Pagina 1 van 1
Even voorstellen
Geplaatst: 21.12.2008 - 20:47
door Guestuser
Hierbij wil ik mijn kinderen graag aan jullie voorstellen.
groetjes Wim
Geplaatst: 22.12.2008 - 18:14
door Nessie
prachtige exemplaren. Welkom !!
Geplaatst: 22.12.2008 - 22:56
door dash
je kids zien er netjes uit
Geplaatst: 23.12.2008 - 08:54
door Pas259
Welkom!
Geplaatst: 23.12.2008 - 17:29
door Guestuser
Dank jullie wel.
Maar ik heb een probleem....de 440 lekt koelvloeistof. Als ik het reservoir bijvul komt het er aan de onderzijde ( precies verticaal naar beneden ) weer even snel uit. In eerste instantie dacht ik aan een kapotte waterpomp. Een bezoekje aan de Volvo dealer ( Klijn in Heerlen ) leerde mij dat het misschien niet de waterpomp, maar de vriespluggen zijn kapot/verstopt zijn.
Kan iemand mij met raadt bijstaan hierover?
Dank je, Wim
Geplaatst: 23.12.2008 - 17:43
door Wiebe
Je bedoeld precies onder het reservoir of druipt het bij de motor naar beneden?

Geplaatst: 23.12.2008 - 18:16
door Guestuser
Als ik vanuit het reservoir naar beneden kijk, zie ik het langs de v-riem en een of andere chassis-steun naar beneden druppelen. En dan via de afdekplaat onder de motor naar de grond druppelen.
Geplaatst: 23.12.2008 - 18:53
door Wiebe
Controleer alle slang aansluitingen eens...
En zet anders het systeem eens op druk (Druktest) dan zie je gauw genoeg waar het uitloopt. Meeste garages willen wel gratis even een druktest doen.
Geplaatst: 23.12.2008 - 19:04
door Guestuser
Dank je Wiebe.
Voordat ik verder ga stessen, eerst dat maar doen. Dank je voor de hulp,
eehhh, wacht even!! ik kan niet meer rijden met de 440, omdat na 100 meter geen water meer in het systeem zit..... Dus een druktest is niet echt wijs..denk ik
Geplaatst: 23.12.2008 - 20:19
door Wiebe
Hmm.. jah dat is lastig ja :p Dan is het gewoon een kwestie van alles ff goed droogmaken en dan met iemand anders weer koelvloeistof erin gieten en kijken waar het wegkomt. Als het binnen 100 meter al leeg is moet er een beste lekkage zijn!
Geplaatst: 23.12.2008 - 20:25
door Guestuser
Ik hou jullie op de hoogtevan de ontwikkelingen.
Wim
Geplaatst: 29.12.2008 - 22:34
door elco440
ziet dr netjes uit.
dan ff slepen naar de garage als t nie te ver is

dan kom je dr ook. of paar man duwen :crazyeyes:
Geplaatst: 30.12.2008 - 09:28
door Iroll
Als het een vrieplug is dan lijkt het erop dat er geen anti-vries heeft ingezeten en dat je blok is bevroren. Als dat het geval is hoop ik dat je blok verder geen schade heeft behalve de vriesplug. Vriesplug zelf is makkelijk te vervangen als die op een bereikbare plek zit. Je slaat een deuk in het midden van de oude vrieplug en trekt 'm eruit. Nwe vrieplug plaatsen, in het midden van de nwe vriesplug zit een bobbel, deze tik je naar binnen als je hem op zijn plaats hebt. Dan zet hij zich vast. Wel het pasvlak goed schoonmaken voordat je de nwe plaatst. Ik zou ermee wachten totdat het dooit en je blok ook kan ontdooien zodat al het ijs eruit is voordat je 'm start.
Geplaatst: 30.12.2008 - 16:50
door Guestuser
Heb het allemaal nagekeken. Doordat de auto lang heeft stil gestaan, is de waterpomp stuk gegaan. Waterpomp is besteld en ga ik vervangen. Nu nog een paar kleine zaakjes repareren en dan naar de TÜv met mijn jongste.
Groetjes