Pagina 1 van 1

spin control

Geplaatst: 11.01.2009 - 12:19
door corne
dag
hebben jullie ook gemerkt dat de spin control met dit weer toch goed zjn best doet :D

Geplaatst: 11.01.2009 - 12:22
door michel-C30
Yep, moest wel even wennen aan dat lampje ineens op je dashbord. Mijn vorige auto's hadden geen tc of geen lampje ervoor

Geplaatst: 11.01.2009 - 12:31
door pieter007
idd doet goed zin werk ,

zelfs als je hem afzet doet ie gewoon verder :p

Geplaatst: 11.01.2009 - 12:54
door corne
er stond hier van de week een auto die niet weg kon komen vanwegen de sneeuw op de weg. maar met de volvo geen centje pijn

Geplaatst: 11.01.2009 - 15:49
door Stevys88
Het doet zijn werk inderdaad goed, en daarbij laat het in mijn ogen veel wielspin toe. Het systeem van Toyota grijp veel sneller in en doet zijn werk in mijn ogen daarom beter. Dat laat geen wielspin toe, zelfs niet bij volgas. Echt heel raar, voet op de vloer en heel langzaam versnellen ;)

Geplaatst: 11.01.2009 - 15:56
door hans98
Het mooiste is als je echt in een slip komt, dan hoor je bij alle wielen ratelgeluiden en wordt de auto als door een onzichtbare hand in de richting gestuurd waarin het stuur staat. Werkt echt fenomenaal.

Geplaatst: 11.01.2009 - 16:10
door Stevys88
Is inderdaad echt geweldig. Ik ben er ook voor dat ze die systemen verplicht maken op alle nieuwe auto's zal veel ongelukken schelen op jaarbasis, en daarmee doden.

Geplaatst: 11.01.2009 - 18:56
door Goelette
Stevys88 schreef:Het doet zijn werk inderdaad goed, en daarbij laat het in mijn ogen veel wielspin toe. Het systeem van Toyota grijp veel sneller in en doet zijn werk in mijn ogen daarom beter. Dat laat geen wielspin toe, zelfs niet bij volgas. Echt heel raar, voet op de vloer en heel langzaam versnellen ;)
Volkswagen is ook veel sneller met ingrijpen. Maar ik vond dat juist niet fijn. De volvo doet wat nodig is maar niet dat het zo merkbaar is dat het irritant wordt. wat ik trouwens merk is dat hij sowieso niet altijd wat doet. Als hij op beide wielen geen grip heeft, laat hij best veel wielspin toe voordat hij ingrijpt. Als je met een wiel op glad en een wiel op grip bent, doet hij veel meer. Voor mijn gevoel tenminste... weet niet of dat kan kloppen?

Geplaatst: 11.01.2009 - 19:06
door Bleu_volvo
Ik ben alblij dat ik het lampje eens zie werken. Had ervoor alverschillende malen goed in de bochten doorgesnord, maar nog nooit in werking zien treden. Blijkt dat het lapmje nu toch werkt. :P

Geplaatst: 12.01.2009 - 15:33
door kmser
Ja, overuren doet het ding. Alleenmaar bij het optrekken welliswaar. Hoe kan het afgezet worden bij een my09?

Ik heb wel gemerkt dat op een ijsondergrond de motor aan een 1800 a 2000 tpm wordt gehouden en zo een zekere spin getolereerd wordt bij het vertrekken.

Geplaatst: 12.01.2009 - 15:38
door rsnhakan
Ja, overuren doet het ding. Alleenmaar bij het optrekken welliswaar. Hoe kan het afgezet worden bij een my09?
Bij een MY09 staat het in de boardcomputer. Moet je even doorscrollen. Kun je uitzetten via (reset volgens mij, niet zeker).

Geplaatst: 12.01.2009 - 17:54
door kmser
ah, de resetknop heb ik daar nog niet gerpobeerd.

Geplaatst: 12.01.2009 - 19:17
door rsnhakan
Als het met 1x reset knopje drukken niet lukt, moet je hem even inhouden.