S80 V8 op LPG?

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gebruikersavatar
Goelette
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

ik had een vialle op mijn 2.2 vtec honda. Dat was ook niet standaard maar door een specialist speciaal gebouwd. Maar dat was waarschijnlijk alleen haalbaar omdat de vorige eigenaar zelf die dingen kon inbouwen en programmeren, anders was het vast behoorlijk duur geweest :)
Maar het zou me dus niet verbazen dat het wel zou kunnen met een volvo v8. Maar dus wel ongeveer 2x zo duur omdat je 2x zoveel injectoren nodig hebt inderdaad :)
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

nou Bart, van dit soort knip en plakwerk zoals jij het noemt, zou Volvo nog een puntje kunnen zuigen.
enkele lpg installateurs (die internationaal samenwerken!), en een systeem perfect afgeregeld krijgen, daar mag zelfs jij je petje voor afdoen.

de tekst staat er inderdaad verkeerd als V6.
en er zitten echt wel 6 injectoren in hoor.
momenteel word er bij Vialle ook gewerkt aan een systeem voor hoog vermogen motoren.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Knap hoor van Vialle, en al helemaal als ze ook nog ondersteuning gaan krijgen van Volvo.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19500
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Jongens, jongens.

Jullie reageren weer op elkaar als een stier op een rode doek. Doe dat nu niet!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Je hebt gelijk er zijn wat harde tamelijk rationele argumenten tegen en zeer zwaarwegende emotionele argumenten voor
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

De hoeveelste herhaling van zetten is dit nu? #-o
Ludo en BS: kappen svp.
Voer die discussie maar via PB. :boxing:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

wat is er dan verkeerd gezegd Ben?.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik zal me van verder commentaar onthouden in deze topic
Volvo for life
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Zouden jullie wel samen een biertje kunnen drinken en over vrouwen of voetbal kunnen praten? :P

Dat zou me gerust stellen :)

Of is dit offtopic? :P
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
S80T6G3
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 21.03.2007 - 17:56

Ik denk dat er weinig merken zijn die een forum hebben met zoveel reacties en betrokken leden. Hulde aan dit forum en haar leden!
:wav:
Een aantal standpunten kan ik in komen, mijn belangtselling gaat met name uit naar technische argumenten.
Bijvoorbeeld is de 6 cilinder 3,2 motor nu wel of niet voorzien van zelfstellende kleppen?
Bart heeft emotionele bezwaren tegen het rijden op LPG, daar is hij niet mee geboren dus zal het gebaseerd zijn op praktijk ervaring. Nu doe ik nog niet zo lang mee op dit forum en proef eigenlijk dat er in het verleden al veel discussies over LPG gevoerd zijn. Graag zou ik ook meer horen van Bart wat hij in de praktijk zo al tegen gekomen is aan schade aan motoren veroorzaakt door het rijden op LPG.
Citroen 2CV4 Rood met dubbele uitlaat
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ik denk dat er niet veel praktijkervaringen zijn. Er zijn weinig mensen die op gas rijden met dergelijke auto's, wat aangeeft dat er weinig vraag naar is. En daardoor is het gebruikt niet prettig verkopen en dat is een beetje waar Bart wellicht op doelt. Er zijn legio voorbeelden dat Volvo's het goed doen op lpg. Er zijn ook legio voorbeelden dat diesels op frituurolie rijden en ook dat is niet algemeen gebruik geworden. En de restwaarde van die frietkotten kun je je dan ook wel voorstellen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ludo schreef:nou Bart, van dit soort knip en plakwerk zoals jij het noemt, zou Volvo nog een puntje kunnen zuigen.
enkele lpg installateurs (die internationaal samenwerken!), en een systeem perfect afgeregeld krijgen, daar mag zelfs jij je petje voor afdoen.

de tekst staat er inderdaad verkeerd als V6.
en er zitten echt wel 6 injectoren in hoor.
momenteel word er bij Vialle ook gewerkt aan een systeem voor hoog vermogen motoren.
Volgens mij is dit een 5 cilinder, ik zie althans maar 5 injectoren!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

S80T6G3 schreef:mijn belangstelling gaat met name uit naar technische argumenten.
dat was dan ook mijn reden van posten in dit topic.
over verkoopwaarde had ik nooit geantwoord, want daar weet te weinig over omdat het niet interessant is, heb trouwens die vraag ook nergens gezien. :roll:
mijn antwoord was gericht op deze vraag:
S80T6G3 schreef:Als alternatief S80 II met de 3.2 V6 ....wie weet of die goed op gas gezet kan worden ook weer met het oog op kleppenstellen ?
over de zelfstellende kleppen kan ik geen antwoord geven.
wend je tot de inbouwer, die kan het je vast zo zeggen.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik zag er ook maar 5, dit is alleen qua looks geen 5 cilinderblok
Volvo for life
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

VolvoMafia schreef:ik denk dat er niet veel praktijkervaringen zijn. Er zijn weinig mensen die op gas rijden met dergelijke auto's, wat aangeeft dat er weinig vraag naar is.
dat zal inderdaad een feit zijn.
maar dat neemt niet weg dat het technisch mogelijk is. (vraag van topicstarter)
neem ook maar aan, dat er geen enkele lpg specialist zich aan zal wagen, als het niet zou mogelijk zijn.
net zoals bij Volvo, zitten ook deze mensen niet te wachten op schadeclaims.
een systeem gaat pas de deur uit, als dat 100% is.

@ed, het is wel degelijk een 6 cilinder.
meestal zitten ze mooi op rij, maar soms moet het anders i.v.m. plaatsgebrek.
er zijn nog wel Volvo modellen waar de injectors op de onderkant zitten.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ludo, probeerde alleen de reactie van Bart te verklaren, geef er zelf geen oordeel over. Alleen wat ik verwacht dat er gebeurd, meer niet.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gast

Gewoon doen.
Maar of ik Vialle zou monteren..........?
Wat je in ieder geval er wel bij op moet zetten is Flashlube en dan de elektronische.
WimS60
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10

Ik sluit me bij V480-S60 aan.
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3781
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

bart simpson schreef:
Paul schreef:Onverkoopbaar. Maar merk je dat nu niet al met je huidige T6 en de inruilprijs?
die kent een afschrijving die in dat segment normaal is, zou er gas inzitten ben je echt veel meer "achteruit"
wat mij al meerdere keren in verschillende topics opvalt,en wat ik niet begrijp is:kijk ik op marktplaats dan zie ik daar volvo,s met
lpg-g3 die fors duurder zijn dan vergelijkbare benzine modellen.
nu word er hier meerdere malen geroepen dat een auto op lpg
geen drol meer waard is.
de vraagprijzen op mp spreken dit tegen.
dat de (volvo-dealer)liever geen lpg auto inruild,kan ik nog wel
begrijpen. want:het is immers geen volvo produkt(lpg-instalatie)
en bij problemen/garantie brengt de dealer de lpg auto
vaak naar een lpg specialist,waardoor er minder op evt reparatie
zal worden verdiend.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Dat zijn doorgaans z.g. "vraagprijzen" dat is iets substantieel anders dan "krijgprijzen", die aanbieders vinden hun gasauto's zelf meer waard.
Ik heb het hier overigens steeds over Volvo's vanaf 2000, S60/S40/V50/C30/S80/C70/XC70 op LPG, zelfs van Aerle in Nuland wil daar niet op bieden.
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”