Pagina 1 van 1
micro-schakelaar achterklep
Geplaatst: 01.02.2009 - 00:00
door broker
De micro-schakelaar van mijn kofferklep ( s80 D5, bj.2004) werkt niet meer.
Ik kan nu alleen via de aparte knop op de afstandbediening de kofferklep openen. Dus het moet in de micro-schakelaar zitten. Weet iemand of je er makkelijk bij kunt en wellicht eerst de contacten kunt opschuren?
Want een nieuwe moet €129 ex. Btw kosten en dat vind ik toch een hoop geld. Maar ik wil de auto goed in orde houden dus het laten zitten wil ik ook niet.
Ik hoor graag of er een betere oplossing is dan alleen maar nieuw monteren.
Bij voorbaat dank.
Groeten, Jan.
Geplaatst: 07.06.2009 - 12:50
door Leka
Ik heb soortgelijke probleem. Bij mij werkt ook niet met afstandbediening, dus gewoon met sleutel. Heb je al wat gevonden of opgelost? Trouwens is achterklepslot makkelijk uit te bouwen, ik heb namelijk nog niet gekeken.
Geplaatst: 07.06.2009 - 14:43
door broker
Ik heb de boel gedemonteerd en de microschakelaar ingespoten met WD-40. Daarna heeft alles weer zonder ellende gewerkt. Overigens heb ik mijn s80 2 maanden geleden verkocht, dus of het een blijvend resultaat heeft gehad dat kan ik je niet zeggen. Maar in de 2 maanden dat ik de auto na deze actie nog had, heeft het prima gewerkt.
Groeten, Jan.
Geplaatst: 08.06.2009 - 11:32
door Mijn volvo s80
Ik zou gewoon langs sloperij gaan en eentje kopen.Het is tenminste goedkoper dan nieuwe.
Geplaatst: 13.06.2009 - 21:18
door Leka
Ik ga morgen kijken of ik wat kan vinden.
Trouwens, Jan, wat voor auto is nu geworden? Weer Volvo?
Geplaatst: 21.06.2009 - 20:48
door broker
Ik ben weer dagelijks met mijn S90 op gas gaan (aan deze auto ben ik zeer gehecht en die gaat ook niet snel meer weg)rijden en voor het korte werk heb ik een CO2 vriendelijk autootje aangeschaft, een Citroën C1 met automaat. Ik was de 400 euro MRB per kwartaal die ik voor de S80 af moest tikken een beetje beu. Bovendien is in mijn beroep ( vervoer over water) de crisis in alle hevigheid losgebarsten en niemand weet hoelang het duurt dus een stapje terug is dan denk ik een verstandig besluit. Dus ik zette mijn S80 begin maart te koop in de veronderstelling dat het niet zo'n vaart zou lopen maar binnen 6 dagen was ik hem kwijt voor de prijs die ik in gedachten had. De C1 kost 4 euro per maand MRB tot eind 2009, vanaf 2010 is ie helemaal MRB-vrij.
Het is natuurlijk wel een grote stap terug geworden en ik had ook kunnen kiezen voor een belastingvrije oude Volvo voor dagelijks gebruik, maar ik heb naast mijn S90 ook nog een hele mooie 760GLE uit 1983( nog geen 50000 km op de teller en die heeft op de RAI 2009 op het klassiekerpaviljoen gestaan) en een hele leuke 480 Turbo uit 1995.
Dus ik heb nog genoeg om van te genieten. En als de crisis weer een beetje overgewaaid is, zit ik al te lonken naar een mooie C70 of XC60.
Groeten, Jan.
Geplaatst: 12.07.2009 - 12:21
door Leka
Nou het was me een hele dag knutselen. Ik heb alles wat ik kon los, gemaakt en gecontroleerd. Micro schakelaar werkt goed, motor en alles binnen ook. Wat blijkt dat er geen spanning komt op relais van bediening. Alle bedrading gecheckt tot relais gedelte en alles goed. Dus wss een overleden relais. Spanning komt netjes door de zekering maar niet verder. Aangezien relais gedelte achter RTI kast zit had ik dat nog niet gedemonteerd. In handboek kon ik geen aanwijzing vinden welke relais is voor kofferbak slot.
Kortom, mijn vraag is nu of iemand weet welke relais moet ik hebben (positie op relaispaneel)? Mss iemand met Vadis/Vida software die dat kan opzoeken.