Software-update voor telefoon mogelijk?

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
Welles
5th Gear member

Laat ik vooropstellen dat dit voor mij absoluut geen halszaak is, maar ik het wel zou waarderen als het relatief simpel (lees goedkoop) is op te lossen.

Ik ben net overgestapt naar Vodafone en kreeg een enorme flashback naar de jaren '90 toen ik de SIM in mijn geïntegreerde telefoon stopte: in beeld stond namelijk:

Afbeelding

Nu is mijn auto van begin 2001, en is toevalligerwijs de overgang van Libertel naar Vodafone in januari 2001 in gang gezet.

Zijn er voor de geïntegreerde telefoon in mijn S60 software-updates beschikbaar? Waarschijnlijk zullen daar ook wel meer verbeteringen of bug-fixes in zitten dan alleen de provider-namen, toch?

Doet een dealer dit gratis? Ik heb zo'n vermoeden van niet, ook al krijg ik de software-updates voor mijn iPhone (met toch meestal een fikse uitbereiding in features) altijd gratis van Apple...
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
karkro
Starter

Hallo ik heb hetzelfde probleem. Gisteren mijn duo sim kaart van Vodafone erin gedaan en zie exact hetzelfde. Is er iemand die mij kan helpen Werkt de telefoon wel goed. Is er iemand met een oplossing
Paul
Geartronic member

Daar is absoluut een software update voor, maar die is niet gratis.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
piotrV70
5th Gear member

Lijkt me vreemd dat dit in de software ingebakken is. De operator wordt toch gewoon meegestuurd over het netwerk ? Je maakt mij niet wijs dat alle telefoons af-fabriek geladen worden met alle mogelijk operator namen. Mijn telefoon geeft nl altijd, in welk buitenland dan ook, de juiste operator naam weer.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Carlsson 900

piotrV70 schreef:Lijkt me vreemd dat dit in de software ingebakken is. De operator wordt toch gewoon meegestuurd over het netwerk ? Je maakt mij niet wijs dat alle telefoons af-fabriek geladen worden met alle mogelijk operator namen. Mijn telefoon geeft nl altijd, in welk buitenland dan ook, de juiste operator naam weer.

De operatorcode wordt inderdaad meegestuurd,
maar de ouderdom van de telefoon software bepaald de tekst op het scherm.
Paul
Geartronic member

piotrV70 schreef:Lijkt me vreemd dat dit in de software ingebakken is. De operator wordt toch gewoon meegestuurd over het netwerk ? Je maakt mij niet wijs dat alle telefoons af-fabriek geladen worden met alle mogelijk operator namen. Mijn telefoon geeft nl altijd, in welk buitenland dan ook, de juiste operator naam weer.
Kan je vreemd vinden, wat je zag bijvoorbeeld toen Libertel naar Vodafone ging, dat de naam gewijzigd werd door het netwerk. Dus inderdaad van buitenaf. Sommige telefoons konden dan niet aan en bleven Libertel weergeven tot het simkaartje werd omgetoverd.
Maar deze telefoon ziet die wijziging niet, dus helaas.

Mijn zus heeft tot een jaar geleden Ben op haar scherm gehad. Ze was niet in Nederland toen ze die update doorstuurde :)

Nieuwe simkaarten kunnen de tekst van telefoon over-rulen. Maar dat ligt weer aan de software van de telefoon of die dat aan kan.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Wouterp
2nd Gear member

Ik heb ook nog een vraagje over een eventuele software update.
Ik moet ook van de naam "BEN" af maar ik hoop nog veel meer op een verbetering in de "gebruikerssoftware".

Ik heb zelf ook een V70 uit 2001 en ben blij met de telefoon in de auto maar sjemig, wat irritant om iemand te zoeken in je lijst.

Is daar een trucje voor ofzo?

Als ik bijv Meijer zoek druk ik op zoeken en typ dan "ME" in maar dan lijkt het wel of ie gewoon random ergens in de "M" lijst begint.
Er lijkt gewoon geen logica in te zitten.
Soms moet ik vooruit scrollen soms achteruit.

Leuk zo'n telefoon maar het zoeken naar een naam is toch redelijk gevaarlijk soms... :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”