Versnellingsbak 440
Geplaatst: 05.01.2009 - 15:21
Beste volvo rijders,
Ik ga morgen kijken voor mijn allereerste volvo.
Ik ben ll-monteur in een volvo garage en werk daar nu al 2 jaar, dus de bekende kwaaltjes die zijn bij mij wel bekend. Nu ben ik al wat langer op dit forum aan het kijken en heb toevallig net bij de hoogste km standen gekeken, daar word vaker de vraag gesteld bij hoge km-standen of het nog altijd de 1e bak is.
De auto die ik op het oog heb is een volvo 440 uit 1995 met airco elec,ramen elec.spiegels en spiegelverwarming hij heeft alleen al 287.000km gelopen. Ik weet uit ervaring dat het blok b18u(440-1995) een km stand van 400.000km best kan halen mits er goed voor gezorgd word. Het is dus ook de bedoeling dat er nog veel meer km's bij komen
. Nu zijn al een hele hoop dingen vv aan de auto dus ik heb er best wel vertrouwen in, de enige vraag die ik nu heb hoelang zal de bak meegaan? hier heb ik eerlijk gezegd geen flauw idee van.
Ik zouw ook niet weten hoe ik dit moet controleren.Meer dan tijdens de proefrit, alle versnellingen proberen bij hoge en lage belasting en luisteren naar vreemde geluidjes kan ik tog niet doen, en als hij soepel schakeld is het naar mij idee goed. Hebben jullie hier nog tips en trucs voor om dit te controleren?
bvd niels
p.s zodra ik hem heb(als hij goed is:P) dan zal ik wel wat fotos maken
Ik ga morgen kijken voor mijn allereerste volvo.
Ik ben ll-monteur in een volvo garage en werk daar nu al 2 jaar, dus de bekende kwaaltjes die zijn bij mij wel bekend. Nu ben ik al wat langer op dit forum aan het kijken en heb toevallig net bij de hoogste km standen gekeken, daar word vaker de vraag gesteld bij hoge km-standen of het nog altijd de 1e bak is.
De auto die ik op het oog heb is een volvo 440 uit 1995 met airco elec,ramen elec.spiegels en spiegelverwarming hij heeft alleen al 287.000km gelopen. Ik weet uit ervaring dat het blok b18u(440-1995) een km stand van 400.000km best kan halen mits er goed voor gezorgd word. Het is dus ook de bedoeling dat er nog veel meer km's bij komen

Ik zouw ook niet weten hoe ik dit moet controleren.Meer dan tijdens de proefrit, alle versnellingen proberen bij hoge en lage belasting en luisteren naar vreemde geluidjes kan ik tog niet doen, en als hij soepel schakeld is het naar mij idee goed. Hebben jullie hier nog tips en trucs voor om dit te controleren?
bvd niels
p.s zodra ik hem heb(als hij goed is:P) dan zal ik wel wat fotos maken