Pagina 1 van 1
Verbruik 740 2.3 GLE B230E
Geplaatst: 03.01.2009 - 16:25
door Ton Smolders
Hallo,
Ik ben benieuwd wat jullie verbruik is met een 740 2.3 GLE estate automaat bwj.86 motor B230E
Ik kom nu niet beter dan 1 op 7,2, met een rustige rijstijl en overwegend 80km wegen. Ik rij op benzine, de mijne heeft geen lpg.
Ik vind dit nogal fors, wat verbruikt die van jullie??
Ben benieuwd naar jullie verbruik...
Groetjes,
Ton
Geplaatst: 03.01.2009 - 18:23
door knorrepot
hetzelfde, maar ik rij op gas en schakel zelf
Geplaatst: 06.01.2009 - 20:11
door Guestuser
Ongeveer 1-10, er is een periode geweest dat we 1 op 13 haalden....
Geplaatst: 06.01.2009 - 20:15
door Michael Oud
Maar vast niet met een benzine auto uit de 700 of 900 serie.
Geplaatst: 07.01.2009 - 00:07
door mightyspawn
1 op 10 moet toch wel te doen zijn. Stadsverkeer wat minder natuurlijk. Haal zelfs met mn 240 1 op 9 ongeveer en dat is een carb 2.3. Injectie lijkt me toch wat zuiniger te zijn.
Geplaatst: 07.01.2009 - 10:25
door Ton Smolders
oke,
dus mijn injectie is niet goed afgesteld. Ik verdenk zelf de temp. sensor. het stationair toerental is af en toe in p stand 1600 toeren. Dit terwijl ik het gasklephuis heb schoongemaakt, de spruitstukpakking vervangen heb.
en de automaat heeft verse olie gekregen, en doet niet slippen.
Iemand nog suggesties om dit beter te krijgen?
alvast bedankt voor de reacties..
Ton
Geplaatst: 07.01.2009 - 10:51
door mightyspawn
Die lijkt me bij iedere auto rond tussen de 900 en de 1000 te moeten zijn. Behalve in de sport wereld zal dat wel anders zijn.
Behalve de eerste paar seconden na het starten mag het toerental wat hoger zijn, daarna zakt die rustig richting de 1000.
1600 is veels te hoog iig.
Ik weet de oplossing iig niet.
Zo'n hoog stationair zul je vooral in stadsverkeer merken in benzineverbruik met al die stoplichten.
Maar alle informatie in de first post te plaatsen is ook wel makkelijk

Geplaatst: 07.01.2009 - 13:15
door Baseman
940 Turbo intercooler met MBC, 1996 automaat, stevige rijstijl, gas-G2.
Verbruik: 1 op 6,80.
Maak je CIS klep eens schoon en kijk naar de loop van de gaskabels die de gasrol bedienen. Waarschijnlijk heb je ook een kick-down kabel die mogelijk niet goed staat. Automaten hebben altijd een zekere slip. Helaas.
Mijn handbak (zie signature) kwam trouwens ook niet veel verder: 1 op 7,7 max.
Geplaatst: 07.01.2009 - 18:26
door Guestuser
Michael Oud schreef:Maar vast niet met een benzine auto uit de 700 of 900 serie.
Ik ga er van uit dat dit een reactie op mijn verbruik is..... heb een b230e uit 1986, 740gle en er zijn momenten, nadat alle noodzakelijke reparaties uitgevoerd waren om de auto aan de praat te krijgen, dat we met een volle tank ( ca 54 liter ) 650-675 km haalden. Oke, geen 1-13, maar wel 1-12. Nu is het een verbruik van 1-10.
Wim
Geplaatst: 08.01.2009 - 22:24
door Michael Oud
Dat is uitzonderlijk. Met wat voor rijstijl?
Als ik met mijn B200FT 945 rijd volgens het nieuwe rijden (op de snelweg eigenlijk altijd rond de 120 overigens), haal ik met pijn 1 op 10. Rijd ik normaal, haal ik 1 op 9. Leef ik me af en toe uit, dan zit ik rond de 1 op 8.
Geplaatst: 09.01.2009 - 19:35
door polarwittesloep245
ik rijd een 245 uit 1993, met b200f motor.
gemiddeld rijdt deze bak 1 op 10 benzine. diverse ritjes vol leeg kort lang.
alleen met de sleur hut wordt het een ander verhaal..
de wagen is 1320 kg.
.
Geplaatst: 09.01.2009 - 23:24
door Ton Smolders
Mijn rijstijl heb ik bewust rustig gehouden, eerder als een oude sok rijden. auto niet boven de 2500 toeren laten komen. en dan toch zo'n fors verbruik!
het lijkt wel een amerikaan met een 5 liter motor!!
Zelfs met mijn 43 jaar oude amazon haal ik nog 1 op 10 op gas!
Maar even serieus, wie rijdt er precies dezelfde auto? een 740 gle estate met een b230e motor en automaat?? en op benzine, gas kun je niet vergelijken.
Geplaatst: 09.01.2009 - 23:41
door Fat Rat
ik haalde met mijn vorige wagen, een 740 estate handbak met B230K op gas uiteindelijk een verbruik van 1 op 8 in korte ritten en 1 op 8.9 bij nette snelweg ritten. Dit bij een stand van zo'n 418-463 dkm
Zou je vraag evt ook eens posten bij de 700 vereniging, daar heb je een grotere kans dat iemand met een zelfde wagen rijdt.
Opgelost!!!!
Geplaatst: 21.01.2009 - 22:14
door Ton Smolders
Ik heb het probleem gevonden!!!
Er zat helemaal geen brandstofrelais in!!!! blijkbaar had iemand uit nood een draadje in het voetje gestoken waar het relais hoort te zitten. Hierbij werd dus alleen de brandstofpomp gestuurd, en niet de warmdraaiklep en de brandstofdrukregelaar. Hierdoor werd de brandstofdruk verlaagd waardoor het mengsel verrijkt werd.
Ik heb nog niet gekeken naar mijn verbruik nu maar de meter heeft amper nog bewogen.
Hoe simpel het soms kan zijn
Geplaatst: 26.01.2009 - 17:39
door Funk
Ik haal zo'n 1:7.8 met m'n 940 handbak op LPG..