Pagina 1 van 1

S4O DIESEL UITLAAT AFGEBROKEN

Geplaatst: 06.11.2005 - 15:26
door bozz
VOLVO S40 PHASE II TDI 115 PK.
100.000 KM 4 JAAR OUD.
UITLAAT IS HELEMAAL NIET GEROEST, TOCH IS HIJ NU VOLLEDIG AFGEBROKEN VLAK BIJ DE AANSLUITING VAN DE MOTOR.
IS DIT NORMAAL OP DEZE LEEFTIJD?
HOE LANG IS ER GARANTIE OP DE UITLAAT?
WAT KOST EEN NIEUWE UITLAAT VOOR DEZE WAGEN?
MOET HIJ VOLLEDIG VERVANGEN(INCLUSIEF KATALYSATOR,

Geplaatst: 06.11.2005 - 17:16
door Reitse
Bozz, denk ff aan je CapsLock.

Probeer even de oorzaak van de breuk te vinden, mogelijk een motorsteunrubber dat overleden is.
Kweet zo niet of de katalysator los zit van het eerste deel van de pijp...

Geplaatst: 06.11.2005 - 18:10
door Pjoeter
Als het een "mooie" breuk is kun je hem ook wel laten lassen. :wink:

Geplaatst: 08.11.2005 - 20:35
door bozz
Bij controle op de brug bleek uitlaat volledig doormidden gebroken.
Oorzaken voor dit voorval waren niet te vinden; geen beschadigingen,geen vermiste ophangingen of bouten.
De oorzaak is dus een raadsel. (Mogelijke constructie fout?)
Gezien leeftijd van de auto geen garantie meer.
Volgens dealer is dit nog nooit voorgekomen bij Volvo.
Zat dus niets anders op dan nieuwe uitlaat te plaatsen.
Helaas zit hier ook de katalysator in. Dure grap dus ! Ruim 500€.
Ik kocht deze volvo ooit met het idee een degelijke auto te hebben ......???

Geplaatst: 09.11.2005 - 09:53
door Hans
Je hebt zeker een degelijke auto gekocht. Ik zou er gewoon een briefje aan wagen naar de importeur in Beesd. Dealers zullen je NOOIT tegemoet komen. Stel je voor.
Laat het er niet bij zitten :evil:

Geplaatst: 10.11.2005 - 12:59
door Znef
bozz schreef:Ik kocht deze volvo ooit met het idee een degelijke auto te hebben ......???
Een faalkans van 0% bestaat niet, meer heb ik daar niet over te zeggen :wink: Dat leer je snel genoeg als je wat van productie en kwaliteitsborgen gezien hebt. En dan nog, alles is binnen marges en toleranties, je moet realtisch blijven (heeft vooral ook met de kostprijs te maken).