Pagina 1 van 1
Trilling in dashboard bij starten 460 '95 H5
Geplaatst: 23.01.2009 - 17:30
door lesterh2
Hallo,
Ik lees al een tijdje mee hier en wil nu iets actiever mee gaan doen op dit forum.
Ik heb al jaren een trilling in mijn dashboard tijdens het starten. Ik ben er zelf inmiddels al aangewend, maar sommige mensen vragen mij soms wel eens of er iets stuk is.
Nu is mijn vraag hebben meer mensen hier last van, en kan hier iets aan gedaan worden?
Kon er met de zoekfunctie niets over vinden.
Ik weet trouwens uit ervaring dat een 4xx met een slechte CVT bij het wegrijden een zelfde rammel geeft als bij mij. Ik heb handgeschakelde bak en hoor het dus alleen bij het starten.
Geplaatst: 23.01.2009 - 18:38
door 460volvo
motor ophanging wellicht niet 100% meer.
bevestiging van het dashbord zelf?..
kan van alles zijn.
Geplaatst: 23.01.2009 - 22:58
door nielo
Ik heb al jaren een trilling
Kan gene zware probleem zijn,anders kom je jaren de apk niet door lijkt mij of ze letten steeds niet op

Geplaatst: 24.01.2009 - 01:51
door mightyspawn
een trillende auto zal nooit een afkeur zijn. maar idd rubbers van die motorophanging in het chassis. Maar niet meer tijdens stationair lopen? Dan zal ik me er stiekem niet al te druk over maken.
Geplaatst: 24.01.2009 - 10:13
door lesterh2
bedankt voor de reacties.
Er is inderdaad niets aan de hand tijdens stationair lopen. Maak me er ook niet zo druk om.
Was eigenlijk ook meer benieuwd of meer 440/460 rijders zijn met dit probleem.
Geplaatst: 24.01.2009 - 13:32
door stefmen
Het is lastig om precies te omschrijven wat nu die trilling is. Wat ik wel in mijn auto merk is dat wanneer ik hem start je het dashbord wel flink voelt en ziet trillen. In andere auto's heb ik het idee dat dit niet is. Ook zitten er bij de ventilatieroosters bij het raam aan beide kanten kleine scheurtjes in het dashbord die erger lijken te worden.
Geplaatst: 24.01.2009 - 14:10
door Wiebe
Het interieur van de 400 serie is niet van top kwaliteit.. Staat bekend om rammelen etc..
Geplaatst: 24.01.2009 - 16:39
door lesterh2
Het is lastig om precies te omschrijven wat nu die trilling is. Wat ik wel in mijn auto merk is dat wanneer ik hem start je het dashbord wel flink voelt en ziet trillen. In andere auto's heb ik het idee dat dit niet is. Ook zitten er bij de ventilatieroosters bij het raam aan beide kanten kleine scheurtjes in het dashbord die erger lijken te worden.
Wat jij beschrijft herken ik wel. Je ziet het en voelt het inderdaad. Het is een beetje alsof je met te weinig toeren probeert weg te rijden. Denk dat het gewoon een kenmerk is van de 400 serie.
Geplaatst: 26.01.2009 - 08:09
door wpee
Tijdens starten: kun je niets aan toen
Direct erna stationair nog steeds: stationair ietsje hoger (laten) zetten
Geplaatst: 26.01.2009 - 13:44
door stefmen
Bij mij trilt hij ook wel een beetje tijdens het stationair lopen, maar dit vind ik niet echt storend (maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt: is dat zelf te doen het stationaire toerental iets hoger zetten?). Het 'trillen' bij het starten van de motor vind ik erger.. Dit is niet een lichte tril, maar het dashbord schud dan hevig.
Geplaatst: 26.01.2009 - 14:10
door mightyspawn
Dat heeft niks met t stationair te maken, meer met trillingen die van het blok naar het frame wordt doorgegeven.
Geplaatst: 26.01.2009 - 16:57
door lesterh2
@ stefmen
Ben "blij" om te horen dat meer mensen hier last van hebben. Tijdens stationair loopt ie prima op 900 toeren hier.
Geplaatst: 26.01.2009 - 17:26
door Blade
Je moet mijn dash eens zien, als ik over een onverharde weg rijdt

Geplaatst: 26.01.2009 - 18:02
door Auk
Rammelige plastic hebben bijna alle 4xx's last van... kwaal die je er nauwlijks uit kunt krijgen. (zelfs ik heb er nog last van, hele auto is volledig uit elkaar geweest en heb alles zo veel mogelijk rammel/kraak vrij proberen te maken :roll: )
Geplaatst: 26.01.2009 - 20:00
door mightyspawn
haha idd, 4xx en stil is niet mogelijk. Maar goed bandenmerk en goede bandenspanning is al een wereld van verschil.
Geplaatst: 26.01.2009 - 20:40
door Iroll
Wat mijn deuren en dash een paar maanden behoorlijk kraakvrij houdt, is een behandeling met zijdeglans cockpit spray. Ik spuit langs alle harde kunstof randen met de spray en veeg na met een doekje. Het smeert de contacten tussen de delen onderling en scheelt enorm wat gekraak betreft, ik doe het 2a3x per jaar.