probleem met aandraaien van olie verversbout

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

lieve liefhebbers van voLvo480turbo,
ik heb een vraagje? heeft jullie ook steeds probleem om het olie ververs schroef goed aandraaien? :roll: ik heb al aantal keer olie ververs zo recent heb ik zo versnellingsbak olie en motor olie gedaan. al bij vorige verversen moest ik terug komen om het bout strak aandraaien en dat zeg ik er bij echt , echt aandraaien . ik heb nu geprobeerd zo aluminium als koper ring er onder te zetten. toch vind ik het vervelend dat na al die geweld welke heef ik gebruik bij het vastdraaien blijft olie droppen. ik heb gemerkt dat het draad van het schroef best grof is met vergelijking van de andere schroeven. met het aluminium ringetje heb ik het uit eindelijk wel lekvrij gekregen maar met het koper ring niet. en ik vind zo slordig als de auto olie lek. weet iemand een trucje of een oplossing voor mijn probleem of ben ik de enige wie worstelt met deze probleem :oops: help :(
dAILYhERO
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

Heb je gecontroleerd of beide vlakken (zowel de bout als de rand rondom het gat) goed schoon zijn? Als hier oneffenheden op zitten door vastgekoekte olie/zand pruttel zal de ring minder goed afsluiten omdat deze oneffenheden in de ring gedrukt moeten worden. Als de bout die je er in draait deze oneffenheden heeft zou je ook een nieuwe kunnen halen als het er niet goed meer af gaat of als het gewoon beschadigingen zijn.

Bij de dealer verkopen ze koperen ringen met een groef erin. Heb jij deze ook gebruikt of een gewone dichte ring?
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

inderdaad heb ik gevoeld of de vlakken goed glad zijn dat lijkte me wel in orde.
maar ik denk dat ik volgende keer zeker het origineel voLvo ringetje ga gebruiken :P ik wist niet dat die besta dus wie weet misschien is mijn probleem opgelost ik gebruik inderdaad een gewoon Brezan ring.
ik den k dat ik heb weer wat bij geleerd dank je \:D/
dAILYhERO
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Kijk uit met het zo strak aandraaien! Het aluminium schroefdraad van de bak draai je zo kapot en dan heb je een groot probleem. Deze bakken zijn moeilijk lekvrij te krijgen, gebruik een goede koperen ring, zorg dat het pasvlak schoon is, haal eventueel een nwe aftapplug, en laat hem liever iets lekken dan dat je het schroefdraad van de bak kapot draait.
Gebruikersavatar
Lex!
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 10.07.2007 - 21:32
Locatie: Utrecht

bij de Brezan: paar euro voor een nieuwe plug en koperen ringetje. Past perfect, en bij mij lekvrij!
480Turbo
460 2.0i
S40 1.8 G3
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

De plug hoeft niet met geweld te worden vastgezet word helaas soms wel gedaan ,hierdoor kan de moer die in de pan gelast is deels losraken en gaan lekken een nieuwe bout met een iets grotere kop en een nieuwe ring liefst aluminium lossen dit meestal op.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

als een nieuwe bout met ring het probleem niet oplost, kun je altijd nog een rolleltje teflon gebruiken:

http://www.buurs.nl/shop/WSFILES/586169.bmp
grazzhoppa480
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 12.09.2008 - 16:24
Locatie: mol

bij ons in de garage gebruiken we een groen kartonnen ringetje omdat de 400 geen verstevigde carter heeft en deze lekken nooit.
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

eindelijk was ik weer aan het olie verversen toe.
deze keer geen risico's genomen [-( gewoon originele ringetje bij de volvo dealer opgehaald 0,70 euro. de plug gewoon aangedraaid vast is vast en is de olie verlies is voorbij ::lol: ::lol:
dAILYhERO
Plaats reactie

Terug naar “De 480”