Hej Da,
Ik heb na het uitbouwen van mijn gasinstallatie het volgende probleem:
Na het uitbouwen stond de meter met een LEGE tank op vol en met een volle tank op LEEG(compleet met waarschuwings lampje).Dus ik denk:2 draden omdraaren en klaar is kees maar niets is minder waar.welke combinatie ik ook maak hij geeft maar leeg aan. de vlotter is compleet vervangen voor een werkend exemplaar maar misschien zie ik wat wat over het hoofd.Wie kan mij vertellen wat hier misschien aan de hand is. Tevens zoek ik onder mij stuurkolom een plus draad voor een constante voeding van mijn tomtom.Wie kan mij vertellen welke kleur die heeft of ongeveer waar.Ik ben niet zo technisch maar kleuren kan ik wel onderscheiden.
alvast bedankt,
Moose
benzinemeter probleem of word ik nou gek
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05.01.2009 - 18:00
- Locatie: Änaset,Zweden en Ermelo,NL
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 16.06.2008 - 15:57
- Locatie: Zaandam
verkeerde model vlotter? had een diesel niet toevallig een verkeerdomme benzinemeter, of zat het verschil in de 60 of 80 liter tankinhoud? In dat geval kun je poberen aan de achterkant van je teller/meter het 60/80 liter verhaal aan te passen. Maar het klopt dan dus niet meer precies.
Ben
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05.01.2009 - 18:00
- Locatie: Änaset,Zweden en Ermelo,NL
het is een benzine maar de vlotter komt uit dez3elfde model auto,alleen de tankinhoud ben ik niet zeker van.Ik heb me laten vertellen dat er 2 types zijn waarvan er een met pomp en een soort buisconstructie,die moet ik dus hebben voor een 60 litertank.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01.03.2008 - 01:16
Hallo dutchmoose
Ik heb eind vorig jaar m'n 60 liter tank vervangen door een 75 liter tank. (945 modeljaar 1991, benzine)
De meter voor de 75 liter tank heeft inderdaad een korter bereik en loopt andersom als de meter voor de 60 liter tank. Ik heb dus in m'n auto ook de meter moeten vervangen. Dat gaat wel. Maar het werkt alleen met een kleine aanpassing. De oude meter heeft namelijk vier aansluitpunten, de nieuwe heeft er maar drie. Die drie zitten op dezelfde plaats als drie van de aansluitingen op de oude meter. Maar de middelste van die drie aansluitingen heeft bij de nieuwe meter een andere funktie dan bij de oude. Het middelste schroefje is het befaamde 60/80 liter schroefje. Zit het erin, dan denkt dat meter dat je alleen de 60 liter tank in de auto hebt, zit het er niet in, dan denkt de meter dat je ook nog de extra tank (samen goed voor 80 liter brandstof) achter de achterbank hebt liggen. Maar bij de nieuwe meter staat op de middelste aansluiting het vlottersignaal. Ik heb dus de middelste aansluiting van m'n nieuwe meter moeten isoleren van de printplaat (met een stukje rubber) en moeten verbinden met het vierde aansluitpunt van de printplaat.
Heb je bovenstaand verhaal begrepen, dan begrijp je ook dat "alleen maar de andere meter inbouwen" bij onze bakstenen niet werkt.
groetjes
Mathy
Ik heb eind vorig jaar m'n 60 liter tank vervangen door een 75 liter tank. (945 modeljaar 1991, benzine)
De meter voor de 75 liter tank heeft inderdaad een korter bereik en loopt andersom als de meter voor de 60 liter tank. Ik heb dus in m'n auto ook de meter moeten vervangen. Dat gaat wel. Maar het werkt alleen met een kleine aanpassing. De oude meter heeft namelijk vier aansluitpunten, de nieuwe heeft er maar drie. Die drie zitten op dezelfde plaats als drie van de aansluitingen op de oude meter. Maar de middelste van die drie aansluitingen heeft bij de nieuwe meter een andere funktie dan bij de oude. Het middelste schroefje is het befaamde 60/80 liter schroefje. Zit het erin, dan denkt dat meter dat je alleen de 60 liter tank in de auto hebt, zit het er niet in, dan denkt de meter dat je ook nog de extra tank (samen goed voor 80 liter brandstof) achter de achterbank hebt liggen. Maar bij de nieuwe meter staat op de middelste aansluiting het vlottersignaal. Ik heb dus de middelste aansluiting van m'n nieuwe meter moeten isoleren van de printplaat (met een stukje rubber) en moeten verbinden met het vierde aansluitpunt van de printplaat.
Heb je bovenstaand verhaal begrepen, dan begrijp je ook dat "alleen maar de andere meter inbouwen" bij onze bakstenen niet werkt.
groetjes
Mathy
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01.03.2008 - 01:16
Hallo Dutchmoose
Bijna vergeten: Heb je aan de vlotter zelf gezeten? Er zit een variabele weerstand in. En die hebben drie aansluitingen. Daarvan zijn er maar twee aangesloten. Die op de loper/vlotter en een van beide eindes van het vaste gedeelte. Heb je van die twee vaste aansluitingen de verkeerde, dan werkt de meter verkeerd om. Maar wel met het juiste bereik.
groetjes
Mathy
Bijna vergeten: Heb je aan de vlotter zelf gezeten? Er zit een variabele weerstand in. En die hebben drie aansluitingen. Daarvan zijn er maar twee aangesloten. Die op de loper/vlotter en een van beide eindes van het vaste gedeelte. Heb je van die twee vaste aansluitingen de verkeerde, dan werkt de meter verkeerd om. Maar wel met het juiste bereik.
groetjes
Mathy