Pagina 1 van 1

versnellingsbak

Geplaatst: 28.12.2008 - 11:59
door dik999
na het reviseren van de automaat geartronic lijkt het op de brug goed te doen.. Echter nu doet alles in het paneel van de ventilator niets meer. aanjager, ventilator, stoelverwarming, achterruitverwarming. Totaal niets.
Wat kan de oorzaak zijn. Accu is losgeweest. Ergens een relais of zo???

groet

dik

Geplaatst: 28.12.2008 - 12:11
door hadico
Hij krijgt spanning via zekering nr11 is deze in orde?

Geplaatst: 28.12.2008 - 12:18
door hadico
Sorry foutje met lezen het is zekering 23 (5a)in de kast links naast het stuur.

Geplaatst: 28.12.2008 - 12:26
door hadico
Controleer nr24 (10a) ook even hier zit oa ook de standkacel op mogelijk dat die bedrading iets heeft meegekregen van het de en mont. hier staat ook deels de voeding van de geartronic op.

Geplaatst: 28.12.2008 - 12:26
door dik999
dank zal morgen kijken auto staat nu in garage
hadico schreef:Sorry foutje met lezen het is zekering 23 (5a)in de kast links naast het stuur.

Geplaatst: 28.12.2008 - 22:32
door Gast
Of ze hebben de -kabel er weer op gezet, zonder de contactsleutel in stand II te zetten.
Er zijn hier al meerdere geweest die zo hun kachel-paneel omzeep hebben geholpen.

Geplaatst: 28.12.2008 - 22:58
door dik999
is dit nu nog te controleren of dat gebeurrd is??
AlexV70 schreef:Of ze hebben de -kabel er weer op gezet, zonder de contactsleutel in stand II te zetten.
Er zijn hier al meerdere geweest die zo hun kachel-paneel omzeep hebben geholpen.

Geplaatst: 29.12.2008 - 12:47
door dik999
inderdaad kachelunit kapot.
Gaat weer een dikke 550 euro ex kosten. Kan er achterhaald worden of dit door het loskoppelen van de accu is gekomen??
dik
AlexV70 schreef:Of ze hebben de -kabel er weer op gezet, zonder de contactsleutel in stand II te zetten.
Er zijn hier al meerdere geweest die zo hun kachel-paneel omzeep hebben geholpen.

Geplaatst: 29.12.2008 - 13:08
door Gast
dik999 schreef:
AlexV70 schreef:Of ze hebben de -kabel er weer op gezet, zonder de contactsleutel in stand II te zetten.
Er zijn hier al meerdere geweest die zo hun kachel-paneel omzeep hebben geholpen.
inderdaad kachelunit kapot.
Gaat weer een dikke 550 euro ex kosten. Kan er achterhaald worden of dit door het loskoppelen van de accu is gekomen??
dik
Hoe moet ie anders stuk zijn gegaan?
Het is toch bij jouw garage gebeurt?
Werkend gebracht en defect terug gekregen, wie is dan verantwoordelijk...... :?

Geplaatst: 29.12.2008 - 13:10
door dik999
lijkt in theorie zo te zijn. Maar nu de praktische uitvoering. Hoe is aan te tonen dat dit komt door het loskoppelen van de accu?
Ga er straks naar toe
AlexV70 schreef:
dik999 schreef:
AlexV70 schreef:Of ze hebben de -kabel er weer op gezet, zonder de contactsleutel in stand II te zetten.
Er zijn hier al meerdere geweest die zo hun kachel-paneel omzeep hebben geholpen.
inderdaad kachelunit kapot.
Gaat weer een dikke 550 euro ex kosten. Kan er achterhaald worden of dit door het loskoppelen van de accu is gekomen??
dik
Hoe moet ie anders stuk zijn gegaan?
Het is toch bij jouw garage gebeurt?
Werkend gebracht en defect terug gekregen, wie is dan verantwoordelijk...... :?

Geplaatst: 29.12.2008 - 13:24
door Gast
Vraag eens hoe ze het gedaan hebben.
Als ze niet het verhaal vertellen van de contactschakelaar in stand II, kan je vorengaande aangeven.
Bij Volvo is dit algemeen bekend................ Tja, als je er geen verstand van hebt, blijf er dan af.
Dat geldt in deze dus ook voor jouw garagebedrijf, die blijkbaar geen Volvo-dealer of specialist is.

Geplaatst: 29.12.2008 - 14:07
door dik999
net geweest en ook bij Volvo dealer.
is geen oorzakelijk gevolg volgens dealer. Wel een piekspanning, maar dat hoeft niet te betekenen dat de kachel kapot gaat. Waarschijnljker volgens hun is de kachel al op z'n eind en hierdoor het laatste zetje.
wacht nu reparatie af en zal dan verder praten.
bedankt voor je reacties
AlexV70 schreef:Vraag eens hoe ze het gedaan hebben.
Als ze niet het verhaal vertellen van de contactschakelaar in stand II, kan je vorengaande aangeven.
Bij Volvo is dit algemeen bekend................ Tja, als je er geen verstand van hebt, blijf er dan af.
Dat geldt in deze dus ook voor jouw garagebedrijf, die blijkbaar geen Volvo-dealer of specialist is.

Geplaatst: 29.12.2008 - 18:58
door Gast
Ja, ik vind de uitleg mooi..............,maar ik geloof er geen bal van.
De kachel op zijn eind???
Het wordt zelfs door VADIS ( of VIDA tegenwoordig), programma van Volvo,
aangegeven om het op de omschreven wijze te doen ivm kans op...... :?

Geplaatst: 29.12.2008 - 23:26
door dik999
zal het zeker nog aankaarten bij garage van mij. Wacht nu eerst de reparatie af, want versnellingsbak schijnt daar ook aan gekoppeld te zijn met de software die ge-update is.

wacht het af[
dank voor de uitleg en support
quote="AlexV70"]Ja, ik vind de uitleg mooi..............,maar ik geloof er geen bal van.
De kachel op zijn eind???
Het wordt zelfs door VADIS ( of VIDA tegenwoordig), programma van Volvo,
aangegeven om het op de omschreven wijze te doen ivm kans op...... :?[/quote]