Pagina 1 van 2
Volvo C30 1.6D Drive icm 18"Atreusvelgen
Geplaatst: 29.12.2008 - 20:09
door ncm
Hallo allemaal,
Volgens de folder kan het niet, maar volgens het computersysteem bij de dealer wel: Een 1.6D Drive icm 18"Atreus velgen. Wat is de waarheid?! Heeft iemand deze bestelling ooit geplaatst, en ook gekregen?
Vr gr,
Niels Mulder
Geplaatst: 29.12.2008 - 20:39
door Paul
Nee kan officieel niet, maar het kan wel begrijp je

Geplaatst: 29.12.2008 - 20:42
door Stevys88
Alles kan... Je moet het alleen nog doen

Geplaatst: 05.01.2009 - 09:10
door jw c30 momentum
als je een auto nieuw besteld kan je als optie deze velgen gewoon bestellen
Geplaatst: 30.08.2009 - 09:29
door leogetzzz
weet iemand welke banden op die Atreus 18"-velgen liggen?
Geplaatst: 30.08.2009 - 13:05
door Trucker
Pirelli 215 / 45 / R18
Geplaatst: 31.08.2009 - 08:34
door leogetzzz
bedankt! nog 6 uur wachten en ik mag de mijne halen! rrrrr
Geplaatst: 31.08.2009 - 08:52
door Hjalmar
Hopelijk vliegen die 6 uur zo om

Geplaatst: 31.08.2009 - 11:32
door Mike Philippens
Het 'mag' niet vanwege het DrivE concept en de korting op de belasting. In theorie zou je - na controle door een wel bijzonder ijverige ambtenaar - een naheffing kunnen krijgen. Idem voor de bodykit. Uiteraard kun je het monteren, maar men kan dan zeggen dat ie meer afwijkt van de toelating dan toegestaan is. Op die 18" gaan volgens mij geen Michelin energy banden meer.
Mijn dealer heeft dat zo uitgelegd.
Geplaatst: 31.08.2009 - 16:10
door Paul
Je hebt nu ook een DRIVe R-design vanuit de fabriek en met start/stop valt hij nog steeds in de 20%...
Geplaatst: 31.08.2009 - 16:15
door Walter
daarbij heb ik me laten vertellen dat de DRIVe een stuurbekrachtiging heeft die minder brandstof kost. Dus die lichtere pomp kan niet met de brede banden om.
Geplaatst: 31.08.2009 - 16:23
door Paul
We zullen het merken als Leo zijn DRIVe heeft....
Geplaatst: 31.08.2009 - 17:03
door Mike Philippens
Paul schreef:Je hebt nu ook een DRIVe R-design vanuit de fabriek en met start/stop valt hij nog steeds in de 20%...
Maar die is op die manier goedgekeurd. Een auto mag niet teveel afwijken van zijn typegoedkeuring. Niet dat een agent ooit zó gaat kijken naar een auto, maar dat wil niet zeggen dat het toegestaan is.
Onder een DrivE kun je ook best een bodykit monteren, maar dat 'mag' niet, omdat ie dan weer teveel afwijkt. Vreemde regels, maar nóg vreemder dat de dealer het blijkbaar ook niet helemaal weet.
Maar ik denk dat het allemaal wel meevalt. Als je ziet wat sommige mensen met motorfietsen doen: frame van een Yamaha met een Suzuki achterbrug een een voorvork van een Kawasaki...beetje lassen en knutselen om alles pas te maken en rijden met die hap. En dan gewoon op het kenteken van de Yamaha, waar het frame van is. Mag ook niet zonder dat ie opnieuw RDW gekeurd is, maar geen hond die het doet...Ook nog nooit gehoord dat er iemand voor bekeurd is oid.
Geplaatst: 31.08.2009 - 19:19
door Rob Bakker
Ik denk dat Paul juist bedoeld dat er nu dus ook af fabriek, conform de DRIVe richtlijnen, een bodykit te bestellen is.
Geplaatst: 31.08.2009 - 23:10
door Mike Philippens
Rob Bakker schreef:Ik denk dat Paul juist bedoeld dat er nu dus ook af fabriek, conform de DRIVe richtlijnen, een bodykit te bestellen is.
Ah...ok. Daar had ik overheen gelezen. Dan hebben ze daar blijkbaar wat aan geknutseld. Op zich weer jammer, want nou ga ik weer twijfelen of ik niet zo'n bodykit op mijn DrivE ga willen...

Geplaatst: 01.09.2009 - 07:52
door bart simpson
de staatssecretatris van financien gaat het tunen van lage bijtellingsauto's aanpakken, die 18" en leveren ook een hogere uitstoot op
Geplaatst: 01.09.2009 - 08:23
door Walter
Mike Philippens schreef:Paul schreef:Je hebt nu ook een DRIVe R-design vanuit de fabriek en met start/stop valt hij nog steeds in de 20%...
Maar die is op die manier goedgekeurd. Een auto mag niet teveel afwijken van zijn typegoedkeuring. Niet dat een agent ooit zó gaat kijken naar een auto, maar dat wil niet zeggen dat het toegestaan is.
Onder een DrivE kun je ook best een bodykit monteren, maar dat 'mag' niet, omdat ie dan weer teveel afwijkt. Vreemde regels, maar nóg vreemder dat de dealer het blijkbaar ook niet helemaal weet.
Maar ik denk dat het allemaal wel meevalt. Als je ziet wat sommige mensen met motorfietsen doen: frame van een Yamaha met een Suzuki achterbrug een een voorvork van een Kawasaki...beetje lassen en knutselen om alles pas te maken en rijden met die hap. En dan gewoon op het kenteken van de Yamaha, waar het frame van is. Mag ook niet zonder dat ie opnieuw RDW gekeurd is, maar geen hond die het doet...Ook nog nooit gehoord dat er iemand voor bekeurd is oid.
Klopt dat die met bodykit apart gekeurd is en dus voldoet aan het eea. Maar zo vreemd vind ik de regels niet, je krijgt een fiscaal voordeel en daar zijn regels voor. Als je de auto aanpast zodat ie zijn lagere uitstoot kwijt is, heb je eigenlijk geen recht meer op het voordeel... Bij het voordeel van de motorfiets heb je alleen te maken met de RDW goedkeuring, niet met het fiscaal voordeel. Denk dat daar een verschil ligt, ook al klopt het inderdaad niet. Toen ik een 70CC op de Zundapp schroefde met een 19mm Bing en dikke bocht mocht dat ook niet...
Lijkt me opzich wel lachen, een prius op 380V

Geplaatst: 01.09.2009 - 10:55
door Mike Philippens
bart simpson schreef:de staatssecretatris van financien gaat het tunen van lage bijtellingsauto's aanpakken, die 18" en leveren ook een hogere uitstoot op
Gaan ze dan af en toe fuiken opzetten om massale controles te doen op specificaties? Of je nog wel Michelin Energy eronder hebt liggen...gelukkig kunnen ze niet controleren of je wel goed luistert naar de schakelindicator.
Zonder gekheid: het is inderdaad wel begrijpelijk. Maar ik denk dat door het succes van de lage bijtelling auto's het volgens goed Nederlands gebruik weer gauw afgelopen is met de regeling. Typisch voor de onbetrouwbare overheid die we hier hebben. Ze bedenken iets - zogenaamd voor het millieu - en als er dan (te) veel gebruik van wordt gemaakt, gaan ze een manier zoeken om er onderuit te komen. Ze passen de regeltjes dan aan of schaffen de regeling helemaal af. Hoezo 'millieumaatregel'?
Als ze écht begaan zijn met het millieu, laten ze dan alle 2takten afschaffen. Brom- en snorfietsen zijn perfecte kandidaten voor electrische varianten. Scheelt een hoop herrie en stank. En de uitstoot van één brommer is gelijk aan die van 6 auto's... Maar ja...straks halen ze écht de millieudoelstellingen en dan kunnen ze geen extra heffingen vangen. Stel je voor zeg...

Geplaatst: 01.09.2009 - 11:04
door Walter
Mike Philippens schreef: Maar ik denk dat door het succes van de lage bijtelling auto's het volgens goed Nederlands gebruik weer gauw afgelopen is met de regeling. Typisch voor de onbetrouwbare overheid die we hier hebben.
of komt dat door de Nederlander die optimaal wil profiteren maar daar niet 'groen' voor wil rijden? Dus gaat chippen, dikke wielen, speciale bodykit eraf weet ik veel. Je krijgt voordeel bij bepaalde voorwaarden. Anders wil ik ook minder wegenbelasting betalen omdat ik veel fiets...
Iemand die 60000km/jr rijdt in een Prius profiteert leuk van de bijtellingsvoordelen maar is het goed voor het milieu? Rijdt zegmaar 3 jaar met de Prius dus dan staat ie op 180.000km. Wie wil m dan nog hebben? Dan eindigt ie 5 hoog op de sloop met al zijn accu's. Dat is pas hypocriet van onze overheid
Geplaatst: 01.09.2009 - 11:04
door bart simpson
Die 20% is een luxe waarmee veel mensen niet kunnen omgaan, wordt het strafbaar (economisch delict?) zal er echt wel een weg gevonden worden om overtredingen op te sporen, in België is tuning als zodanig al strafbaar.