Koeling CPU
Geplaatst: 22.01.2009 - 18:39
Betreft V70 8/2000
Hallo allemaal,
Over de 'verdwenen' slang aan de voorzijde van de koudebox (koeling ECU) is voldoende gezegd. Althans, overal lees ik op het forum dat hij er vroeger zat maar nu niet meer. O.K. Maar onlangs ontdekte ik een flinke dikke zwevende slang onder/achter de koudebox. Zie bijgaande foto. Hij zat waarschijnlijk aan de koudebox vast. Maar waar gaat hij naar toe of beter, waar komt hij vandaan? Lekt er nu geen duur opgewekte koude uit het koelsysteem? Zou de garage bij het modificeren van de slang aan de voorzijde nagelaten hebben de verbinding aan de achterzijde eveneens te verwijderen? Of is hier een DHZ-er aan de slag geweest die het te veel moeite vond de koudebox in zijn geheel te verwijderen om meer ruimte te scheppen? Kennelijk, want als je in de koudebox kijkt blijkt dat deze helemaal geen bodem heeft. De multi-pin-stekker voor de ECU is koud op de wielkast geparkerd, de kabels met tie-wraps een beetje bij elkaar gebonden en de koude box zelf zit geklemd tussen het reservoir voor de stuurbekrachtiging en de vulopening voor de ruitensproeier en de bevestigingsclips van det deksel eveneens door tie-wraps vervangen. De kabels schuren tussen wielkast en middendeel van de koudebox.
De verkoper schreef mij: 'Ik verkoop u de auto als nieuw, d.w.z. dat er nu of op redelijk korte termijn niets aan hoeft gerepareerd te worden". Ik ben intussen een gewaardeerde klant van de garage geworden.... Over de slang zei hij: "Als je er geen last van hebt moet je er niets aan (laten) doen!" Typisch Frans.
Alors, Volvo-fans, wat is de zin van die zwevende slang.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties,
Groetjes, Rampjaar
Hallo allemaal,
Over de 'verdwenen' slang aan de voorzijde van de koudebox (koeling ECU) is voldoende gezegd. Althans, overal lees ik op het forum dat hij er vroeger zat maar nu niet meer. O.K. Maar onlangs ontdekte ik een flinke dikke zwevende slang onder/achter de koudebox. Zie bijgaande foto. Hij zat waarschijnlijk aan de koudebox vast. Maar waar gaat hij naar toe of beter, waar komt hij vandaan? Lekt er nu geen duur opgewekte koude uit het koelsysteem? Zou de garage bij het modificeren van de slang aan de voorzijde nagelaten hebben de verbinding aan de achterzijde eveneens te verwijderen? Of is hier een DHZ-er aan de slag geweest die het te veel moeite vond de koudebox in zijn geheel te verwijderen om meer ruimte te scheppen? Kennelijk, want als je in de koudebox kijkt blijkt dat deze helemaal geen bodem heeft. De multi-pin-stekker voor de ECU is koud op de wielkast geparkerd, de kabels met tie-wraps een beetje bij elkaar gebonden en de koude box zelf zit geklemd tussen het reservoir voor de stuurbekrachtiging en de vulopening voor de ruitensproeier en de bevestigingsclips van det deksel eveneens door tie-wraps vervangen. De kabels schuren tussen wielkast en middendeel van de koudebox.
De verkoper schreef mij: 'Ik verkoop u de auto als nieuw, d.w.z. dat er nu of op redelijk korte termijn niets aan hoeft gerepareerd te worden". Ik ben intussen een gewaardeerde klant van de garage geworden.... Over de slang zei hij: "Als je er geen last van hebt moet je er niets aan (laten) doen!" Typisch Frans.
Alors, Volvo-fans, wat is de zin van die zwevende slang.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties,
Groetjes, Rampjaar