Pagina 1 van 1
Verschil 2.0T motor met 163 pk en 180 pk
Geplaatst: 02.02.2009 - 09:16
door gsx750r
Ik ben erg nieuwsgierig naar wat er gewijzigd is aan de oorspronkelijke 163 pk uitvoering van de 2.0T motor om er de 180 pk versie van te maken
Tot nu toe kom ik op de diverse sites (o.a. van tuning aanbieders) niet verder dan de 'eindcijfers', maar verder zie ik nergens gegevens wat er nu daadwerkelijk gewijzigd is om aan deze 180 pk te komen.
Zelf denk ik (o.a.) aan gewijzigd motormanagement en gewijzigde kleptiming.
Vragen:
1. Juist of niet juist ?
2. Wat evt. nog meer ?
3. Waar vind ik de complete gegevens van beide motoren ?
4. Bestaat de mogelijkheid om op relatief simpele wijze (dus niet via een tuning aanbieder), van een 163 pk een 180 pk versie te maken ?
Geplaatst: 02.02.2009 - 09:19
door Paul
Volgens mij is de 2.0T een viercilinder met 163pk (de 2.0T motor uit de V40)
En de nieuwe 2.0T met 185pk de 5cilinder die ook in Nederland beschikbaar was in de S60 en V70.
Geplaatst: 02.02.2009 - 09:23
door Thuurc
In de S80 is het volgens mij wél een 5-cilinder, in de S/V40 is het een viercilinder (Bart heeft hier afgelopen tijd wat duidelijkheid gebracht omtrend deze motoren, weet het niet exact meer)
Geplaatst: 02.02.2009 - 09:34
door gsx750r
Even een 'tussen-reactie'. Mijn 2.0T motor (163 pk) is een 5-cilinder.
Geplaatst: 02.02.2009 - 09:56
door Paul
Ohw, ja dan weet ik het ook niet hoor ....
Geplaatst: 02.02.2009 - 19:22
door eddy3
De 163pk versie is een gedetunde versie van de 180pk.
Dit voor landen met een ongunstig fiscaal klimaat,zoals o.a Belgie en Italie.
Grtn Eddy.
Geplaatst: 02.02.2009 - 19:41
door bart simpson
Zeker niet, ze zijn ook niet echt gelijktijdig leverbaar geweest.
Italie meet fiscaal ook in cc's, niet in pk's
Neem de wat algemener voorkomende 2.5T lpt, die had van 1996/1999 193pk, toen werd het voor 1999/2000 ineens een 2.4T van 193pk (in de C70/87X tot aan 2006) deze werd in 2000 in de nw V70 een 2.4T van 200pk die voor modeljaar 2005 een 2.5T werd die 210pk kreeg, in de laatste V70/135 was deze ineens weer "slechts" 200pk, hier werd niets getuned of gedetuned, hij werd keer op keer wel een stukje schoner
Geplaatst: 02.02.2009 - 20:26
door Ludo
de 2.0T 163 pk is toch dezelfde motor als in de C70?.
volgens autoweek is die gebouwd van '99 tot 2002.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 1&cache=no
volgens
dit PDFje stak de 2.0T 180pk, de kop op in 2004, gelijktijdig met de 2.5 200pk, de vervanger van de 2.4 200pk, zoals Bart schrijft.
het lijkt me dus toch ook om verschillende motoren te gaan.
Geplaatst: 02.02.2009 - 20:33
door bart simpson
Dat klopt niet helemaal, de C70
cabrio is pas in 2006 uit productie gegaan, waar de coupé idd in 2002 al ophield te bestaan
Geplaatst: 02.02.2009 - 20:40
door Ludo
mm klopt, ik zie het nu ook, de 2.0T motor gaat tot 2005.
in de lijst van 2006 staat hij niet meer.
?
Geplaatst: 02.02.2009 - 20:48
door bart simpson
2006 kwam de nieuwe C70/542
Re: Verschil 2.0T motor met 163 pk en 180 pk
Geplaatst: 06.09.2014 - 15:51
door Steven Nicolaas
vreemd - ik heb een S80 2.0T met een 5 cylinder motor en 180 pk bouwjaar 2000 - dit volgens het instructie boekje en de officiele papieren
Na 14 jaar heeft mijn Vovo 36.000 km op de teller staan...
Re: Verschil 2.0T motor met 163 pk en 180 pk
Geplaatst: 06.09.2014 - 16:05
door OGA244
Mooi dat zo'n topic na 5,5 jaar weer gaat lopen.
(wat is er trouwens vreemd? een S80 2.0T bestond in 2000 ook niet voor Nederland)
Re: Verschil 2.0T motor met 163 pk en 180 pk
Geplaatst: 07.09.2014 - 02:16
door Steven Nicolaas
Het was vreemd voor mij omdat ik nooit geweten heb dat de 2 liter 5 cylinder turbo met 180 pk in 2000 niet in Nederland geleverd werd.
Mijn S80 2.0T 180pk werd in januari 2001 in Penang/Malaysia door de dealer alhier verkocht en geregistreerd.
Re: Verschil 2.0T motor met 163 pk en 180 pk
Geplaatst: 10.09.2014 - 21:19
door eddy3
Na 5 jaar krijg ik dan toch nog gelijk;180 en 163pk versies zijn gelijktijdig geleverd geweest;
Grtn Eddy
Re: Verschil 2.0T motor met 163 pk en 180 pk
Geplaatst: 11.09.2014 - 09:35
door OGA244
maar niet in dezelfde auto's, er was ook nog een 4 cilinder 163pk 2.0lpt om het compleet te maken
Re: Verschil 2.0T motor met 163 pk en 180 pk
Geplaatst: 11.09.2014 - 11:15
door mga1600
Ik had een 2.0T 5-cylinder in mijn vroegere C70 Cabrio (ex-Belgische auto). Heerlijke motor, liep erg mooi en rustig, maar voor een dergelijk zware auto was hij net iets 'underpowered' naar mijn (verwende) smaak. Ziptuning heeft 'm destijds getuned wat een ware metamorfose van de auto teweeg bracht.