Op dit moment rijd mijn S60 voortreffelijk op LPG, maar zo af en toe gluur ik wel 'ns stiekem naar een D5.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze overstap?
En wat zijn de positieve en/of negatieve reslutaten?
Overstap LPG naar diesel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 15.06.2008 - 14:41
- Locatie: Zuidwest Drenthe
Citroën 2CV AK600
Daf 44
Fiat 127
Volkswagen Passat LX
Vokswagen Passat D
Audi 100 5S
Audi 100 CC
Volkswagen Passat Variant
Audi 80 D
Renault Laguna RT
Volkswagen Passat TDI
Volkwagen Passat TDI
Volkswagen Passat Variant 2.0
Volvo S60 2.4 automaat[/size]
[Volvo V70 D5 automaat
BMW R26 (1958)
BMW K1200LT (2001)
Daf 44
Fiat 127
Volkswagen Passat LX
Vokswagen Passat D
Audi 100 5S
Audi 100 CC
Volkswagen Passat Variant
Audi 80 D
Renault Laguna RT
Volkswagen Passat TDI
Volkwagen Passat TDI
Volkswagen Passat Variant 2.0
Volvo S60 2.4 automaat[/size]
[Volvo V70 D5 automaat
BMW R26 (1958)
BMW K1200LT (2001)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
waarom wil je overstappen als ik vragen mag? Ja een d5 is een beut qua trekkracht maar het omslagpunt bereik je sneller met een g3.
Misschien kunnen we ruilen.
Ik rij ondertussen te weinig voor diesel.
Misschien kunnen we ruilen.

- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
huh, is dit soms Twents voor "beul" ?gevanje schreef:.....een beut qua trekkracht.....

Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 15.06.2008 - 14:41
- Locatie: Zuidwest Drenthe
Tja, waarom overstappen?
Omslagpunt dus niet? Rijd 30.000 km per jaar en moet met LPG wel vaak tanken ...
Gemiddeld verbruik 1:10, ik ben een rustige rijder.
Caravan trekken (Kip Greyline 50TDB van 1500 kilo) is geen probleem. Maar een diesel rijdt zo geweldig. En ik weet niet wat ik met een LPG-motor die 250.000 km op de klok heeft staan, aan grote onkosten tegemoet moet zien.
Dus als je echt wilt ruilen ...
Omslagpunt dus niet? Rijd 30.000 km per jaar en moet met LPG wel vaak tanken ...
Gemiddeld verbruik 1:10, ik ben een rustige rijder.
Caravan trekken (Kip Greyline 50TDB van 1500 kilo) is geen probleem. Maar een diesel rijdt zo geweldig. En ik weet niet wat ik met een LPG-motor die 250.000 km op de klok heeft staan, aan grote onkosten tegemoet moet zien.
Dus als je echt wilt ruilen ...
Citroën 2CV AK600
Daf 44
Fiat 127
Volkswagen Passat LX
Vokswagen Passat D
Audi 100 5S
Audi 100 CC
Volkswagen Passat Variant
Audi 80 D
Renault Laguna RT
Volkswagen Passat TDI
Volkwagen Passat TDI
Volkswagen Passat Variant 2.0
Volvo S60 2.4 automaat[/size]
[Volvo V70 D5 automaat
BMW R26 (1958)
BMW K1200LT (2001)
Daf 44
Fiat 127
Volkswagen Passat LX
Vokswagen Passat D
Audi 100 5S
Audi 100 CC
Volkswagen Passat Variant
Audi 80 D
Renault Laguna RT
Volkswagen Passat TDI
Volkwagen Passat TDI
Volkswagen Passat Variant 2.0
Volvo S60 2.4 automaat[/size]
[Volvo V70 D5 automaat
BMW R26 (1958)
BMW K1200LT (2001)
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
ik ben onlangs ook van lpg naar d5 gegaan. Ik heb de D5 pas te kort om daar al conclusies uit te gaan trekken, maar het eerste dat ik al geweldig vind, is dat ik nu 3x minder vaak hoef te tanken. Vroeger elke 300-350 km en nu elke 1000. Ook vind ik een diesel gewoon eigenlijk prettiger rijden, veel relaxter.
Overigens kwam bij mij de berekening wel negatief uit, ik rij nou wel wat duurder bij 20.000 km per jaar. Maar volgens berekening heb je het dan over 300 euro per jaar ofzo, en dat is het me wel waard (denk ik
)
Overigens was mijn vorige auto geen Volvo.
Overigens kwam bij mij de berekening wel negatief uit, ik rij nou wel wat duurder bij 20.000 km per jaar. Maar volgens berekening heb je het dan over 300 euro per jaar ofzo, en dat is het me wel waard (denk ik

Overigens was mijn vorige auto geen Volvo.
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
Tja, ik ben een echte LPG man en toch Diesel.
Waarom? ik zocht wat anders.
Ik wilde wat meer vermogen en als het even kon een automaat.
Met betrekking tot het vermogen, een turbo en LPG, daar ben ik (nog) geen voorstander van.
Voordeel diesel:
Actieradius meer dan verdubbeld.
Een geweldige caravan trekker
Overal in het buitenland kunnen tanken.
En toch, toen de brandstof prijzen behoorlijk gingen stijgen halverwege 2008, heb ik menigmaal aan mijn BiFuel gedacht. :?
Nadeel diesel:
Diesel is gewoon duurder rijden dan LPG
Diesel is milieu onvriendelijker, ondanks roetfilter.
Waarom? ik zocht wat anders.
Ik wilde wat meer vermogen en als het even kon een automaat.
Met betrekking tot het vermogen, een turbo en LPG, daar ben ik (nog) geen voorstander van.
Voordeel diesel:
Actieradius meer dan verdubbeld.
Een geweldige caravan trekker
Overal in het buitenland kunnen tanken.
En toch, toen de brandstof prijzen behoorlijk gingen stijgen halverwege 2008, heb ik menigmaal aan mijn BiFuel gedacht. :?
Nadeel diesel:
Diesel is gewoon duurder rijden dan LPG
Diesel is milieu onvriendelijker, ondanks roetfilter.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 15.06.2008 - 14:41
- Locatie: Zuidwest Drenthe
Bedankt voor jullie duidelijke reacties. De lage LPG-prijzen in mijn woonomgeving (0,37 cent) zijn momenteel inderdaad aantrekkelijk.
Citroën 2CV AK600
Daf 44
Fiat 127
Volkswagen Passat LX
Vokswagen Passat D
Audi 100 5S
Audi 100 CC
Volkswagen Passat Variant
Audi 80 D
Renault Laguna RT
Volkswagen Passat TDI
Volkwagen Passat TDI
Volkswagen Passat Variant 2.0
Volvo S60 2.4 automaat[/size]
[Volvo V70 D5 automaat
BMW R26 (1958)
BMW K1200LT (2001)
Daf 44
Fiat 127
Volkswagen Passat LX
Vokswagen Passat D
Audi 100 5S
Audi 100 CC
Volkswagen Passat Variant
Audi 80 D
Renault Laguna RT
Volkswagen Passat TDI
Volkwagen Passat TDI
Volkswagen Passat Variant 2.0
Volvo S60 2.4 automaat[/size]
[Volvo V70 D5 automaat
BMW R26 (1958)
BMW K1200LT (2001)
Misschien komt dat nog wel eens, maar de komende 4 (3?) jaar niet.Ludo schreef:diegene die er geen ervaring(en) mee hebben.... zeggen dat allemaal.AlexV70 schreef:Met betrekking tot het vermogen, een turbo en LPG, daar ben ik (nog) geen voorstander van.

Of ik moet hem plat rijden en dat ben ik niet van plan.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
tja ben zelf van een s60 Bifuel naar een 2.4D gegaan en als ik ga kijken betreft het omslag punt zal de eerst zeker goedkoper zijn, na de ervaring op gebied van onderhoud wat gewoon heel shit is betreft de specialisten op dat gebied, heb ik zeker geen spijt van de huidig s60 die ruim voldoet aan de snelle diesels zeker na de tuning(200pk+), daarbij komt nog dat je gewoon ruim 1000km op een volle tank kan rijden zonder de angst of je wel of niet nog een lpg pomp tegen komt, en het rij genot is ff hoger als de bifuel
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat