olielampje blijft (on)regelmatig branden

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
arjan73
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06.01.2009 - 17:21
Locatie: Hengelo (ov)

Hallo allemaal,

Ik heb een Volvo V40, 1900 D, uit 2004, met 195000 km op de teller. Ik heb hem drie dagen geleden gekocht. Vandaag kwam ik erachter dat het olielampje ging branden toen ik aan het rijden was. Ik heb gelijk het oliepeil gecheckt. Deze zat 2 streepjes onder het maximum, dus echt nog niet veel te laag. Ik heb de olie maar wel bijgevuld, tot het maximum. Maar nu blijft het waarschuwingslampje dus nog steeds branden, hoewel niet constant. Soms met toerental verhoging gaat ie weer uit en komt ie weer.

Zou dit door de kou kunnen komen (het is vannacht -15 geweest hier), of is er wat anders aan de hand? Wie kan mij hierbij helpen met meer informatie?
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Wat je kan proberen is een nieuwe oliedruksensor monteren ,andere optie is om de oliedruk op te meten .
In beide gevallen moet de oliedruksensor los dus eerst maar eens een nieuwe sensor, aangenomen dat je geen vreemde motorgeluiden hoort.
arjan73
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06.01.2009 - 17:21
Locatie: Hengelo (ov)

Bedankt voor de snelle reactie. Nee ik hoor geen vreemde motorgeluiden, dus ik volg je advies op en laat een nieuwe oliedruksensor monteren, anders optie twee.
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

OK we horen hier wel hoe het verdergaat

succes.
Gebruikersavatar
Goelette
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

ik zou er maar heel voorzichtig mee zijn, vaak is dit een eerste teken van een bijna overleden oliepomp. Zonder olieruk rijden levert vrij snel een total loss motorblokje op (niet voldoende smering). Je kan natuurlijk eerst de sensor controleren, maar ik zou er dan geen kilometersmeer mee rijden (tenzij hij dan goed is natuurlijk)
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
fjrene
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 20.11.2005 - 22:35
Locatie: houten

misschien de aansluiting op de sensor geoxideert door al de pekel op de weg even schoonmaken of kontroleren.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ben het geheel met Goelette eens. Kan een defecte meter / voeler zijn, maar kan ook dondersgoed zijn dat het een gammele pomp is.
arjan73
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06.01.2009 - 17:21
Locatie: Hengelo (ov)

Hallo allemaal

De volvo is eindelijk gerepareerd het was gewoon de sensor, maar bij de volvo dealer zeiden ze dat het olie filter waarschijnlijk verstopt was, dus ook direct maar olie ververst en nieuw oliefilter er op gedaan.
Probleem is dus nu veholpen.
Bedankt voor jullie reactie,s
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”