Volvo 142 B20A schokt bij gas terugnemen
Geplaatst: 02.01.2009 - 14:03
Hallo!
Sinds kort heb ik het probleem dat bij gas terugnemen de auto (Volvo 142, B20A, 1970) nogal schokt. Zo'n 2000km geleden zijn bougiekabels, bougies, verdelerkap en rotor al vervangen, contactpuntjes zagen er nog als nieuw uit. Na het vervangen van genoemde onderdelen heeft de auto prima gelopen, alleen de laatste paar 100 km doet het fenomeen zich voor.
Ik denk toch aan een probleem met de carburatie (deze B20A heeft een SU carburateur). Het lijkt er ook op dat met het koude weer het schokken erger is. Stationair lopen bij heel koud weer is de eerste 10 kilometer ook problematisch.
Wie heeft er een paar tips waar ik naar zou kunnen kijken? Alvast bedankt voor het meedenken!
Sinds kort heb ik het probleem dat bij gas terugnemen de auto (Volvo 142, B20A, 1970) nogal schokt. Zo'n 2000km geleden zijn bougiekabels, bougies, verdelerkap en rotor al vervangen, contactpuntjes zagen er nog als nieuw uit. Na het vervangen van genoemde onderdelen heeft de auto prima gelopen, alleen de laatste paar 100 km doet het fenomeen zich voor.
Ik denk toch aan een probleem met de carburatie (deze B20A heeft een SU carburateur). Het lijkt er ook op dat met het koude weer het schokken erger is. Stationair lopen bij heel koud weer is de eerste 10 kilometer ook problematisch.
Wie heeft er een paar tips waar ik naar zou kunnen kijken? Alvast bedankt voor het meedenken!