LPG-probleem
Geplaatst: 26.12.2008 - 23:17
Hallo meedenker,
Ik rijd al enkele jaren in m'n 145 met B20A-motor (200.000 km) met overdrive , alleen op LPG. Ik geef hem met grote regelmaat z'n beurten, onlangs nieuwe ontsteking, (elektronisch), filters, bougies, kleppen gesteld, uitlaat vervangen. Sinds een tijdje reageert hij erg beroerd op acceleren, met name als ik vermogen bovenin vraag, traag reageren en bokkend rijden, soms als ik een beetje met het gas speel, flinke knal in einddemper, deze is hagelnieuw en begint hiervan te openen op de felsrand. Ik wijtte dit beroerde lopen aan de verdamper (AG 2000), dus heb deze inwendig grondig gereinigd en gereviseerd met allemaal nieuwe rubbers. Hij loopt iets minder beroerd maar blijft horten en stoten als ik een constante snelheid boven de 100 wil rijden. Mijn conclusie is: te weinig gas, draaien aan de hoofdstelschroef in de gasslang helpt niets, reageert hier nauwelijks op. De garagemonteur, (Slubo, Doetichem) probeerde m'n CO-waarde bij 3000 toeren af te regelen maar deze blijft veel te laag, wat ik ook al dacht.
Kan een LPG-leiding, -tankdoorvoer of-afsluiter verstopt raken, of minder ver openen door slechter contact of zo? En hoe check ik dat en herstel ik dat dan weer?
Alvast bedankt voor het pijnigen van de hersenen,
Erik
Ik rijd al enkele jaren in m'n 145 met B20A-motor (200.000 km) met overdrive , alleen op LPG. Ik geef hem met grote regelmaat z'n beurten, onlangs nieuwe ontsteking, (elektronisch), filters, bougies, kleppen gesteld, uitlaat vervangen. Sinds een tijdje reageert hij erg beroerd op acceleren, met name als ik vermogen bovenin vraag, traag reageren en bokkend rijden, soms als ik een beetje met het gas speel, flinke knal in einddemper, deze is hagelnieuw en begint hiervan te openen op de felsrand. Ik wijtte dit beroerde lopen aan de verdamper (AG 2000), dus heb deze inwendig grondig gereinigd en gereviseerd met allemaal nieuwe rubbers. Hij loopt iets minder beroerd maar blijft horten en stoten als ik een constante snelheid boven de 100 wil rijden. Mijn conclusie is: te weinig gas, draaien aan de hoofdstelschroef in de gasslang helpt niets, reageert hier nauwelijks op. De garagemonteur, (Slubo, Doetichem) probeerde m'n CO-waarde bij 3000 toeren af te regelen maar deze blijft veel te laag, wat ik ook al dacht.
Kan een LPG-leiding, -tankdoorvoer of-afsluiter verstopt raken, of minder ver openen door slechter contact of zo? En hoe check ik dat en herstel ik dat dan weer?
Alvast bedankt voor het pijnigen van de hersenen,
Erik