Pagina 1 van 3
Beetje dure beurt?
Geplaatst: 05.02.2009 - 23:02
door hans98
De S40 1.8 uit maart 2006 is nu een jaar geleden door ons gekocht.
KM stand bij aankoop ongeveer 26000, nu 36000. Auto vraagt om regulier onderhoud, dus de garage gebeld.
Even gebeld om te polsen wat de prijs van die beurt naar schatting is: kosten voor een beurt bedragen maar liefst 437 euro (vaste prijs). (de garage meldde nog dat dit de beurt is dat de bougies vervangen worden)
Dealer is een officiele Volvo dealer (Svala Leiderdorp).
Is dat normaal of heeft de baliemedewerker zich een beetje vergist?
Geplaatst: 05.02.2009 - 23:49
door Fredhead
Dinsdag na een apk en 200.000 beurt 418 euro af mogen rekenen bij de balie (V50 2.0D uit 2004)
Vorige beurt was 100 euro duurder.
Denk dat de prijs toch wel aardig klopt
Geplaatst: 06.02.2009 - 09:44
door Paul
Mijne mag woensdag weer onder narcose voor de 40.000km en dat gaat geloof ik iets van 350 euro kosten. (exclusief mijn nieuwe voorbumper...

)
Geplaatst: 06.02.2009 - 10:21
door Mootje
Mijn volvo s40 2.0d heeft net een 140.000 km beurt gehad.
Kosten waren 375,- euro incl. hierbij hebben ze helemaal niets vervangen dus alleen de onderhoud volgens schema.
Geplaatst: 06.02.2009 - 10:36
door Paul
Ja precies, bij mij ook. Maar ook hopen dat ze niks gaan vervangen bij mij, mijn auto is nog nieuw

Geplaatst: 06.02.2009 - 12:45
door Boswachter
60.000 beurt gehad (bij 70.000) voor een kleine 600 euri i.v.m. de vloeistoftoevoeging voor het roetfilter 1.6d
volgende 3 beurten voor 350 per keer, en bij 120.000 de dure van 1200 i.v.m. nieuw froetfilter
Geplaatst: 06.02.2009 - 13:11
door Jolly Breeze Racing
Boswachter schreef:nieuw froetfilter
??
Geplaatst: 06.02.2009 - 13:48
door bart simpson
fuckingroetfilter?
Geplaatst: 06.02.2009 - 17:58
door pieter007
idd ik vind het een Froetfilter
Geplaatst: 06.02.2009 - 19:30
door fjrene
volgende week 120000 beurt met alle filters en bougies 2.4 benzine bij de bovag garage €300 is de helft minder als bij de volvo dealer.
Geplaatst: 06.02.2009 - 20:40
door Elveka
Dat (f)roetfilter is echt wel een erg dure milieubijdrage: om de 60000 het tankje vullen en om de 120000 het roetfilter vervangen. De Volvo-dealer heeft mij hiervoor deze week een prijsopgave gemaakt : 735 euro incl BTW (op enkele centen na ...!).
Ter informatie : als je er in slaagt om tot de 240000 km te geraken (met de 1,6D) dan komt er nog een distributieriem bij !
Geplaatst: 06.02.2009 - 20:51
door Msuidgeest
Tja, die prijzen zijn een beetje inherent aan het model auto dat je rijdt.
Natuurlijk is het een hoop geld maar ik vind toch wel dat ik in een fijne auto rijd.
Overigens ben ik redelijk handig en die een hoop zelf. Da's toch een voordeel als je lid bent van een autovereniging.
Geplaatst: 07.02.2009 - 11:07
door Dwight
Hierop aansluitend vraag ik mij het volgende af: ik heb de 1.6D in onderhoud bij de Volvo garage. Nou zijn er ook enkele Volvo specialisten ( voorbeeld: Nordicar Heerhugowaard ). Zijn er nou werkzaamheden die dit soort specialisten, of de hierboven genoemde Bovag garage, niet uit kan voeren. Met name vanwege de vele storingen die via software uitgelezen moeten worden? En de eventuele door Volvo uitgegeven updates van motormanagement etc.
Ik heb ons tweede autootje gewoon bij de Bovagdealer in onderhoud. Deze garage zegt dat zij iedere auto kunnen onderhouden. Ik vraag mij af of dit inderdaad zo is. Wie weet het antwoord?
Geplaatst: 07.02.2009 - 17:45
door hans98
Nou Dwight, hou je maar vast, ik denk dat je met die vraag de knuppel in het hoenderhok hebt gegooid!
Geplaatst: 07.02.2009 - 17:53
door menjo
Dwight schreef:Hierop aansluitend vraag ik mij het volgende af: ik heb de 1.6D in onderhoud bij de Volvo garage. Nou zijn er ook enkele Volvo specialisten ( voorbeeld: Nordicar Heerhugowaard ). Zijn er nou werkzaamheden die dit soort specialisten, of de hierboven genoemde Bovag garage, niet uit kan voeren. Met name vanwege de vele storingen die via software uitgelezen moeten worden? En de eventuele door Volvo uitgegeven updates van motormanagement etc.
Ik heb ons tweede autootje gewoon bij de Bovagdealer in onderhoud. Deze garage zegt dat zij iedere auto kunnen onderhouden. Ik vraag mij af of dit inderdaad zo is. Wie weet het antwoord?
Iedereen met een OBD-II uitlezer kan alle foutcodes uitlezen. Alleen software updaten/aanpassen kan niet door iedereen gedaan worden.
Geplaatst: 07.02.2009 - 22:51
door Dwight
hans98 schreef:Nou Dwight, hou je maar vast, ik denk dat je met die vraag de knuppel in het hoenderhok hebt gegooid!
Hoezo dat? Ben mij van geen kwaad bewust.
Geplaatst: 07.02.2009 - 23:07
door diMarco
De erkende Volvo-dealer gaat van alles claimen en vertellen dat i.v.m. garantie en dat soort zaken zij het onderhoud moeten uitvoeren. En de BOVAG "niet merk garage" zal het tegendeel beweren ....
Geplaatst: 08.02.2009 - 09:59
door hans98
Nog even over de kosten van de beurt, nav een gesprek met mijn contactpersoon aldaar:
437 EUR bij 60.000 KM of drie jaar
303 EUR bij 80.000 of vier jaar.
Dat zijn vaste kosten en als je minder rijdt (nog even gechecked, wij hebben 6000 KM gereden afgelopen jaar) heb je pech.
Geplaatst: 10.02.2009 - 08:59
door BG_V50
Ik weet het toch niet,
de s40/v50 is een evredelde Ford, begrijp me niet verkeerd, ik rij er zelf al 5 jaar met nog steeds grootste plezier mee, maar waarom moet dat onderhoud zo duur kosten?
Om nu effe geen reclame te maken, ik betaal het "Ford"tarief bij mijn dealer, elk jaar of 20 K tussen de 140 en 180 euro's....
De grote onderhoudsbeurten moten nog komen, maar als ik dit hoor kan ik hem beter nu verkopen en voor een nieuwe gaan, effe m'n budgetje raadplegen, maar deze meerkost per jaar evenaart mijn omnium, denk ik, of toch bijkans net, jup, overtuigd, mijn gevoel zegt nu tellen, schuld van dat autosalon, daar moesten ze maar niet staan met de nieuwe versie, mijn fout dus niet... Herken je dit, speelt zich af in je hoofd als je weer es een nieuwe versie ziet, koop ik hem of hou ik den oude nog effe, damn, weer prijs...
Geplaatst: 10.02.2009 - 20:50
door Dickertjedap
Pffff, was even slikkern!
Rekening van € 635,- voor een 80.000km beurt.
Standaard gegevens waren al € 402,-
Daarboven op kwamen zaken als apk-afmeldkosten, remblokken +montagekosten, ruitenwisser(€50,-)+ montagekosten.
Daarnaast nog € 35,- voor een modelletje en een metalen sleutelhanger.