Pagina 1 van 1
Koplamp Engels (RHD)
Geplaatst: 19.01.2009 - 22:56
door nautic
Ik heb vanwege een schade rechtsvoor een gebruikt scherm en een gebruikte koplamp gekocht. Alles gemonteerd en ik denk: misschien is de koplamp wel van een Engelse auto.....
Gecheckt en ja hoor, right hand drive. Volgende week maandag moet de auto op voor de APK. Het lichtbeeld zal wel anders zijn. Weet iemand of dit APK afkeur is, want dan ga ik die lamp direct omruilen!
Alvast bedankt.
Geplaatst: 19.01.2009 - 22:58
door hadico
Als het lichtbeeld inderdaad contra is is het afkeur .
Geplaatst: 19.01.2009 - 23:11
door nautic
Als het lichtbeeld inderdaad contra is is het afkeur .
Zit dat contrabeeld in de positie en richting van de halogeenlamp of in de glazen lens. Want dan zou ik ook alleen de lens kunnen vervangen.
Geplaatst: 19.01.2009 - 23:16
door hadico
Lens en glas zijn beide anders ik zou hem ruilen want van een glas loshalen van dit type ga je niet vrolijk van worden buiten het risico dat het stukgaat en niet los te leveren is .
Geplaatst: 26.01.2009 - 10:00
door venician_smoker
Ik zie toevallig dit topic en heb een aanvullende vraag die de dealer niet kon beantwoorden en waar de handleiding ook over zwijgt. Ik kom af en toe in Engeland met mijn "Left Hand Drive" V70, maar heb nooit kunnen ontdekken welk deel van de koplamp afgeplakt moet worden om verblinden van mijn Engelse tegenliggers te voorkomen.
Ik los het nu maar op door de koplampen in een vrij lage stand te zetten.
Welk deel moet afgeplakt worden in Engeland ? of......heeft de V70 MY2001 geen a-symmetrische verlichting ? Voor de volledigheid: MY2001 heeft nog geen heldere koplampen.
Geplaatst: 26.01.2009 - 19:37
door Gast
Volgens mij zijn daar stickers voor, die met behulp van een beschrijving er op worden geplakt. Maar dit is Engelse wijsheid.
Een kennis van ons uit Engeland had namelijk ook van die stickers op zijn koplampen toen hij hier was.
Er wordt in Engeland nogal veel aan advisering gedaan, in de trant van: je MOET dit en je MOET dat als je naar het vaste land van Europa gaat.
Hij gaf ook aan dat als er een Europese auto bij hen rond rijdt ze nagenoeg nooit van die stickers op de koplampen hebben.
Dat vond hij wel vreemd.
Tja wij Hollanders trekken ons toch nooit wat ergens van aan.
Ikke niet begrijpe en veel sorry............
Ik ga dit jaar die kant ook nog op, zal tzt ook eens gaan informeren (ANWB?)
Of is hier een forumlid met veel Engeland ervaring?

Geplaatst: 26.01.2009 - 19:44
door Blade
Ik heb al meerdere keren die stickers op koplampen geplakt, gewoon de handleiding volgen en goed uitmeten. Anders even langs de dealer rijden en laten plaatsen.
Geplaatst: 26.01.2009 - 19:49
door Gast
Waar heb je ze gehaald? prijs?
Ik vermoed dat ik nog wel een stickertje kan plakken, als je daar ook nog voor naar de dealer moet.

Geplaatst: 26.01.2009 - 19:51
door Blade
Ik denk dat mijn werk ze bij reisbergen vandaan haalt. Brezan, lasaulec ect zullen de stickers ook wel hebben. Volgens mij zelfs de halfords

Geen idee wat ze kostten.
Geplaatst: 26.01.2009 - 22:09
door sbv
Ik heb onlangs maar gewoon niets gedaan in Engeland. Het was dan wel met mijn C30 maar al met al toch een aantal uren in het donker gereden. Geen lichtsignalen gehad van tegenliggers etc
Geplaatst: 28.01.2009 - 22:16
door nautic
topicstarter: inmiddels een imitatiekoplamp van TYC gekocht , iets goedkoper dan een originele van Volvo(175 ipv 377 euro). Niet vergeten de hoogtestelmotor over te zetten, anders is het weer APK-afkeur
Rijden in Engeland: ik heb een sticker gekocht bij de ANWB met uitleg waar je moet plakken per type auto. Gewoon even lezen en uitproberen