Standkachel In V 70 MY2008

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul V
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.12.2008 - 22:48

Ik las in het forum dat in Duitse Volvo's standaard een standkachel zit ingebouwd die middels activeren van de software kan worden gebruikt.
Nu lees ik alleen topics over de "oudere" V 70. Zit zo'n kachel nu ook standaard in de nieuwe "duitse" V70. ?
En waar zit de kachel ingebouwd ? Als dat zo is dan is het een mooie optie om te laten activeren. Zeker met deze winterse temperaturen.

Wie weet dat?

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4098
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

In de prijslijst van de V70 staat zelfs dat de diesel-versies elektrische voorverwarming heeft. In de handleiding vind ik daar verder niets van terug, en ook op het dashboard vind ik niets terug om dit te activeren.

Interesseert me wel om te weten of dit via software geactiveerd kan worden met het oog op wintersportvakantie. Maar elektrisch betekent natuurlijk batterij, en als je die bij lage temperaturen extra gaat belasten kan dat wel eens slecht aflopen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Elekt. voorverwarming werkt alleen als je de auto start, is alleen een aanpassing om hem sneller op temperatuur te brengen kun je dus niets aan instellen.
De standkachel hangt als hij erin zit lv in de bumper ,zul je dus even moeten kijken of ie er ook hangt.
Als hij er af fabriek inzit kun je hem softwarematig omzetten naar parkeerkachel(de bijverwarming functie blijft dan altijd behouden)
dejeer
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10.01.2009 - 00:20
Locatie: Betuwe
Contacteer:

Interessant, interessant, interessant!

Ik heb net een V70 D5 Summum 6aut. van 04/2008 uit duitsland gekocht. (met geventileerde stoelen!)
Let wel, dit is mijn eerste Volvo en echt ALLES mbt Volvo is nieuw voor mij.
Die standkachel zou ik ook zeer interessant vinden om te laten activeren, (ingeval die aanwezig is).

De aflevering staat voor 17 jan. geplanned.
Ik houd jullie op de hoogte!

Gabriel
NB. ik rijd nu (nog) MB
Gebruikersavatar
Paul V
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.12.2008 - 22:48

Dejeer, de dealer heeft het verhaal "helaas" naar het rijk der fabelen verwezen. Wat was trouwens jouw reden voor de keuze van Volvo en duitse import?
Ik heb er een van mei 2008 gekocht met 8500 km alles erop en eraan , echt een superauto. De kop is eraf en dat scheelt een boel geld. Mijn belangrijktse reden van aanschaf van een import Volvo was dat de handelaar de beste inruilprijs bood voor mijn SUV. Het is momenteel diep triest als je ziet wat de handelsprijzen zijn van jonge diesels. Ze raken ze aan de straatstenen niet meer kwijt. En als ondernemer die gewoon een auto koopt en niet least
sta je dan wel voor een dilemma. Dit was gewoon voor mij de beste optie.
dejeer
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10.01.2009 - 00:20
Locatie: Betuwe
Contacteer:

Paul,

Ik heb helaas geen standkachel in de auto.
Achteraf inbouwen kost 2400 euro. Da's te gortig.

Ik laat liever mijn v70 chippen, waardoor die bijna 490 nm krijgt EN 5 tot 10 % zuiniger gaat lopen. Ik rijd 50 tot 60 km per jaar. (Tel uit je besparing bij normaal gebruik).

Nu om terug te komen op jou vraag: "Waarom een V70 uit Duitsland"?

Eenvoudig:
Ik ben ook een ondernemer! Ik zocht een nieuwe (eerste) zakelijke auto.
Ik zocht een veilige en betrouwbare auto. Ik had niets in te ruilen en wilde tot max. 50.000 excl. Btw gaan. En ik had geen auto om in te ruilen! Dan sta je altijd 4-0 voor!

Voor mij vielen de keuzes op weer een mercedes (ik heb nu prive een E200), een bmw 525d, een audi A6 Avant 2.7 tdi Quatro of een Volvo V70 / XC 90.
Mijn uiteindelijk voorkeur een A6 Avant 2.7 Quatro. Ik was er helemaal weg van. (had dat natuurlijk niet aan de dealer vermeld.)

De dag voor kerst attendeerde een vriend van mij, mij op deze duitse auto die al in Nederland stond. D5 Summum van 4/2008, met geventileerde stoelen en 8.700 op de teller. Ben op zijn advies toch naar Hoogeveen gereden om de auto te bekijken en proef te rijden.
De auto was zo TOP, alles wat ik wilde zat er wel op!
De prijs was ook TOP! Ik bleef met de totaalprijs incl. btw, DUIZENDEN euro's binnen de door mij voorgenomen 50.000 (excl btw).

Ik was op Mobile.de ook al opzoek naar een Duitse auto die ik dan zelf zou importeren. Maar Koekoek gaf een een voor mij acceptabele prijs waarvoor ik de auto op NL kenteken zou krijgen. Dat is 1 rekening voor mij accountant zonder extra werk! Mijn accountant kost ook vele euro's per uur!:shocked!: :shocked!:

Het was een simpel rekensommetje die de V70 tot enige over liet op het lijstje.
Ook ik probeer kostenbewust te ondernemen.
De Audi was van 06/2006 met 60.000 km op de teller. Die koste nog meer dan de V70 van 04/2008 met 8700 km's die ik nu heb gekocht.

Daarnaast heb ik ook al ervaring met de veiligheid van de Volvo's.
In 1999 heb ik met een 440, van diezelfde vriend een heel zwaar ongeluk gehad. Een jonge knul reed met meer dan 150 km p/u achter op mij in. Ik stond toen stil met de auto op de rem en in de versnelling.
Ik denk dat ik kan concluderen dat mijn vrouw en ik, ZONDER DE VEILIGHEID VAN DIE VOLVO, hier niet meer hadden gezeten.

Ik rij de V70 nu sinds zaterdag 17 januari en ben er helemaal weg van! In alle opzichten ben ik nu het beste uit! Zeg eerlijk.

Gabriel de Jeer
Gebruikersavatar
Alchemist
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43

dejeer schreef:..... 5 tot 10 % zuiniger gaat lopen. Ik rijd 50 tot 60 km per jaar. (Tel uit je besparing bij normaal gebruik).
Gabriel de Jeer
Scheelt niks hoor op zo'n afstand.... :lol:

Verder: goede keuze & niet meer van die spannende dingen doen hoor!
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”