Pagina 1 van 1

wat kleine probleempjes met m'n nieuwe 960

Geplaatst: 02.01.2009 - 21:19
door Ebbe
hallo allemaal!

vandaag heb ik een 960 opgehaald. Ben erg tevreden met de auto!
rijdt heerlijk!

alleen zit ik met wat kleine probleempjes:
- Het rechter achterportier sluit soms niet met de centrale vergrendeling.
- Ik moet de auto starten, vervolgens de sleutel iets terug draaien om alle verlichting en andere electrische apparaten te laten werken. (lijkt me dat dit niet hoort.)
- ik snap niet precies hoe ik 't dakje echt goed dicht krijg.

en dan nog een vraag.

Ik wil graag alle speakers in de deuren vervangen. Moet ik hiervoor de deurpanelen losmaken ? zo ja, kan ik dit los klikken? Of heb ik hier speciale tools voor nodig of iets?

graag hoor ik wat van iemand!!

Geplaatst: 02.01.2009 - 21:24
door Scooby Doo
Hey,

Van welk bouwjaar is de 960?
Als het nog het eerste model is zou je er in principe moeten komen met de roosters verwijderen, bij model V90 - S90 (MY95-96) moeten de complete panelen eraf dacht ik.
Waarschijnlijk is je contactslot versleten, en dat pompje van de CV zal waarschijnlijk ook z'n beste tijd gehad hebben.

Suc6.

kenny

Geplaatst: 02.01.2009 - 21:38
door Ebbe
hey!

Bedankt voor je snelle reactie! De volvo is van '95.
Zijn de contactsloten te vervangen? Is dit een kostbare klus?

Zitten de panalen nog ergens vastgeschroefd? of kan ik dit gewoon lostrekken?

Geplaatst: 03.01.2009 - 11:38
door Pas259
Hoeveel heb je ervoor betaald als ik mag vragen?

Geplaatst: 03.01.2009 - 20:05
door Scooby Doo
Ebbe schreef:hey!

Bedankt voor je snelle reactie! De volvo is van '95.
Zijn de contactsloten te vervangen? Is dit een kostbare klus?

Zitten de panalen nog ergens vastgeschroefd? of kan ik dit gewoon lostrekken?
Die deurpanelen zal je wel ergens moeten losschroeven, en daarna voorzichtig lostrekken. Moet aan m'n 760 en 960 nog beginnen.
Ik heb al wel gesleuteld aan de 240 en de 850 (bij allebei panelen erafgehad). Jouw 960 is dus het nieuwe model (S-V90) als ik het goed begrijp. Jen kan eventueel het contactslot (of compleet slotenset) uit een sloper halen (met inbegrip sleutel). als je enkel het contactslot wil vernieuwen, met behoud sleutel,kan je best eens informeren bij de garage.

Suc6

Kenny

Geplaatst: 03.01.2009 - 20:14
door volvorider
De panelen moeten langs de onderkant losgemaakt worden middels de witte clips. Speakerfront kan blijven ziiten, alleen het paneel van de bediening ramen moet je los maken.

Geen last van opgefrommelde deurpanelen aan de bovenkant? Indien je contact slot wil vervangen, moet je de sleutels laten resetten bij de dealer.

En proficiat met je aankoop. Een 960 is het summum van volvo uit de jaren negentig. 2.5 of 3 liter? Automaat of handbak?

Geplaatst: 03.01.2009 - 23:32
door hadico
Haal ook de glaasjes van de rode lampen op de deur los hier zit ook een clip op/achter, voor de voorportieren heb je eigenlijk wel een stukje speciaalger. nodig de witte clip aan de voorzijde onder de speaker zit diep naar binnen maar is met wat beleid wel te verwijderen.
Je kan hem hengelen met een lasdraadje waar je een haakje aan buigt kijk eerst maar eens hoe de andere clips eruitzien.
Het contactslot is alleen het elect. deel dit is een losse schakelaar word dan ook los geleverden zit met twee schroeven vast .

Geplaatst: 04.01.2009 - 10:28
door Ebbe
volvorider schreef:De panelen moeten langs de onderkant losgemaakt worden middels de witte clips. Speakerfront kan blijven ziiten, alleen het paneel van de bediening ramen moet je los maken.

Geen last van opgefrommelde deurpanelen aan de bovenkant? Indien je contact slot wil vervangen, moet je de sleutels laten resetten bij de dealer.

En proficiat met je aankoop. Een 960 is het summum van volvo uit de jaren negentig. 2.5 of 3 liter? Automaat of handbak?
bedankt!
't leer is inderdaad iets opgefrommeld aan de bovenkant. 2 vouwens zitten dr in.

Het is een 3.0 automaat, volledig leer en elec stoelen :)

Gister 300 km mee gereden! Rijdt echt perfect.
Alleen de wielen moeten uitgelijnd worden denk ik. Hij trekt iets naar rechts.

Geplaatst: 04.01.2009 - 12:16
door Pas259
Pas259 schreef:Hoeveel heb je ervoor betaald als ik mag vragen?

Geplaatst: 09.01.2009 - 16:57
door Ebbe
nou.. het volgende probleem heeft zich gemeld,

De lampjes van de programmakiezers(w,s,e) gaan knipperen.
Volgens het boekje is er een defect in de automaatbak :(

Ben benieuwd wat dit is!

Iemand dit wel eens eerder gehad?

Geplaatst: 09.01.2009 - 22:58
door hadico
Is vermoedelijk de standgever op de bak dit is eigenlijk zo'n beetje het enige wat stukgaat bij dezeautomaten maar mogelijk dat de storing mede veroorzaakt word door je contactslot hiervan kun je ook het losse schakelaargedeelte vervangen zit met twee schroeven vast .
Eerst maar laten uitlezen dan weet je het zeker.

Geplaatst: 12.01.2009 - 10:11
door Ebbe
hadico!

bedankt voor je reactie!
Het was inderdaad een electrische storing, ik had nameljk m'n tomtom lader in de 12V zitten. Toen ik die eruit gehaald had was 't probleem over :).

Dat contactslot. Moet ik daarvoor naar een sloop? Of is zoiets gewoon nog te bestellen bij de dealer?

Geplaatst: 12.01.2009 - 13:50
door Baseman
Ebbe schreef:De lampjes van de programmakiezers(w,s,e) gaan knipperen.
Volgens het boekje is er een defect in de automaatbak
Defect is misschien kort door de bocht, maar een storingsmelding zit er wel in.
Wellicht kun je hier iets mee:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... node/13810

Mocht je geen AW30-40 hebben, kan ik die storingscodes voor jouw bak (als je het type even post) wel ophoesten.

Geplaatst: 12.01.2009 - 16:36
door hadico
Contact slot is er nog gewoon los te bestellen is gelijk aan enkele type 850/70 modelen word dus nog gewoon geleverd.

Geplaatst: 13.01.2009 - 09:37
door Ebbe
Baseman schreef:
Ebbe schreef:De lampjes van de programmakiezers(w,s,e) gaan knipperen.
Volgens het boekje is er een defect in de automaatbak
Defect is misschien kort door de bocht, maar een storingsmelding zit er wel in.
Wellicht kun je hier iets mee:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... node/13810

Mocht je geen AW30-40 hebben, kan ik die storingscodes voor jouw bak (als je het type even post) wel ophoesten.
Excuses.. Ik ben een beetje een knuppel op volvo gebied.
Wat is aw30-40? En waar kan ik dat type vinden ?

Geplaatst: 13.01.2009 - 10:10
door Baseman
AW30-40 is een versnellingsbaktype, AW staat voor Aisin Warner, 30-40 voor de typeaanduiding.
Het staat op het typeplaatje op je bak, maar ja, dat is geen pretje met dit weer, onder de auto kruipen.
Gelukkig staat er een VIN-decoder op de site:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... q=node/646
Hier kun je je volledige 17-karakters van je chassisnummer intoetsen en op vertaal klikken.
Je ziet dan, wat er af fabriek op de auto geleverd was.
(Er zitten wat mankementen in, doch de B230FK en automaatreeks gaat volgens mij goed)

Geplaatst: 13.01.2009 - 19:19
door Fat Rat
Baseman schreef:AW30-40 is een versnellingsbaktype, AW staat voor Aisin Warner, 30-40 voor de typeaanduiding.
Het staat op het typeplaatje op je bak, maar ja, dat is geen pretje met dit weer, onder de auto kruipen.
Gelukkig staat er een VIN-decoder op de site:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... q=node/646
Hier kun je je volledige 17-karakters van je chassisnummer intoetsen en op vertaal klikken.
Je ziet dan, wat er af fabriek op de auto geleverd was.
(Er zitten wat mankementen in, doch de B230FK en automaatreeks gaat volgens mij goed)
Jammer is alleen dat een 960 nooit met B230FK geleverd is....
Naja jammer... die 6 cillinder is gruwelijk mooi

Geplaatst: 13.01.2009 - 19:41
door Baseman
Dat is zo, waarom ik hier een B230FK aanhaal? Geen idee, misschien door dat draadje over LPi, dat ik het daarmee verwarde.
Excuses.
Maar, de 6-cilinders staan er als het goed is ook in.