Pagina 1 van 1

Vraag aansluiten power boost valve?

Geplaatst: 30.12.2008 - 18:21
door gvanminnen
Is die de orginele benzinedrukregelaar? (zie foto met pijl)

En de zwarte slang die er van af komt aan de kant van de pijl is vacuum?

Zo niet wat is het dan en waar zit die dan wel.

Afbeelding

Geplaatst: 30.12.2008 - 22:10
door sjoerdb
het lijkt op een orginele drukregelaar. de slang die je bedoelt, is volgens mij de aanvoerslang van de brandstof. als je de slang volgt kan je er achter komen. aan de andere kant van de regelaar zit als het goed is de injectorrail waar je injectoren weer aan vast zitten. aan het uiteinde daarvan zit dan weer een slang die weg loopt, daar zit als het goed is een plat rond schijfje aan die de drukgolven weer uitvlakt en wat tegendruk geeft.

succes

Geplaatst: 30.12.2008 - 23:23
door Sieger Everts
zie plaatje :)
Afbeelding

Geplaatst: 30.12.2008 - 23:28
door gvanminnen
Bedankt man, daar heb ik wat aan.

Geplaatst: 30.12.2008 - 23:32
door Sieger Everts
NP :salute: :D

Geplaatst: 31.12.2008 - 10:02
door sjoerdb
het is dus een renault 5 GT turbo drukregelaar! haha :BIG:

Geplaatst: 08.01.2009 - 22:09
door Sieger Everts
hij komt dus denk ik "gewoon" tussen de slang te hangen

dus de slang van de regelaar af halen daar de PBV aansluiten en het meegeleverder stukje slang tussen PBV en orginele regelaar

Geplaatst: 09.01.2009 - 14:20
door Blade
heeft zon powerboostding nou echt nut ? :)

Geplaatst: 09.01.2009 - 16:16
door gvanminnen
Gaan we zien, kan zowiezo de benzinedruk ermee verhogen of verlagen.
Morgen zit die er hopelijk op.

Geplaatst: 10.01.2009 - 13:52
door gvanminnen
Sieger bij jouw foto zit dus retour en vacuum precies andersom als bij mij.
Slang die naar de gasklep gaat is vacuum.

Heb nog wat vragen, want weet niet helemaal 100% zeker hoe ik hem moet aansluiten.

Dit staat in de handleiding:

1. De benzineslang, die van de benzine-rail of std drukregelaar komt, en naar de tank teruggaat, wordt losgemaakt en aan de verticale uitgang ( B ) van de PBV bevestigd.

2. Met de benodigde lengte benzineslang wordt de ingang van de PBV ( A ) aangesloten op de uitgang van de rail of std drukregelaar.


Aansluiting B snap ik. Orginele drukregelaar gaat weg en die retour aansluiting gaat op B en vacuum heb ik dan ook gelijk.

Maar wat komt er op aansluiting A en wat doe ik met die aansluiting waar ik die slang aftrek, moet ik die dichtmaken.

Dit is de benzine toevoer slang neem ik aan, en die moet op A dan toch.
Afbeelding


Dacht eerst van retour komt op me B en A op de orginele drukregelaar. Volgens mij moet het zo, maar misschien kan iemand dit bevestigen.

Dit staat op de site van biesheuvel:

Er zijn diverse uitvoeringen van de PBV maar in werking zijn ze gelijk. Met de speciale uitvoeringen kan men de standaard regelaar verwijderen maar deze zijn aanmerkelijk duurder dan de universele uitvoering. De universele uitvoering kan bij 99% van alle auto's gemonteerd worden zonder de standaard regelaar te verwijderen zodat de PBV ook eventueel op een volgende auto gemonteerd kan worden.

Maar in de handleiding staat dat de orginele drukregelaar weg gelaten word????

Geplaatst: 11.01.2009 - 20:48
door gvanminnen
Moest dus toch in de retour leiding en orginele drukregelaar blijft zitten.
De druk 0,3 bar verhoogd voorlopig en motor loopt beter door in de hoge toeren en pakt volgens mij ook wel weer wat feller op.

Kwam een celica nieuwe type tegen en hoorde die ook afblazen. Nieuwe celica's hebben geen turbo dus weet niet of het nep dumpvalve was of zoiets.
Celica t-sport heeft 192 pk en 0-100 in 7,4.

Haald hem in en hij kwam direct achter me aan. volgende kruispunt wachte ik op hem en ging weg in me 2e versnelling en hield me niet bij.
Daarna kwam die naast me staan me ze duim omhoog :D

Geplaatst: 12.01.2009 - 08:42
door Sieger Everts
welke heb jij nnu dan gekocht?

heb je daar een foto van?

Geplaatst: 12.01.2009 - 21:02
door gvanminnen
Deze bij biesheuvel besteld, staat onder volvo en dan voor volvo 440 1.7 turbo. Heb er ook een drukmeter bij besteld tot 7 bar.

Ziet er precies zo uit als op de foto.
http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/4017

Sieger hoeveel bar staat jouw benzinedruk stationair. Je had hem toch iets opgeschroefd? Is dat de juiste manier van druk afstellen of kan je beter iets gas geven en zo de druk afstellen?