Pagina 1 van 2

BC serviceinterval resetten?

Geplaatst: 29.12.2008 - 15:18
door Goelette
Mijn boordcomputer gaf me vandaag aan dat er een normale servicebeurt moet plaatsvinden binnekort. Zou goed kunnen aangezien de kmstand bijna 360k is en de vorige beurt bij ca 340k was. Maar 5 min later was de melding weg? Waarom doet hij dat cq is dat normaal?

Als hij dalijk nou echt de beurt nodig heeft, en ik doe die zelf of bij een niet volvo-dealer: hoe moet dit dan gereset worden?

Geplaatst: 29.12.2008 - 15:30
door V70 T5 assen
Zoek functie ????

Er staat genoeg informatie hier op het forum .

Veel succes

Geplaatst: 29.12.2008 - 18:26
door Goelette
Zoekn had ik al geprobeerd, maar ik zag nu dat ik een vinkje verkeerd had staan waardoor ik veel te veel vond dat er helemaal niet over ging... Nu wel wat gevonden. Voor de overige lezers:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... aanduiding

Geplaatst: 29.12.2008 - 19:14
door Gast
Staat er denk ik al 10 X, maar met Zoek is het idd moeilijk.
Hier nog een keer.

Servicelampje resetten
Aanwijzing: Het lampje kan ook worden gereset met behulp van VADIS-voertuigcommunicatie.

Servicelampje resetten, modeljaren -2001
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto.
Het lampje blijft gedurende 120 seconden branden wanneer het contact wordt ingeschakeld.
Opmerking! Indien het lampje knippert, kan dit zijn omdat één van de onderhoudsparameters niet geprogrammeerd is.

Ga als volgt te werk om het servicelampje te resetten:
-Contactstand I
-Druk de resetknop voor de dagteller in en houdt deze ingedrukt
-Contactstand II
-Het servicelampje begint met knipperen wanneer de reset-knop voor de dagteller 10 seconden is ingedrukt
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 5 seconden los.

Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 5 seconden wordt losgelaten, is het controlelampje niet gereset.
Het controlelampje houdt dan wel op met knipperen.



Servicelampje resetten, modeljaren 2002-
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto.
Het tekstbericht wordt 120 seconden getoond elke keer dat het contact wordt ingeschakeld.

Ga als volgt te werk om het servicelampje te resetten:
-Contactstand I
-Druk de resetknop voor de dagteller in en houdt deze ingedrukt
-Contactstand II.
Opmerking! Draai de sleutel in stand II binnen 2 seconden.
-Houd de resetknop voor de dagteller ingedrukt tot de oorspronkelijke waarde weer is ingesteld.

Opmerking! Bij alle voertuigen vanaf het 2003 modeljaar gaat er een algemene gele lamp branden wanneer de resetknop moet worden losgelaten.
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 4 seconden los. Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is
-Als de dagteller al opnieuw is ingesteld, moet de reset-knop minimaal 10 seconden en maximaal 14 seconden ingedrukt worden gehouden.

Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 4 seconden wordt losgelaten, is het servicelampje niet gereset.

Geplaatst: 04.01.2009 - 19:51
door Goelette
Nou, volgens mij is het eindelijk gelukt.... Heb wel een blauwe vinger van het dagtellerresetknopje (drie x woordwaarde!) ingedrukt houden... :) Dankjewel AlexV70 voor de beschrijving!

Ik heb diverse dingen geprobeerd maar uiteindelijk werkte bovenstaande laatste methode voor modeljaren vanaf 2002. Beetje vreemd want mijn V70 is in oktober 2001 op kenteken gezet!

Ter aanvulling: er wordt overal gesproken over een servicelampje, maar die heb ik niet kunnen ontdekken, bij mij gaf de boordcomputer de melding tekstueel.

Nog meer ter aanvullen/vraag: er was ook ergens iemand die schreef dat het bij hem gelukt was te resetten doorbij lopende motor het knopje ingeduwd te houden, hij kreeg dan melding 063 en daarna was het kennelijk weg? Als ik dat probeerde kwam er melding 045 te staan, en vervolgens gebeurde er niks, hij bleef zeggen dat hij een beurt wilde...
Iemand enig idee wat dat 045 wil zeggen?

Geplaatst: 04.01.2009 - 20:33
door Gast
Goelette schreef:Ik heb diverse dingen geprobeerd maar uiteindelijk werkte bovenstaande laatste methode voor modeljaren vanaf 2002. Beetje vreemd want mijn V70 is in oktober 2001 op kenteken gezet!
Goede kans dat jij een MY 2002 hebt.
Kijk even naar het 10e karakter in het chassisnummer, als dat een 2 is ben je zeker. :wink:

Geplaatst: 05.01.2009 - 21:30
door Goelette
jep 10e is inderdaad een 2. (9e en 11e trouwens ook :) )

Kun je nog meer uit het chassisnummer afleiden? (bijvorbeeld uitvoering, kleur o.i.d.)

Geplaatst: 05.01.2009 - 22:21
door Gast
Moet kunnen, maar zover gaat mijn kennis niet.

Geplaatst: 06.01.2009 - 08:25
door Hans
Maar 5 min later was de melding weg? Waarom doet hij dat cq is dat normaal
Dat is normaal. Staat trouwens ook gewoon allemaal in je boekje....
Zodra je dan weer op de READ knop drukt zie je de melding weer.

Geplaatst: 06.01.2009 - 18:07
door Goelette
ja had het inmiddels al gevonden. Geeft melding kennelijk 2 minuten aan. Maar toen ik op read duwde kwam de melding niet terug...? Maar iig het is opgelost :)

Geplaatst: 11.08.2012 - 19:52
door joeri1974
Even een oud topic oprakelen. Wat ik me afvraag: kun je naast het interval resetten ook aangeven wanneer hij dan wel moet gaan alarmeren?

Een kleine 20k-km geleden heeft mijn V70 namelijk een door-Volvo-uitgevoerde servicebeurt gehad, maar zij hebben abusievelijk het spul ingesteld op een 20k-interval. Maar mijn MY07-V70 zit op een 30k-interval, en sinds vandaag krijg ik de servicemelding. 10.000 kilometer te vroeg.

Ik wil dat ie daarmee stopt, maar over 10k wel de melding geeft.

Kan ik dat ook zelf, of moet ik dan toch even langs de dealer?

Geplaatst: 11.08.2012 - 20:13
door ovlov058
20k-interval is wel beter voor de motor.

Geplaatst: 12.08.2012 - 00:02
door MarioC70
joeri1974 schreef:Even een oud topic oprakelen. Wat ik me afvraag: kun je naast het interval resetten ook aangeven wanneer hij dan wel moet gaan alarmeren?

Een kleine 20k-km geleden heeft mijn V70 namelijk een door-Volvo-uitgevoerde servicebeurt gehad, maar zij hebben abusievelijk het spul ingesteld op een 20k-interval. Maar mijn MY07-V70 zit op een 30k-interval, en sinds vandaag krijg ik de servicemelding. 10.000 kilometer te vroeg.

Ik wil dat ie daarmee stopt, maar over 10k wel de melding geeft.

Kan ik dat ook zelf, of moet ik dan toch even langs de dealer?

Voor een D5 met een roetfilter is 15000km nog veiliger,gezien de vele problemen met het verdunnen van de motorolie,of de goeie olie gebruiken die enkele volvo dealers gebruiken voor de D5,maar die kost bijna 40 euro de liter.

Geplaatst: 12.08.2012 - 00:04
door Gast
€ 40,- de liter? ](*,)
Wat voor wonderspul moet dat wel niet zijn?

Geplaatst: 12.08.2012 - 00:10
door Ramon&Ramon
Speciaal voor de D5 is die olie.
Een defecte motor en dat komt helaas nog wel is voor bij die roetfilterdiesels,is duurder.
Maar het is inderdaad een belachelijke prijs,daar ben ik het helemaal mee eens!

Geplaatst: 12.08.2012 - 12:14
door Gast
Maar wat doet die olie, wat een andere olie niet doet?
De boel gaat kapot door dat de olie tgv van de dieselolie schraler wordt.

Geplaatst: 12.08.2012 - 12:23
door Johan s60
Die "dure" olie wordt dan dus ook schraler.

Geplaatst: 12.08.2012 - 12:57
door ovlov058
Zal zich beter mengen met diesel, en toch nog smeereigenschappen behouden :-k . Wat anders :dontknow:

Geplaatst: 12.08.2012 - 13:16
door NJ8
die "dure" olie is de
Oliekwaliteit: ACEA A5/B5
Viscositeit: SAE 0W–30
olie.
Kan voor veel minder.

Geplaatst: 12.08.2012 - 13:19
door Johan s60
ovlov058 schreef:Zal zich beter mengen met diesel, en toch nog smeereigenschappen behouden :-k . Wat anders :dontknow:
Echt niet hoor