Pagina 1 van 5

H7 lampjes

Geplaatst: 05.02.2009 - 12:16
door bartv70
Sinds wij V70 rijden, nu bijna 2 jaar, heb ik al zeker 15x een H7 lamp moeten vervangen.
Bijna van alles geprobeerd, merklampen(€ 20,- p/st), Praxis, Halfords enz enz.
Nu ten einde raad bij de Action (sorry hoor, ik kom daar ook) setjes gekocht
met daarin.
1x H7
4x div. lampjes (rem,knippelicht enz.)
zekeringen
Deze set kostte maar liefst € 1,59!!!!, dus maar een voorraadje ingeslagen.
Zijn er meer leden die last hebben van snel sneuvelende lampen?Ik vind het extreem.
Mijn Renault 5 uit 1986 die ook dageleijks gebruikt word heeft H4 en al ruim 4 jaar is er geen lampje van stuk gegaan.
Uitlezen brengt niets aan het .... :idea: .....

Bart

Geplaatst: 05.02.2009 - 15:48
door marstijn
Ik koop ze ook bij de Action, gaan ca half jaar mee. Bij voorkeur het setje van 2 blauwe H7 lampjes. Geeft echt een goed helder lichtbeeld. Helaas zijn ze niet altijd voorradig. Kostprijs €3,89.

Geplaatst: 05.02.2009 - 16:04
door DrRossi
Onderhoud bij een dealer laten doen.
Deze vervangt in het vervolg gratis je lampjes en vullen je olie bij.
Kijk maar eens op de volvo site.
Die goedkope lampjes zijn vaak onnaukeurig en geven een slecht beeld.

Geplaatst: 05.02.2009 - 17:52
door FelixB
Eigenlijk wordt het nu al rendabel om er Xenon in te zetten?!

Geplaatst: 05.02.2009 - 17:55
door bart simpson
die kosten tenminste € 100,-- per lamp

Geplaatst: 05.02.2009 - 19:18
door Wolfs XC
Ik heb mijn XC70 (zelfde koplampunit als V70) bijna een jaar en heb geen problemen met de H7 lampen.

Mijn schoonvader heeft een V70 en hem hoor ik er ook nooit over.

Geplaatst: 05.02.2009 - 19:20
door Hans
Ik heb in mijn V70's met halogeen nooit een H7 lamp hoeven vervangen. De V40's lustten ze wel.

Geplaatst: 05.02.2009 - 19:27
door bartv70
DrRossi schreef:Onderhoud bij een dealer laten doen.
Deze vervangt in het vervolg gratis je lampjes en vullen je olie bij.
Gratis???? Mijn standaard grote beurt kost,volgens opgave, bij de Volvo dealer ruwweg het dubbele van een Bosch car service bedrijf.
Betaal me lampjes dan liever zelf en dat litertje olie in de 10.000km kost me ook geen €200,-

Geplaatst: 05.02.2009 - 20:47
door Jand
Waar de H7 lampjes het meeste van te lijden hebben, is het starten met brandende velichting. Dus, op contact verlichting aan, starten verlichting uit en dan gaan ze weer branden terwijl de spanningsregelaar de stroom nog niet goed afgeregeld heeft. Mijn advies is (en dit doe ik al jaren) voor het starten de verlichting even op stadslicht. Ik heb zeer weinig last van kapotte lampen.

Met vriendelijke groet Jan

Re: H7 lampjes

Geplaatst: 05.02.2009 - 21:15
door Packmann
bartv70 schreef:Sinds wij V70 rijden, nu bijna 2 jaar, heb ik al zeker 15x een H7 lamp moeten vervangen.
Bekend probleem mijn V70 2001 -toen nieuw gekocht- ook constant lampen vervangen de dealer heeft toen bevestingsrubbers of iets dergelijks in de koplampunit vervangen probleem over.

Geplaatst: 05.02.2009 - 22:06
door bartv70
Jand schreef:Waar de H7 lampjes het meeste van te lijden hebben, is het starten met brandende velichting. Dus, op contact verlichting aan, starten verlichting uit en dan gaan ze weer branden terwijl de spanningsregelaar de stroom nog niet goed afgeregeld heeft. Mijn advies is (en dit doe ik al jaren) voor het starten de verlichting even op stadslicht. Ik heb zeer weinig last van kapotte lampen.

Met vriendelijke groet Jan
Ook dit heb ik al een tijd lang geprobeerd helaas zonder resultaat.
Volgens de dealer zit er in latere modellen(ikgeloof miv mj 2004) een automatische schakeling die de lampen uit doet tijdens het starten en na het aanslaan weer laat branden.

Re: H7 lampjes

Geplaatst: 05.02.2009 - 22:07
door bartv70
Packmann schreef:
bartv70 schreef:Sinds wij V70 rijden, nu bijna 2 jaar, heb ik al zeker 15x een H7 lamp moeten vervangen.
Bekend probleem mijn V70 2001 -toen nieuw gekocht- ook constant lampen vervangen de dealer heeft toen bevestingsrubbers of iets dergelijks in de koplampunit vervangen probleem over.
Zal eens een :animalegg: opgooien bij de garage

Lampjes vervangen

Geplaatst: 05.02.2009 - 22:10
door Maxplus
Ik rij al drie jaar een volvo v70 d5 uit 2002 en heb nog nooit de lampen (H7) hoeven te vervangen. Hiervoor een Passat gehad en elke twee maanden een nieuwe lamp erin. Wie weet waar dat aan zou kunnen liggen. Is toch vreemd dat een zelfde type auto een breed verschil laat zien in het kapot gaan van de H7 lampen.

Groet Hans

Geplaatst: 06.02.2009 - 09:15
door Hans
bartv70 schreef:
Jand schreef:Waar de H7 lampjes het meeste van te lijden hebben, is het starten met brandende velichting. Dus, op contact verlichting aan, starten verlichting uit en dan gaan ze weer branden terwijl de spanningsregelaar de stroom nog niet goed afgeregeld heeft. Mijn advies is (en dit doe ik al jaren) voor het starten de verlichting even op stadslicht. Ik heb zeer weinig last van kapotte lampen.

Met vriendelijke groet Jan
Ook dit heb ik al een tijd lang geprobeerd helaas zonder resultaat.
Volgens de dealer zit er in latere modellen(ikgeloof miv mj 2004) een automatische schakeling die de lampen uit doet tijdens het starten en na het aanslaan weer laat branden.
Volgens mij deden de modellen van 2000-2004 dat ook gewoon hoor.

Geplaatst: 06.02.2009 - 13:28
door rene1969
na 1,5 jaar gereden te hebben met h7 nog noor een lamp hoeven wisselen, bij mijn vorige auto een v40 was het wel anders, regelematig 1 kapot. Nu net xenon ingebouwd dus ben benieuwd hoe lang die meegaan..

Geplaatst: 06.02.2009 - 13:28
door rene1969
na 1,5 jaar gereden te hebben met h7 nog nooit een lamp hoeven wisselen, bij mijn vorige auto een v40 was het wel anders, regelematig 1 kapot. Nu net xenon ingebouwd dus ben benieuwd hoe lang die meegaan..

Geplaatst: 07.02.2009 - 16:27
door BartS
hans anesthesie schreef:
bartv70 schreef:
Jand schreef:Waar de H7 lampjes het meeste van te lijden hebben, is het starten met brandende velichting. Dus, op contact verlichting aan, starten verlichting uit en dan gaan ze weer branden terwijl de spanningsregelaar de stroom nog niet goed afgeregeld heeft. Mijn advies is (en dit doe ik al jaren) voor het starten de verlichting even op stadslicht. Ik heb zeer weinig last van kapotte lampen.

Met vriendelijke groet Jan
Ook dit heb ik al een tijd lang geprobeerd helaas zonder resultaat.
Volgens de dealer zit er in latere modellen(ikgeloof miv mj 2004) een automatische schakeling die de lampen uit doet tijdens het starten en na het aanslaan weer laat branden.
Volgens mij deden de modellen van 2000-2004 dat ook gewoon hoor.
Bij de onze (2000) gaan de lampen aan bij het op contact zetten, bij het starten gaan ze uit, zodra de motor loopt, gaan ze weer aan. Tot op heden geen lampen hoeven vervangen.

Ik heb ooit eens een Alfa 156 gehad; over lampenvreters gesproken...

Geplaatst: 07.02.2009 - 18:43
door Peterd54
Bij mijn 850 kon ik ongeveer ook ieder jaar de lampen (dimlicht) vervangen. Heb bij mijn XC70 meteen de software zo laten aanpassen dat ik de lampen kan aandoen wanneer ik dat zelf wil. Dus pas na het starten. Zeker nu ik xenon heb wilde ik dit risico niet meer lopen.

Geplaatst: 07.02.2009 - 18:59
door ravdevil
Ook ik heb de software laten aanpassen en doe de lampen handmatig aan en heb de indruk dat dit de levensduur van de H7 lamp ten goede komt.
Bij de classic modellen kon je dat lekker zelf aanpassen.

Peterd54, werk jij niet voor hetzelfde bedrijf als ik, met het hoofdkantoor in Tynaarlo, of heb ik dat mis ?

Geplaatst: 07.02.2009 - 19:22
door Peterd54
Nee. Ik werk in Assen . Het 'hoofdkantoor' zit in Den Haag (LNV)