Pagina 1 van 3
S80 V8 op LPG?
Geplaatst: 14.01.2009 - 22:48
door S80T6G3
Momenteel nog er tevreden met mijn S80 T6 op LPG ondanks de niet zelfstellende kleppen....wel Flashlube gebruiker.
Maar je moet in de toekomst blijven kijken en ik vroeg mij af of een S80 V8 met een G3 installatie uitgerust zou kunnen worden? Heeft de V8 WEL zelfstellende kleppen?
Als alternatief S80 II met de 3.2 V6 ....wie weet of die goed op gas gezet kan worden ook weer met het oog op kleppenstellen ?
Geplaatst: 15.01.2009 - 08:02
door bart simpson
de 3.2 is GEEN V6!
Geplaatst: 15.01.2009 - 08:09
door Paul
Maar als je een V8 zou nemen met Gas, sta je dan niet om de 200km bij de pomp?
Geplaatst: 15.01.2009 - 08:25
door S80T6G3
Paul schreef:Maar als je een V8 zou nemen met Gas, sta je dan niet om de 200km bij de pomp?
Ja maar met de benzine versie ook

Geplaatst: 15.01.2009 - 08:30
door S80T6G3
bart simpson schreef:de 3.2 is GEEN V6!
Tuurlijk 6 in lijn dat komt omdat je het, behalve bij VOlvo, toch meestal over een V6 hebt. But what about the Liquid Petroleum Gaz ......
Geplaatst: 15.01.2009 - 12:41
door bart simpson
het halveerd voorlopig de waarde van de S80
Geplaatst: 15.01.2009 - 15:19
door S80T6G3
bart simpson schreef:het halveerd voorlopig de waarde van de S80
Bedoel je dat door de installatie van LPG de restwaarde een enorme deuk op loopt?
Geplaatst: 15.01.2009 - 16:29
door Walter
geloof niet dat er veel vraag is naar een V8 LPG. Is er wel een installatie voor? Maar goed, je restwaarde geeft een leuke omslagpunt berekening. Dus ja, die loopt een deuk op
Geplaatst: 15.01.2009 - 16:31
door Paul
Hoeveel kilometer rij je? Al aan de nieuwe D5 gedacht?
Geplaatst: 15.01.2009 - 16:55
door bart simpson
S80T6G3 schreef:bart simpson schreef:het halveerd voorlopig de waarde van de S80
Bedoel je dat door de installatie van LPG de restwaarde een enorme deuk op loopt?
zonder enige twijfel (ik acht hem zelfs onverkoopbaar, maar trek je van die mening verder niets aan)
Geplaatst: 15.01.2009 - 18:25
door Paul
Onverkoopbaar. Maar merk je dat nu niet al met je huidige T6 en de inruilprijs?
Geplaatst: 15.01.2009 - 18:57
door eddy3
@ S80T6G3:
Op www Motortalk.De is informatie te vinden over V8'n op Lpg.
Grtn Eddy.
Geplaatst: 15.01.2009 - 18:59
door HSRN850
Als het uberhaupt al mogelijk is, is het dus aan te raden de auto 10 jaar te houden, tot de 300.000 km. Als ie dat haalt op gas...
Ik zou in deze auto maar voor een nieuwe D5 gaan.
Geplaatst: 15.01.2009 - 19:15
door Goelette
denk er iig ook aan dat een gasinstallatie voor een v8 2x zo duur is in aanschaf als een voor een 4cylinder... En ik zou dan inderdaad wel voor een grotere tank gaan, dus niet een die in je reservewieluitsparing past, dan sta je letterlijk iedere 250 km bij de pomp, ik heb 3 jaar op lpg (lpi) gereden met zo'n reservewielding en een auto die 1:8 reed. Daar word je na een tijdje echt heel erg moe van

Voor wat betreft restwaarde sluit ik me aan bij de rest. Dus als je het wil, neem dan een grote tank en rij de auto ver op...

Geplaatst: 15.01.2009 - 19:23
door bart simpson
Paul schreef:Onverkoopbaar. Maar merk je dat nu niet al met je huidige T6 en de inruilprijs?
die kent een afschrijving die in dat segment normaal is, zou er gas inzitten ben je echt veel meer "achteruit"
Geplaatst: 15.01.2009 - 19:28
door Ludo
VolvoMafia schreef: Is er wel een installatie voor?
ja hoor.

Geplaatst: 15.01.2009 - 19:38
door bart simpson
Je hebt natuurlijk ook meteen een linkje paraat van een fabrikant die specifiek voor de S80 V8 lpg in zijn programme heeft zitten
Geplaatst: 15.01.2009 - 19:42
door Rob Bakker
http://www.limburgselpgtechnieken.be/in ... fotos&t=nl
hier komt de foto vandaan, lijkt op een redelijk standaard Vialle installatie.....
Geplaatst: 15.01.2009 - 19:44
door Ludo
ik moet je teleurstellen Bart, geen linkje of afbeelding van een V8 inbouw Bart.
dit zijn trouwens geen standaard pakketten.
dit is net als goeie motortuning, écht maatwerk.
uiteraard bij de vakman!.

Geplaatst: 15.01.2009 - 19:44
door bart simpson
Een 3.2 6 cilinder is nog geen V8 en voor zowel de een als de ander heeft Vialle geen LPG in het programma zitten, jij noemt knip en plakwerk maatwerk, dat is het natuurlijk niet, en als je wat geluk hebt blijft het allemaal ook nog heel, Volvo trekt zijn handen er in ieder geval van af.
(zou die 6 cilinder op deze foto ook geen 6 injectoren nodig hebben?, en het is hen zelfs niet eens opgevalen dat het geen V6 is maar een 6 cilinder lijnmotor)