ruitensproeier controle lampje brand
- dailyhero
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
- Locatie: Amsterdam
ruitensproeier controle lampje brand ja en natuurlijk heb ik de tankje vol zitten. bij het rijden gaat de lampje soms nog uit ik heb de bedrading schoongemaakt en als ik de stekker uittrekt ga het lampje uit dus ik neem aan de de probleem ligt aan de sensor in het tank. is die makkelijk verwisselen of is beter de hele tankje te omruilen heeft iemand ervaring bedank natuurlijk weer onbelangrijk maar vervelend.
dAILYhERO
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Je kan de vlotter in het tankje makkelijk eruit halen en ff weer gangbaar maken. Een oudere vlotter blijft wel makkelijk hangen. Hij is zelfs door de vulopening zelf wel te bewegen.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
bij mij is het net andersom,mijn lampje doet het (bijna) nooit.maar ik kan met de beste wil van de wereld er van binnen uit niet bij.al zou ik mijn hand door het vulgat krijgen dan nog zit de vlotter bijna bij de koplamp en dus te verweg.zijn de vlottertjes nog te krijgen??
groet'n uut grunn
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Kan een van die kleine van jullie er niet bij?rene en erica schreef:bij mij is het net andersom,mijn lampje doet het (bijna) nooit.maar ik kan met de beste wil van de wereld er van binnen uit niet bij.al zou ik mijn hand door het vulgat krijgen dan nog zit de vlotter bijna bij de koplamp en dus te verweg.zijn de vlottertjes nog te krijgen??
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
gaan we aan de kinderarbeid? vervelend als je van die slecht bereikbare plekken heb,
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- Lex!
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 10.07.2007 - 21:32
- Locatie: Utrecht
Mijn sensor heeft ook kuren, ik heb al eens het tankje vervangen en toen ben ik denk ik iets te ruig omgegaan met die sensor. Die moest natuurlijk overgezet worden. Weet iemand of die dingen nog te krijgen zijn en wat dat mag kosten? ben er wel benieuwd naar.
480Turbo
460 2.0i
S40 1.8 G3
460 2.0i
S40 1.8 G3
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
echt een ramp is het niet dat het lampje meestal niet doet.maar het zit erop en het zou leuk zijn als het naar behoren werkt.
groet'n uut grunn
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Deze sensor zit in bijna iedere 440/460/480. Op de sloop zijn er dus velen te vinden. FF proberen en kijken of hij werkt (en soepel loopt)
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
ik heb dit probleem ook, wordt tijd voor een 'ik-wil-ook-mijn-ruitensproeiersensor-gerepareerd-meeting'
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
ik heb dit weekend 3 andere vlottertjes geprobeerd.geen van allen deed het lampje branden.ik begin te vermoeden dat de oorzaak iets anders is.
groet'n uut grunn
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
- Locatie: Zutphen
Brandt het lampje wel bij het starten? Het lampje hoort samen met de andere controle lampjes te gaan branden als de auto gestart wordt en gaat dan uit als er voldoende vloeistof in zit (of als er niet eens een sensor zit aangesloten). Gebeurt dit niet, dan is misschien het lampje zelf kapot.
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
lampje doet het wel als ik de sleutel omdraai.
groet'n uut grunn
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Bij mij bleef die maar branden, simpelweg de stekker er maar uitgetrokken.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
- Locatie: Zutphen
Als je zeker wil weten dat het niet aan de sensor ligt:
Stekker van de sensor los, dan blijft het lampje uit.
Pinnen in de stekker van de sensor handmatig doorverbinden (dat is wat normaal de sensor doet). Dan moet het lampje blijven branden.
Werkt bovenstaande, dan is de sensor niet goed of maakt slecht contact in de stekkerverbinding.
De sensor kan je ook doormeten met een multimeter die weerstand kan meten. Reservoir vol, dan meet je oneindige weerstand tussen de pinnen van de sensor (geen contact tussen pinnen). Reservoir leeg, dan is de weerstand 0 Ohm (sensor maakt contact tussen pinnen).
Stekker van de sensor los, dan blijft het lampje uit.
Pinnen in de stekker van de sensor handmatig doorverbinden (dat is wat normaal de sensor doet). Dan moet het lampje blijven branden.
Werkt bovenstaande, dan is de sensor niet goed of maakt slecht contact in de stekkerverbinding.
De sensor kan je ook doormeten met een multimeter die weerstand kan meten. Reservoir vol, dan meet je oneindige weerstand tussen de pinnen van de sensor (geen contact tussen pinnen). Reservoir leeg, dan is de weerstand 0 Ohm (sensor maakt contact tussen pinnen).
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
dat is zelfs voor mij nog wel een keer te doen.ik denk dit weekend even.bedankt.
groet'n uut grunn
- dailyhero
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
- Locatie: Amsterdam
tsja het is me wat ik zie dat ik heb vaak voorkomend probleempje ontdek ik was nog niet in de staat om er aan te kijken te druk met andere auto probleem maar ik meld me wel hoe is het bij me gegaan...... :walk:
dAILYhERO
- dailyhero
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
- Locatie: Amsterdam
mooi eindelijk heb ik het sensor er uitgehaald daar heb ik niets vreemds gezien alle zichtbare onderdelen werkte ::( .aantal keer op een neer en geschud. lampje ging er uit hurraaa dacht ik de hele handeltje weer ingepropt lampje ging weer aan : : . snel naar de sloop om kijken of ze nog een serie 400 hebben staan en ja hoor ik ::lol: blij door de modder na de auto heen maar die had geen ruitensproeier controlelampje. dus enige wat ik heb bereik is dat mijn lampje gaat volgens haar wil aan en uit. ](*,) . wordt vervolgd
dAILYhERO