Pagina 1 van 1
460 Turbo wil niet meer starten
Geplaatst: 29.12.2008 - 16:14
door Eelco_440Turbo
Hallo,
Sinds een paar dagen wil mijn 460 Turbo 1995 niet meer starten. Hij deed het perfect toen ik hem kocht.
Laatst reed ik weg en hij schokte 2 keer een een paar honderd meter verder stopte hij ermee.
Nou ben ik erachter dan hij geen vonk krijgt, ook geeft de bobine geen stroom. Heb ondertussen de bobine vervangen door een andere die ik nog had, maar krijg nog steeds geen vonk..
Nou ben ik echt een leek op het gebied van electronica, dus hopelijk kan iemand mij helpen. De auto heeft wel een start onderbreker maar deze kan ik gewoon deactiveren.
Alvast Bedankt!
Geplaatst: 29.12.2008 - 17:38
door schaefer
ontsteking/rotor?
Geplaatst: 29.12.2008 - 17:56
door Wiebe
Zou inderdaad best je rotor kunnen zijn die stuk is. Mischien dat die de vonk niet kan doorgeven aan de verdelerkap.
Geplaatst: 29.12.2008 - 18:25
door Blade
Krijgt de bobine wel voeding?
Geplaatst: 29.12.2008 - 21:09
door Iroll
1e verdachte is het ontstekings relais onder het dashboard andere mogelijkheid is een kapotte of vervuilde vliegwielsensor. ff zoekfunctie gebruiken, is al een hoop over geschreven op 't forum.
Geplaatst: 30.12.2008 - 14:34
door Eelco_440Turbo
Heb vandaag het relais vervangen door het relais uit mijn andere 440 turbo, maar geen resultaat.
Daarna de ECU omgewisseld voor 1 die ik nog had en meteen starte de auto, maar een paar seconden later stopte hij weer. Daarna nog ene paar keer geprobeerd te starten en sloeg nog 2 keer aan, maar zodra ik de sleutel los liet sloeg hij weer af.
Vliegwielsensor moet ik nog even nazoeken, zit goed verstopt geloof ik.
Geplaatst: 30.12.2008 - 15:06
door herbie5251
misschien is van de verdeler t koolborsteltje versleten
Geplaatst: 30.12.2008 - 15:40
door Eelco_440Turbo
Nee de verdeler is nog in orde, komt ook geen vonk van de bobine af.
Heb net nog even de vliegwielsensor schoongemaakt maar heeft ook niet gebaat.
Krijg bij de storingsdiagnose wel 2 foutcode's maar kan deze nergens terug vinden. In Positie 3 code 4-4-4 en 1-4-2.
Geplaatst: 30.12.2008 - 15:59
door Eelco_440Turbo
Heb inmiddels de stiringscodes gevonden:
1-4-2 is ECU faulty Wat is hieraan te doen aangezien ik de ecu vervangen heb en na 1 keer straten het probleem er weer was.
4-4-4 is Acceleration signal sensor, wat houd dit in?
Geplaatst: 30.12.2008 - 18:10
door Wiebe
Ik kan niks vinden over code 4-4-4 in me vraagbaak.
Geplaatst: 31.12.2008 - 11:39
door Eelco_440Turbo
Weet iemand hoe je een startonderbreker kunt omzeilen, ben bang dat deze misschien toch de problemen veroorzaakt. Ik heb het vermoeden dat de startonderbreker niet origineel is en heb er ook geen boekje van oid.
Geplaatst: 01.01.2009 - 19:00
door schaefer
kun je 'm er niet tussenuit halen dan en de draden weer opnieuw doorverbinden? zeker als de onderbreker waarschijnlijk niet origineel is. Weet niet precies hoe zo'n startonderbreker werkt, iemand die dat kort kan uitleggen? gr.
Geplaatst: 01.01.2009 - 19:03
door Iroll
In welke socket heb je deze foutcode gelezen? De foutcodes van het fenixbrandstof systeem zitten in socket 2 en een turbo heeft die mogelijkheid niet. Een turbo heeft nl geen fenixbrandstof (Siemens) computer maar een Bosch. Als je hem hebt afgelezen in socket 3 dan is het een storing van je tracs, de ventielen krijgen geen spanning, je tracs werkt dan niet. Het kan trouwens heel goed een storing van je contactslot zijn, helemaal omdat je zegt dat hij afslaat als je de contactsleutel loslaat.
Geplaatst: 01.01.2009 - 20:53
door Eelco_440Turbo
Ik ga maandag als ik vrij heb even het contactslot nakijken, kan goed aangezien hij de eerste keer shokte toen ik door een kuil reed bij ons op de parkeerplaats. Misschien is de stekker daardoor een iets eruit geschoten.
Had inderdaad gevonden dat socket 3 over het ABS systeem gaat. Heb de codes gewist en blijven ook weg.
Laat wel wat weten als het opgelost is!
Geplaatst: 04.01.2009 - 13:11
door Eelco_440Turbo
Heb net even het contact slot nakegeken, toen ineens starte hij weer, dus maar even ingespoten met contactspray en een nieuwe tyrib erom heen getrokken.
Toen ik alles weer in elkaar had zitten wou ik even een proefritje maken maar dit wou niet echt lukken. De auto start gewoon maar zodra ik de koppeling wil oplaten, hoor ik ergens in de middenconsole een relais tikken en slaat de motor meteen af.
Waar kan dit aan liggen?
Geplaatst: 04.01.2009 - 13:56
door Eelco_440Turbo
Nou toch weer kunnen rijden, alleen in bochten, hobbels etc. dan hoor ik het relais weer tikken en valt ie een fractie van een seconde weg.
Geplaatst: 04.01.2009 - 14:48
door Iroll
Als je contactslot niet goed is krijgt het relais geen stroom. Je kan de slotcylinder vervangen door de sleutel in het contact op stand 2 (op contact) te zetten, onder het dashboard liggend een heel klein gaatje ter grote van een paperclip zoeken in het contactslot. Goeie lamp gebruiken! Steek een paperclip oid in het gate, indrukken en tegelijkertijd aan de contactsleutel trekken. Dan trek je het hele slot eruit. Doe dit wel met de min pool v.d. accu los om kortsluiting te voorkomen. Je kan bij de dealer een nieuw slot bestellen waar je oude sleutel oppast, wel de auto papieren meenemen. Of er een v.d. sloop halen. Maar je weet zeker dat het niet aan het relais zelf ligt?
Geplaatst: 04.01.2009 - 15:17
door hadico
Kijk ook eens naar de centrale massa op het blok van het brandstofsusteem ,deze zit bij het klepdeksel ter hoogte van het hijsoog aan de distributiezijde.
Geplaatst: 04.01.2009 - 15:21
door Eelco_440Turbo
Zal deze dingen nog eens nakijken. Morgen moet de auto naar de APK, dus even afwachten hoe en wat.
Wat wel vreemd is is dat nou het SRS lampje aan blijft, ook viel mij op de de veer van de gordelspanner aan de bijdrijders zijde een stuk eruit geschoten is. ( zit in dat puntvormig ding)
Geplaatst: 05.01.2009 - 17:23
door Eelco_440Turbo
De auto is gelukkig goedgekeurd vandaag, Wel moesten er een paar dingen vervangen worden nl.
remslangen voorzijde
De lambda sonde is vervangen door een gebruikte
1 aandrijfashoes
en de multiriem
Dus nog het contactslot vervangen en dan is ie weer helemaal ok denk ik.
Weet iemand wat een nieuw contactslot kost bij volvo, ivm. heb behouden van de sleutel.