Pagina 1 van 2
Korting nieuwe auto
Geplaatst: 09.01.2009 - 13:29
door volvov70r
Ik kwam vandaag deze site tegen:
http://www.nieuweautokopen.nl
Ze geven kennelijk standaard zo'n 6% korting op nieuwe volvo's.
Wellicht handig voor de onderhandelingen om even een uitdraaitje te maken als je een nieuwe auto gaat kopen.
Geplaatst: 09.01.2009 - 17:16
door bart simpson
dat gaat zonder inruil natuurlijk al snel op
Geplaatst: 09.01.2009 - 17:16
door Johan
Zelfs 10% is haalbaar (leasemij. korting)
Geplaatst: 09.01.2009 - 17:16
door KarelV70
Bij de dealer in offertes al een keer 10 en een keer 12% korting gekregen. Op voorraad auto's nog meer (door daarnaast meer terug te geven voor inruil auto.)
Geplaatst: 09.01.2009 - 17:18
door bart simpson
Volvopa schreef:Zelfs 10% is haalbaar (leasemij. korting)
ben jij een leasemaatschappij?
Geplaatst: 09.01.2009 - 17:19
door Johan
Nee, maar heb dit ooit eens gehoord.
Geplaatst: 09.01.2009 - 18:47
door anwo
KarelV70 schreef:Bij de dealer in offertes al een keer 10 en een keer 12% korting gekregen. Op voorraad auto's nog meer (door daarnaast meer terug te geven voor inruil auto.)
Ja dat is natuurlijk op het moment zelf heel erg leuk. Maar op de lange termijn niet. Lagere marges gaat toch ten koste van service en kan uiteindelijk leiden tot faillissement. Als iedereen gaat speculeren op prijsverlagingen stort de economie zeker in elkaar.
Geplaatst: 09.01.2009 - 20:47
door bart simpson
Een broodje aap verhaal, op >80-% van het Volvogamma heeft een dealer zelf die marge niet eens
Geplaatst: 10.01.2009 - 00:53
door KarelV70
bart simpson schreef:Een broodje aap verhaal, op >80-% van het Volvogamma heeft een dealer zelf die marge niet eens
Als je het hebt over 10% leasekorting, dan ben ik anders geinformeerd.
Standaard dealermarges liggen volgens mijn informatie rond de 18%. Alleen voor modellen die gericht zijn op de leasemarkt (gericht op minder bijtelling) zit minder marge (tussen 6 en 10%). Dit wordt vaak door de importeur landelijk opgevangen. Dit geldt voor ongeveer alle automerken.
Dat kan ook niet anders, als de dealers minder marge maken zouden ze het niet lang overleven. Ik vermoed (dit is niet onderbouwd, noch uitgerekend maar gebaseerd op mijn zeer betrouwbare buikgevoel...) dat een dealer een marge nodig heeft van rond de 8-10% om zijn kosten eruit te kunnen halen.
/Kareltje
Geplaatst: 10.01.2009 - 09:00
door bart simpson
zoals gezegt broodje aap, je bent qua kortingen duidelijk erg slecht geïnformeerd.
Geplaatst: 10.01.2009 - 09:22
door KarelV70
bart simpson schreef:zoals gezegt broodje aap, je bent qua kortingen duidelijk erg slecht geïnformeerd.
Sorry, de eerste zin van mijn berichtje slaat niet op het tweede deel. Het ging bij mij over de marges bij de dealer.
Maar mogelijk ben jij beter geinformeerd, misschien wil je je kennis dan hier delen?
Geplaatst: 10.01.2009 - 09:34
door KarelV70
anwo schreef:KarelV70 schreef:Bij de dealer in offertes al een keer 10 en een keer 12% korting gekregen. Op voorraad auto's nog meer (door daarnaast meer terug te geven voor inruil auto.)
Ja dat is natuurlijk op het moment zelf heel erg leuk. Maar op de lange termijn niet. Lagere marges gaat toch ten koste van service en kan uiteindelijk leiden tot faillissement.
Helemaal eens.
De economie zal zoals dat altijd ongeveer elke 7 jaar gebeurd, een tijdje minder zijn. Dan vallen er bedrijven om. Zo gaat het nu erg slecht met de auto industrie. Veel grote autofabrikanten deden het al niet zo goed, en met deze economie zullen er zeker een paar gaan omvallen. En ook aan de dealer kant zal dat gebeuren. (is al gebeurd) Ik noem dat maar natuurlijke selectie van de sterkste...
Als iedereen gaat speculeren op prijsverlagingen stort de economie zeker in elkaar.
En hier ben ik het niet mee eens. Als consument moeten we daar maar even van profiteren. Daar stort de economie echt niet harder van in elkaar, sterker nog, daar klimt de ecnomie weer van op, omdat de consumenten dan toch hun geld uitgeven en dat niet in hun zak houden.
Als gevolg van dit alles is er minder aanbod (keus in dealer/autofabrikant), kunnen de prijzen omhoog, zijn er weer (ex-) ondernemers die denken dat het weer goedkoper kan en weer een bedrijf oprichten, mensen aanneemt en zo verder...
Maar dit alles natuurlijk wel alleen als de verrekte banken weer eens geld gaan uitlenen....
Geplaatst: 10.01.2009 - 10:25
door Johan
Volgens mij verdient de dealer niet zo zeer op de auto verkopen ivm met lage marges maar op het onderhoud.
Geplaatst: 10.01.2009 - 15:49
door Big Blue
bart simpson schreef:zoals gezegt broodje aap, je bent qua kortingen duidelijk erg slecht geïnformeerd.
Volgens mij is NL vergelijkbaar met B en hier bekom je zonder probleem 9 + 1% als bedrijf/trouwe klant waar 10 wagens lopen.
Dealerskorting zelf varieërt natuurlijk in verhouding tot de omzet van het aantal wagens maar zou toch minimum 15% bedragen volgens fiducaire bedrijven .
Heb jij inzage in de boekhouding of ben je zelf eigenaar van een dealerschap?
Geplaatst: 10.01.2009 - 16:40
door bart simpson
Ik heb inzage, laten we het daarop houden, op basis daarvan kan ik je melden dat deze getallen niet correct zijn.
Kortingen variëren niet meer naar verhouding omzet daar dat Europees verboden geworden is
(je koopt trouwens in Nederland excl de belastingen scherper een nieuwe Volvo dan in België)
Geplaatst: 10.01.2009 - 17:10
door V480-S60
bart simpson schreef:
(je koopt trouwens in Nederland excl de belastingen scherper een nieuwe Volvo dan in België)
And on that bombshell etc. etc.
Breng onze zuiderburen nu niet op gedachten BS
(Hoewel, sommigen hier op het forum hebben de weg al gevonden

)
Geplaatst: 10.01.2009 - 19:00
door Big Blue
bart simpson schreef:Ik heb inzage, laten we het daarop houden, op basis daarvan kan ik je melden dat deze getallen niet correct zijn.
Kortingen variëren niet meer naar verhouding omzet daar dat Europees verboden geworden is
(je koopt trouwens in Nederland excl de belastingen scherper een nieuwe Volvo dan in België)
Bedoel je dat de kortingen groter zijn of de basisprijs lager ?
Wat is de BTW die van toepassing is in NL dan?
Geplaatst: 10.01.2009 - 19:02
door volvo
Maar dit alles natuurlijk wel alleen als de verrekte banken weer eens geld gaan uitlenen....
Ook ik vind die banken boeven en hufters (en dat zijn nog eufemismen, ik bedoel eigenlijk criminelen!!). Maar ik heb nog nooit een auto gekocht zonder er eerst voor te sparen!! Je bent toch mesjogge om voor iets wat zo snel in waarde daalt een lening af te sluiten?!?! Ik heb 6 weken geleden een nieuwe S60 besteld, geld staat op mijn bank, eerlijk voor gespaard. De VS gaan kapot aan de kredieten. Moeten wij daar ook aan meedoen? Nee natuurlijk. Als er geen vraag is naar een product? Sorry voor het product, einde oefening. Life is simple!
Geplaatst: 10.01.2009 - 19:33
door RampantBunny
volvo schreef:
Maar dit alles natuurlijk wel alleen als de verrekte banken weer eens geld gaan uitlenen....
Ook ik vind die banken boeven en hufters (en dat zijn nog eufemismen, ik bedoel eigenlijk criminelen!!). Maar ik heb nog nooit een auto gekocht zonder er eerst voor te sparen!! Je bent toch mesjogge om voor iets wat zo snel in waarde daalt een lening af te sluiten?!?! Ik heb 6 weken geleden een nieuwe S60 besteld, geld staat op mijn bank, eerlijk voor gespaard. De VS gaan kapot aan de kredieten. Moeten wij daar ook aan meedoen? Nee natuurlijk. Als er geen vraag is naar een product? Sorry voor het product, einde oefening. Life is simple!
Ik moet bekennen dat ik het hier mee eens ben, tenzij je echt niet anders kunt (nood breekt wet etc etc) is geld lenen voor een auto gewoon een slechte investering. Ik kocht in november een jonge 2e hands van april 2008, afschrijving tov nieuwprijs, 9000 euro!!..
Ik moet wel bekennen dat ik er met heel veel plezier mijn spaarrekening voor geplunderd heb

, het had met een opeltje ook gekund, maar een C30 is toch anders

Geplaatst: 10.01.2009 - 20:13
door bart simpson
Big Blue schreef:bart simpson schreef:Ik heb inzage, laten we het daarop houden, op basis daarvan kan ik je melden dat deze getallen niet correct zijn.
Kortingen variëren niet meer naar verhouding omzet daar dat Europees verboden geworden is
(je koopt trouwens in Nederland excl de belastingen scherper een nieuwe Volvo dan in België)
Bedoel je dat de kortingen groter zijn of de basisprijs lager ?
Wat is de BTW die van toepassing is in NL dan?
naast een in veel gevallen behoorlijk lagere basisprijs is de specficatie ook vaak rijker