Pagina 1 van 2

Slecht starten ??

Geplaatst: 21.01.2009 - 20:53
door Ron440Fleet
Afgelopen weken een paar maal gehad dat auto slecht startte.
Na omdraaien sleutel waarschijnlijk niet lang genoeg vastgehouden en slaat motor weer af of loopt erg beroerd ?
Normaal slaat ie meteen aan en nooit geen problemen gehad.
Oorzaken misschien :

Door koude heeft motor iets langer nodig ( koude dikkere olie )
om aan te slaan en laat ik gewoon sleutel te vroeg los?

Hierdoor ( choke ) teveel benzine in motor en loopt ie erg beroerd of helemaal niet ?

Bij warme motor geen problemen en loopt ie gewoon rustig.
Code's uitgelezen maar weet niet of dit recente storingen zijn?
Boeltje gereset en nu bij volgende storing of slechte start ga ik meteen weer kijken welke code's hij geeft.

Nu de volgende gevonden:

4-1-1

1-2-1

1-3-2

1-1-3

2-2-3

3-1-3

Heb wel gevonden wat het zou kunnen zijn maar heb te weinig ervaring of er verband zit in deze code's.

Code:
1-1-1 No error code set
1-1-2 Malfunction in Electronic Control Module
1-1-3 Open circuit in injector wiring
1-2-1 Air pressure sensor: no signal correspondence
1-2-2 Air temperature sensor: no signal or signal faulty
1-2-3 Coolant temperature sensor: no signal or signal faulty
1-3-2 Incorrect battery voltage
1-4-3 Knock sensor: no signal or signal faulty
2-1-2 Oxygen sensor: no signal or signal faulty
2-1-4 Flywheel sensor: signal faulty
2-2-2 System relay coil: no voltage
2-2-3 Idle speed regulating valve: no signal or signal faulty
2-3-1 Adaptive Lambda closed loop control system lean or rich in part–load range
2-3-2 Adaptive Lambda closed loop control system lean or rich at idling speed
2-4-4 Knock sensor: no signal or signal faulty
3-1-1 Speedometer signal: no signal correspondence
3-1-3 Charcoal absorption canister valve: signal faulty
3-4-2 A/C relay signal: signal faulty
3-4-3 Main relay coil: no voltage
4-1-1 Throttle valve sensor: signal faulty

Komt deze combinatie iemand bekend voor dan hoor ik het graag ?
Ook advies is welkom.


Ron,Spijkenisse

Geplaatst: 21.01.2009 - 21:13
door hadico
De code die het eerst word opgeslagen is meestal de meest relevante kom je dus op 4.1.1 kan een kontakt in je smoorklep sensor zijn wat slecht contact maakt (kou?),eerst maar eens uitlezen als ie weer slecht start.

Geplaatst: 21.01.2009 - 21:31
door Ron440Fleet
Waar zit deze smoorklep ? Heb wel waar de gaskabel vastzit de kabel en veer goed ingespoten met WD40.

Idd eerst even code weer uitlezen bij storing. Heb een goed onderhouden 440 maar er kan altijd wat stuk natuurlijk.

Thanxxxx Ron

Geplaatst: 23.01.2009 - 10:38
door jef
ik heb het zelfde probleem, bij koude motor slecht starten en bij warme motor geen problemen.ook ik weet geen oplossing. wie wel???

Geplaatst: 23.01.2009 - 12:21
door Baais
Dat kan van alles zijn:
-Bougies, kabels, bobine..
-Rijk mengsel (start eens zonder luchtfilter)
-Accu

Geplaatst: 23.01.2009 - 12:48
door jef
bougie's.(kabels), verdelerkap.rotor,accu zijn allemaal nieuw, wat me wel is opgevallen is dat er wat benzine (paar druppels) zit in de zwarte slang naar de oliescheidingspot. en ook wat sluts.

Geplaatst: 23.01.2009 - 13:02
door Baais
Benzinefilter gecheckt?
Luchtfilter?
Sludge kan ook komen door het rijden van korte afstanden..

Geplaatst: 23.01.2009 - 14:00
door Melvin
Ik denk niet dat het benzine is wat in die slang zit. Een druppel benzine verdampt vrij snel. Een druppel water (gecondenseerd) lijkt me waarschijnlijker. Samen met de olie geeft dat de sludge dit je gevonden hebt.

Geplaatst: 23.01.2009 - 14:59
door mightyspawn
Die elektrische choke stuur je niet aan hoor met het te lang omdraaien van de contactsleutel, enige wat je aanzwiert is de startmotor.

choke wordt elektronisch geregeld.

Geplaatst: 23.01.2009 - 15:03
door Iroll
ik heb het zelfde probleem, bij koude motor slecht starten en bij warme motor geen problemen.ook ik weet geen oplossing. wie wel???
Typisch verschijnsel van defecte watertemp sensor. Deze sensor zit in het blok onder de meest rechtse bougie. Meet de weerstand (amps) eens met koude motor en met warme motor. Moet veel verschil geven, geen of weinig verschil sensor defect. Hoe hoger de motortemp hoe lager de weerstand, bij 20c hoort de waarde ong. 2500amp te zijn.
Zorg er iig voor dat de slang en oliescheidingspot schoon zijn. Druppels zullen idd water zijn en geen benzine.

Geplaatst: 23.01.2009 - 15:12
door Iroll
Die elektrische choke stuur je niet aan hoor met het te lang omdraaien van de contactsleutel, enige wat je aanzwiert is de startmotor.
Choke heeft een inspuiting motor niet, de ecu zelf is de choke. Aan de hand van de info van watertemp (koudstartsensor) en luchttempsensor bepaalt de ecu hoeveel brandstof er nodig is en hoeveel lucht de stappenmotor moet doorlaten voor een mooi stationair loop. En met een koude start spuiten de injectoren extra brandstof in om het mengsel te verrijken.

Geplaatst: 23.01.2009 - 21:26
door jef
ik rij inderdaad korte afstanden woon-werkverkeer,dus met de sludge kan wel kloppen dan. Is een watertemp.sensor makkelijk te vervangen? Moet wel zeggen dat de temperatuur meter een normale waarde aangeeft bij warme motor.

Geplaatst: 23.01.2009 - 23:02
door Iroll
Moet wel zeggen dat de temperatuur meter een normale waarde aangeeft bij warme motor.
Dat staat los van elkaar, de sensor voor het metertje zit aan de andere kant van het blok. De koudstartsensor die ik bedoel hoef je er alleen uit te draaien en de nwe erin, stekker er weer op en klaar. Zorg dat je alles klaar hebt liggen en snel werkt, dan verlies je maar een beetje koelwater. Maar check eerst of de bedrading, stekker verbinding en weerstand van de ks sensor nog goed zijn.

Geplaatst: 24.01.2009 - 00:09
door 440 Turbo
Als je de dop netjes op je koelreservoir laat zitten loopt er maar heel even en slechts een heel klein beetje koelvloeistof uit (onder invloed van vaccuum loopt er na een paar sec. niks meer uit).
Zorg er echter wel voor dat ik genoeg koelvloeistof in je systeem zit zonder luchtbellen, wanneer zon luchtbel bij een sensor zit en de sensor maakt geen contact met de vloeistof kan een sensor rare dingen gaan doen! (heb eens meegemaakt dat de koelvan niet aansloeg doordat er niet genoeg koelvloeistof in de wagen zat).

Verder klinken je symtonen als een verstopte injector, dan duurt het ook lang voordat ie start, wanneer de wagen dan eindelijk start (en blijft lopen) loopt ie heel beroerd. Wanneer de motor vervolgens warm is (en minder benzine nodig heeft) loopt ie prima.

(p.s. de koude-start-sensor is maatje 19, je kan er precies met een ringsleutel overheen.)

Succes

Geplaatst: 24.01.2009 - 12:00
door jef
ik ga vandaag eens op onderzoek,,wordt vervolgd.

Geplaatst: 25.01.2009 - 11:46
door jef
wie kan een aanwijzing geven waar de koudstartsensor zit,event.met foto

Geplaatst: 25.01.2009 - 12:56
door Ron440Fleet
onder uiterst rechtse bougie toch ??

Geplaatst: 25.01.2009 - 13:36
door 440 Turbo
Zie foto:

Geplaatst: 25.01.2009 - 22:34
door jef
kijk hier heb ik aan,dank je wel. Trouwens mooi blokje heb je daar.

Geplaatst: 26.01.2009 - 16:18
door Ron440Fleet
Afgelopen week nogmaals stekkers nagelopen en met contactspray behandeld, sindsdien geen problemen meer ?
Laten we het houden op een slecht contact...