440 stuurhuis
Geplaatst: 07.01.2009 - 23:13
Ik heb mijn 440 verkocht aan een kennis. Normaal doe je dat niet, maar mijne was gewoon echt goed, dus ik had er wel vertrouwen in.
Het enige waar hij een beetje last van had was dat hij af en toe een drupje olie lekt uit het stuurhuis bij die verbinding van metaal op rubber. Ik had al begrepen dat dit een typische 440 kwaal is en als je de olie op peil houdt er weinig aan de hand is, tenzij je zin hebt om het hele stuurhuis te vervangen.
Dus ik had gewoon een flesje stuurbekrachtigingsolie in de achterbak liggen en om de 2 maanden ongeveer moest er een heel klein beetje olie bij (nog geen 50 ml).
Maar nu hoor ik ineens allerlei doemverhalen! Hij lekt olie! Hij is bij 2 garages geweest en het stuurhuis is blijkbaar helemaal kapot. Eentje kon er nog een ander soort olie in gooien die de rubberen ringetjes meteen beschermde en om de 2 maanden gepeild moet worden, alleen dat was echt eenmalig. Een gereviseerd stuurhuis werd afgeraden want dan kreeg je waarschijnlijk hetzelfde probleem terug, en een nieuw stuurhuis was de auto niet waard.
Ik heb de auto niet meer gezien, maar op een of andere manier komt het me allemaal een beetje overdreven over. Ik denk dat die jongen zich een beetje laat intimideren door beide monteurs, mede omdat hij totaal a-technisch is.
De vraag: Hoe verloopt die slijtage normaal gesproken? Als die verbinding totaal kapot is lijkt me dat andere olie ook niet meer helpt. Ik had me al bedacht dat die jongen er misschien teveel olie in heeft gegooid, dan loopt dat er natuurlijk ook weer vrij snel uit. Maar verder, kan dit zo gebeurd zijn?
Ik vind het allemaal best vervelend op deze manier. Ik verkoop nooit meer iets aan vrienden of familie, zelfs niet als het iets onbreekbaars is!
Het enige waar hij een beetje last van had was dat hij af en toe een drupje olie lekt uit het stuurhuis bij die verbinding van metaal op rubber. Ik had al begrepen dat dit een typische 440 kwaal is en als je de olie op peil houdt er weinig aan de hand is, tenzij je zin hebt om het hele stuurhuis te vervangen.
Dus ik had gewoon een flesje stuurbekrachtigingsolie in de achterbak liggen en om de 2 maanden ongeveer moest er een heel klein beetje olie bij (nog geen 50 ml).
Maar nu hoor ik ineens allerlei doemverhalen! Hij lekt olie! Hij is bij 2 garages geweest en het stuurhuis is blijkbaar helemaal kapot. Eentje kon er nog een ander soort olie in gooien die de rubberen ringetjes meteen beschermde en om de 2 maanden gepeild moet worden, alleen dat was echt eenmalig. Een gereviseerd stuurhuis werd afgeraden want dan kreeg je waarschijnlijk hetzelfde probleem terug, en een nieuw stuurhuis was de auto niet waard.
Ik heb de auto niet meer gezien, maar op een of andere manier komt het me allemaal een beetje overdreven over. Ik denk dat die jongen zich een beetje laat intimideren door beide monteurs, mede omdat hij totaal a-technisch is.
De vraag: Hoe verloopt die slijtage normaal gesproken? Als die verbinding totaal kapot is lijkt me dat andere olie ook niet meer helpt. Ik had me al bedacht dat die jongen er misschien teveel olie in heeft gegooid, dan loopt dat er natuurlijk ook weer vrij snel uit. Maar verder, kan dit zo gebeurd zijn?
Ik vind het allemaal best vervelend op deze manier. Ik verkoop nooit meer iets aan vrienden of familie, zelfs niet als het iets onbreekbaars is!