Pagina 1 van 1

kwaliteit automaat bak 4 traps van de 2.0

Geplaatst: 19.01.2009 - 20:05
door sleutelaar
iemand goede of slechte ervaringen ermee?

Geplaatst: 20.01.2009 - 11:34
door mightyspawn
Volgens mij al die automaatbakken tov de schakelbakken uit de 4 serie redelijk waardeloos. Wil je iig een goedkope 4 serie die lang meegaat en je kunt schakelen, ookal vind je dat een zinloze bezigheid, zou ik voor een schakelwagen gaan. In de 7 jaar dat ik nu de 4 serie rijd heb ik nog nooit een dure onderhoud gehad.

Geplaatst: 20.01.2009 - 13:35
door P.K.
Naar horen zeggen is de ZF-bak een prima automaat die makkelijk hoge kilomterstanden aankan...

Geplaatst: 20.01.2009 - 17:07
door Iroll
Probleem met automaten is het onderhoud. Is de ATF regelmatig ververst en het filter vervangen gaan ze lang mee, rij te lang met een te laag ATF peil en ze gaan ze naar z'n grootje. Als je een aotomaat wil kopen rij hem warm, schakel handmatig door alle versnellingen, dat moet soepel schakelen. Ook tijdens het rijden in D moet ie mooi soepel op-en downschakelen. Na de rit motor laten lopen in P en peil controleren. Ruik aan de peilstok of de olie niet verbrand ruikt en er mooi helder rood uitziet. Is de ATF bruinig en ruikt het verbrand laten staan. Kan je goed zien en ruiken als je de peilstok aan een witte tissue afveegt.

Geplaatst: 23.01.2009 - 04:16
door ALF
die 4 traps bak is toch vele malen beter als de cvt bak van de 1.8?

Geplaatst: 24.01.2009 - 12:48
door volvosjaak
Hallo,

Wij hebben zelf een 440 1.7i automaat (in 1992 zelf nieuw gekocht) en hebben er nog nooit problemen mee gehad.
Doen zelf de olie verversen om de paar jaar. volgens het boekje moet het om de 6 jaar of 45000km als ik het goed heb. controleer dit ook voor aanschaf of dit gedaan is en kijk en ruik iinderdaad even in welke staat de olie is.

Enigste wat bij ons nu is dat de auto soms een schokje geeft tussen het schakelen van zijn 2-3e versnelling. Weet iemand wat dat kan zijn??
Ik weet wel dat 1 en 2 hydrolisch zijn 3e versnelling 50% hydrolisch en 50% mechanisch en 4e versnelling mechanisch. misschien dat het hiermee iets te maken heeft???

Geplaatst: 24.01.2009 - 14:14
door sleutelaar
geen idee. Iemand anders?

Mijn 4 traps automaat heeft 2 ton gelopen. Nooit vervangen en doet het prima. Maar dus benieuwd wat ik ervan mag verwachten.

Geplaatst: 22.02.2011 - 13:53
door Ninja
Ik heb ook een 4-traps automaat met 2.0i motor. In het onderhoudsprogramma staat dat ik alleen volvo olie mag gebruiken.

Klopt dit of is normale ATF olie ook goed genoeg?