Pagina 1 van 1

hoge stationair en veel roken

Geplaatst: 05.02.2009 - 11:12
door Hertz
Zeker wanneer de auto niet geheel warm is loopt de stationair tot 2000 toeren. Rij ik in z'n 2 zonder de koppeling ingedrukt te houden kom ik er soms overheen. Bij het stoplicht bij de stationair boven de 2000, geef ik een keer gas gaan de toeren terug naar de 1000. Lijkt dus net of er iets blijft hangen. Bij warme motor is dit veel minder of niet.
Verder rook de auto behoorlijk, de rook is wit en volgens mij ook vooral bij een koude motor. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of hoort dit gewoon??

Geplaatst: 05.02.2009 - 13:37
door Blade
Watvoor blok ligt erin?

Geplaatst: 05.02.2009 - 17:27
door Wiebe
De 440 van mij bleef eerst ook hangen rond de 2000 toeren,Bleek dat het pedaal wat bleef hangen... alles ingevet bij het pedaal en de gaskabel bij de gasklep even ingespoten. Geen problemen meer :) Weet niet of dit bij jou ook zo is. Die van mij rookt ook wel redelijk veel maar dat zal wel aan me uitlaat liggen.

Geplaatst: 05.02.2009 - 17:39
door Ramon&Ramon
Als je een vraag steld,vermeld dan even wat voor type motor erin zit!
Er zijn zoveel verschillende uitvoeringen van deze Renault -Volvo motor!

Geplaatst: 05.02.2009 - 18:46
door 460volvo
lijkt op je stationair regelklep, had met mijn 1.6i het zelfde.
inderdaad even je type motor melden.

Geplaatst: 05.02.2009 - 18:46
door Hertz
Ramon&Ramon schreef:Als je een vraag steld,vermeld dan even wat voor type motor erin zit!
Er zijn zoveel verschillende uitvoeringen van deze Renault -Volvo motor!
Het is een 440 1.8 i GLE uit 1995 met 186000 op de teller.

Geplaatst: 05.02.2009 - 20:17
door wpee
gaspedaal smeren + kabel
slangtjes controleren op lekken / breuken / verstoppingen

Geplaatst: 05.02.2009 - 22:20
door bartdep
Had met mijn vorige auto (fiat bravo) hetzelfde. Soms liep het stationair toerental op tot 3500. Ben blij dat ik van die auto af ben ;-)

Geplaatst: 06.02.2009 - 07:32
door Hertz
wpee schreef:gaspedaal smeren + kabel
slangtjes controleren op lekken / breuken / verstoppingen
Kabel insmeren zit onder de motorkap neem ik aan. Je kan dan toch alleen het uiteinde doen? Hoe smeer je de pedaal in?

Geplaatst: 06.02.2009 - 14:06
door Ramon&Ramon
Stappenmotor denk ik die vuil is,even schoonmaken met remmenreiniger en dan terug monteren..

Geplaatst: 06.02.2009 - 14:43
door philippevk
1.8i heeft toch geen schoonmaakbare stappen motor?

Geplaatst: 06.02.2009 - 16:24
door Ramon&Ramon
Als het een 18FP motor is wel,maar dat weten we niet,hij zegt een GLE dus die heeft een stappen motor die je kunt schoonmaken,een B18U heeft een monopoint carburateur,die kun je niet schoonmaken,
Hij moet het juiste type motor opgeven of anders het kenteken even mailen naar me via een PM.

Geplaatst: 06.02.2009 - 16:51
door philippevk
Dacht dat een 1.8i altijd b18u was, weer wat geleerd.. (is er nog een 18fp in 1995 geleverd?).
Maar goed we wachten af op de TS

Geplaatst: 06.02.2009 - 16:57
door philippevk
Ben meer benieuwd naar de geur (WD40 geeft een BBQ achtige geur als het erg warm wordt).