Pagina 1 van 1

Startblokkering problemen

Geplaatst: 26.01.2009 - 18:23
door Dickertjedap
Halloha,

Laatste week heb ik met startproblemen te maken gehad. Zo ook vandaag meerdere malen. Gelukkig had ik een servicecard van de garage waarvan ik de auto kocht. Zodoende heb ik gisteren de "wegenwacht"erbij gehad. Deze man vermelde me dat er mogelijk problemen waren met de startblokkering. Vandaag heb ik tevens de garage gebeld ivm garantie. Van de garage mocht ik naar dichtbjizijnde Volvo-dealer, Broekhuis Harderwijk. Daar hebben ze geconstateerd dat de ring rond het slot niet goed functioneerde. Morgen wordt deze onder garantie/modificatie vervangen, evenals een ander mogelijk probleem. Welk probleem dat is weet ik echter niet. Da auto wordt morgen bij mijn werk opgehaald en weer teruggebracht. Toppie.

Tevens heb ik gelijk een schuifdeksel besteld voor de plaats van de bekerhouder bij de handrem. Deze wordt gelijk gemonteerd met de beurt welke op 5 Februari plaatst vind.

Geplaatst: 26.01.2009 - 18:36
door Fredhead
Mijn V50 heeft bij de vorige eigenaar een soortgelijk probleem gehad, toen is gelijk het hele contactslot vervangen

Geplaatst: 27.01.2009 - 21:11
door Dickertjedap
Ook bij mij is het gehele contactslot vervangen. De auto werd gewassen weer afgeleverd.

Geplaatst: 27.01.2009 - 21:18
door hadico
Deze heeft geen losse antenne ring het is een geheel met het contactslot zelf je krijgt er ook een betere versie in dan hetgeen af fabriek gemonteerd was ,dit kun je ook merken doordat je sleutel lichter draait.

Geplaatst: 27.01.2009 - 22:10
door Dickertjedap
Je hebt gelijk, Hadico. De sleutel gaat er wel stroever in. Dit zal ongetwijfelt nog soepeler gaan. Wel draait het slot inderdaad veel lichter. Graag had ik gehoord welke andere modificatie er nog heeft plaats gevonden. Maar doordat de garage een haal en brengservice heeft ben ik er zelf niet geweest.
Een oudere heer komt dan de auto halen/brengen. Deze meneer weet dan verder niet hoe of wat. Binnenkort maar even vragen met de beurt op 5 Februari.

Geplaatst: 27.01.2009 - 22:49
door hadico
Er zijn twee mogelijkheden of alleen het slotgedeelte ,of het slotdeel en de vergrendeling op de stuurkolom met de bijpassende software.
Het meest voorkomende is alleen het slotdeel met daarin het immobilizerdeel.

Geplaatst: 05.02.2009 - 20:44
door Dickertjedap
Bij navraag is gebleken dat het volledige slot inclusief stuurslot is vervangen.
Dit staat ook op de factuur welke uiteraard € 0,00 was.
Voor de garage stonden de volgende regels genoteerd:

Startschakelaar stuurslot (SCU) vervangen
31252481 Startschakelaar € 132,00 - garantie

Brandstofpomp regeleenheid vervangen
31261312 Modificatieset € 226,00 - garantie

Zo blijkt het een dure aangelegenheid te zijn voor de dealers/importeur.
Zeker als je ook de ophef na de RADAR uitzending erop na leest !
Echter ben ik zeer netjes geholpen door mijn dealer, Broekhuis Harderwijk, en is alles netjes overlegt.

Geplaatst: 05.02.2009 - 21:19
door hadico
SCU is het slotdeel in je dashbord ,de brandstofpomp regeleenheid is vervangen en verplaatst ,deze hing eerst onder de auto en ligt nu links onder de bekleding onder de achterbank dit is gedaan om vochtproblemen voor te zijn .
Storm in een glas met radar ,garantie is nooit een probleem geweest zeker niet voor dealeronderhouden voertuigen.

Geplaatst: 05.02.2009 - 21:35
door Dickertjedap
Dank je Hardico,

Ik hecht ook niet echt veel waarde aan Radar. Volksvermaak van mensen die toch al een andere auto willen. Het ligt ook aan de klant zelf hoe die de dealer benaderd. Gewoon vriendelijk zonder een verheven stem is veel te bereiken. Dat heb ik al eens eerder meegemaakt, maak je gerief kenbaar en bespreekbaar en houd dit vooral zo.

Geplaatst: 05.02.2009 - 22:30
door bart simpson
Dickertjedap schreef:Dank je Hardico, Ik hecht ook niet echt veel waarde aan Radar. Volksvermaak van mensen die toch al een andere auto willen. Het ligt ook aan de klant zelf hoe die de dealer benaderd. Gewoon vriendelijk zonder een verheven stem is veel te bereiken. Dat heb ik al eens eerder meegemaakt, maak je gerief kenbaar en bespreekbaar en houd dit vooral zo.
zou mijn ongerief dan kenbaar maken :wink:

Geplaatst: 06.02.2009 - 18:04
door Dickertjedap
Keur ik ook goed :P

Geplaatst: 05.01.2011 - 13:28
door sanco
Ook bij mijn voormalige V50 is nu na 150kkm het slot vervangen.
Na een paar dagen stilstaan rond de feestdagen en in de kou, wilde de auto niet meer starten. Geen enkele tik vanuit de starter, terwijl de accu op spanning was.

TIP (Op aangeven van de garage) Even met een föhn het contactslot opwarmen en toen was het binnen een minuutje gebeurd: omdraaien en starten.

Hoewel de koude er dus waarschijnlijk ook mee te maken had, toch maar het slot laten vervangen door een nieuwe om toekomstige problemen te voorkomen., want eens voorgekomen schijnt voorbode voor erger was de boodschap. En dit slot draait inderdaad een stuk lichter. Hopelijk kan mijn broer nu weer probleemloos verder met de auto.

Als ik het goed begrepen heb was dit ook een bekend "zwak punt" van de eerste series uit 2004/2005 ? Als dat al zo is, waarom heeft men daarvoor dan destijds geen regeling afgeroepen? op deze wijze krijgen de mensen met relatief weinig kilometers alles natuurlijk wel zelf voor de kiezen....

Verder overigens geen kwaad woord over het geheel hoor, maar ik was benieuwd hoe het bij anderen was opgelost.