Pagina 1 van 1
Maat velgen V70, comfort?
Geplaatst: 29.12.2008 - 22:11
door Goelette
Ik heb momenteel 16" lichtmetalen velgen op mn V70 zitten. Ik was er over aan het denken om die voor de winterbanden te gebruiken en voor de zomer 17" velgen te halen, of zelfs 18". Nu had ik op mn vorige auto ook 17" liggen en dat reed redelijk comfortabel, maar op de 15"winterbanden reed het toch merkbaar comfortabeler. De wegliiging daarentegen was met 17"beter.
heeft iemand ervaring met 17"of 18" op een V70 en kan diegene dit aan- of afraden? Fotootje hoe het uitziet misschien ook?
(zoekfunctie levert mij helaas niks op)
Geplaatst: 29.12.2008 - 22:13
door volvov70r
Geplaatst: 29.12.2008 - 22:39
door V70 T5 assen
Hee Goelette ,
Staat wel fantastisch 18" onder deze wagen maar bedenk wel dat je draaicirkel wat groter wordt , en deze is met 16" al niet erg klein.
Dus als je met je wagen vaak in parkeergarage,s komt is dit soms wel lastig .
Geplaatst: 29.12.2008 - 22:40
door Goelette
tja, google had ik ook geprobeerd maar probleem is dat je bij 17" en 18" vaak dezelfde foto ziet staan en je dus nog niet weet wat het is. Bovendien ben ik beniw=euwd naar of deze auto's verlaagd zijn of niet: grotere wielen ziet alleen leuk uit als je geen gapend gat van een wilkast er boven hebt...
iemand foto van zn eigen auto + ervaring?
(toch bedankt voor het meedenken

)
Geplaatst: 29.12.2008 - 22:42
door Goelette
V70 T5 assen schreef:Hee Goelette ,
Staat wel fantastisch 18" onder deze wagen maar bedenk wel dat je draaicirkel wat groter wordt , en deze is met 16" al niet erg klein.
Dus als je met je wagen vaak in parkeergarage,s komt is dit soms wel lastig .
Hoezo draaicirkel groter? met montage van dunnere banden zou de omtrek/diameter van de totale band+velg toch gelijk moeten blijven? Al zitten daar natuurlijk ook grenzen aan

Geplaatst: 29.12.2008 - 23:02
door V70 T5 assen
Hoezo draaicirkel groter? met montage van dunnere banden zou de omtrek/diameter van de totale band+velg toch gelijk moeten blijven? Al zitten daar natuurlijk ook grenzen aan
_________________
Neem aan dat als er nu 16"onder zit dat je banden nu 205 of 215 breed zijn en ga je naar 17 of 18 " de breedte 225 mm is , dat de banden eerder tegen de begrenzers komen , of te wel je hebt dan minder stuur uitslag en een grotere draaicirkel.
Geplaatst: 29.12.2008 - 23:08
door Goelette
ow ja inderdaad, het zal ook breder worden...

Geplaatst: 30.12.2008 - 13:51
door MdV-V70
Goulette,
Mijn V70 uit 2007 was af fabriek uitgerust met 17" velgen. Staat inderdaad mooi maar je levert aanzienlijk in op comfort en rolgeluid. Ik ben dan ook overgestapt op 16" en dat bevalt mij veel beter met 70000km per jaar.
Michel
Geplaatst: 30.12.2008 - 14:52
door Goelette
plus dat je wat goedkopere banden kunt kopen, zeker met die kms per jaar! Bedankt voor je tip!
Geplaatst: 30.12.2008 - 17:49
door Volvo v70 t5
Beste Goelette,
Bij mijn v70 heb ik 17 inch zomerbanden 225 45 zr17, maar nu heb ik er 205-55-R16 winterbanden onder liggen. Nu merk ik goed dat 16 inch comfortabeler rijd (logisch als je 2cm meet lucht hebt) voornamelijk bij bultjes/hobbeltjs gaat dit een stuk beter. Daarom zit ik nu te denken als mijn 17inch zomerbanden versleten zijn er 16 inch zomerbanden en velgen onder te monteren.
was getekend,
Volvo V70 T5 Geartronic 08-2000 LPG G3 218.000Km
Geplaatst: 30.12.2008 - 19:47
door zijdo
Ik heb mijn 17 inch velgen met 225-45 banden er ook afgehaald, rij nu op 16 inch mimas velgen met 205-55 banden en dat rijdt een stuk prettiger: meer comfort en minder spoorvolgen op de snelweg.
Ik vind 17 en 18 inch wel veel mooier, maar ja als je veel rijdt wordt dat ineens minder belangrijk.
Geplaatst: 30.12.2008 - 20:22
door Goelette
Das dus duidelijk, iedereen met elkaar eens

Ik ga maar eens op zoek naar mooie velgjes dan, en ga ook mn winterbanden maar eensmonteren op de huidige velgen dan

Geplaatst: 30.12.2008 - 21:34
door Rob2u
Ik kan dit ook alleen maar onderschrijven. Zowel bij een vorige auto als bij mijn huidige V70 ben ik teruggegaan van 17 naar 16 inch. Zelfs bij de proefrit merkte ik al verschil in wegligging; daarna de auto op de 16" gezet en het verschil was duidelijk te merken.
Jammer dan van de "looks" maar de velgen zie ik toch niet als ik binnenin zit

Geplaatst: 31.12.2008 - 09:10
door toppertje
V70 T5 assen schreef:Hoezo draaicirkel groter? met montage van dunnere banden zou de omtrek/diameter van de totale band+velg toch gelijk moeten blijven? Al zitten daar natuurlijk ook grenzen aan
_________________
Neem aan dat als er nu 16"onder zit dat je banden nu 205 of 215 breed zijn en ga je naar 17 of 18 " de breedte 225 mm is , dat de banden eerder tegen de begrenzers komen , of te wel je hebt dan minder stuur uitslag en een grotere draaicirkel.
bijna goed
door de bredere band/velg zal deze eerder aanlopen in de
wielkast.
om dit te voorkomen worden er dikkere rollen(stuuruitslagbegrenzers)
gebruikt,met als gevolg dat je minder ver je wielen kunt draaien,
dus een grotere draaicirkel.
Geplaatst: 31.12.2008 - 09:15
door V70 T5 assen
toppertje schreef:V70 T5 assen schreef:Hoezo draaicirkel groter? met montage van dunnere banden zou de omtrek/diameter van de totale band+velg toch gelijk moeten blijven? Al zitten daar natuurlijk ook grenzen aan
_________________
Neem aan dat als er nu 16"onder zit dat je banden nu 205 of 215 breed zijn en ga je naar 17 of 18 " de breedte 225 mm is , dat de banden eerder tegen de begrenzers komen , of te wel je hebt dan minder stuur uitslag en een grotere draaicirkel.
bijna goed
door de bredere band/velg zal deze eerder aanlopen in de
wielkast.
om dit te voorkomen worden er dikkere rollen(stuuruitslagbegrenzers)
gebruikt,met als gevolg dat je minder ver je wielen kunt draaien,
dus een grotere draaicirkel.
Ach zo leer je iedere dag wat
