Pagina 1 van 2

Prijzen C70 bekend

Geplaatst: 09.11.2005 - 12:09
door Ben
· Uiterst concurrerende prijzen
· Drie uitrustingsniveau’s
· 180 pk sterke D5 volgt medio 2006

Beesd, 9 november 2005 - Volvo Cars Nederland heeft de prijzen van de nieuwe Volvo C70 convertible bekendgemaakt. De prijslijst start bij exact 46.000 euro voor de C70 2.4. Hiermee zijn de prijzen van de nieuwe C70 met zijn driedelige neerklapbare hardtop uiterst concurrerend te noemen. De C70 staat medio april bij de Nederlandse Volvo-dealers, maar kan nu reeds worden besteld.

Zoals bij Volvo gebruikelijk zijn de uitvoeringen achtereenvolgens Kinetic, Momentum en Summum gedoopt. De basisuitvoering Kinetic is standaard voorzien van alle Volvo veiligheidsvoorzieningen, waaronder de unieke gordijnairbag in de portieren, een performance audiosysteem met bediening op het stuurwiel, volautomatische airconditioning en lichtmetalen velgen. De Momentum voegt daar onder meer diverse via de afstandsbediening afsluitbare opbergvakken, een gedeeltelijk lederen interieur, aluminium, houten of hoogglans witte inlegpanelen in het interieur, regensensor, park assist en 17-inch wielen aan toe. De Summum krijgt van huis uit onder meer Bi-Xenon verlichting, verwarmde stoelen en volledig lederen bekleding.

Louter vijfcilinder motoren
Het motorenaanbod start bij de vijfcilinder 2.4 met 140 pk. De volgende stap is de 2.4i met 170 pk. Topmodel is de 220 pk sterke T5 met vijcilinder turbokrachtbron. Voor modeljaar 2007 (leverbaar medio 2006) volgt de 180 pk sterke D5 dieselmotor, bekend uit de onder meer de Volvo S60. De D5 is standaard voorzien van een automatische geartronic versnellingsbak.

Prijsoverzicht

Kinetic:
2.4 140 pk - 46.000
2.4i 170 pk - 48.000
T5 220 pk - 55.500
Geartronic - 2.650
D5 180 pk - 52.350
Geartronic - standaard

Momentum
2.4 140 pk - 48.350
2.4i 170 pk - 50.350
T5 220 pk - 57.850
Geartronic - 2.650
D5 180 pk - 54.700
Geartronic - standaard

Summum
2.4 140 pk - 51.525
2.4i 170 pk - 53.525
T5 220 pk - 61.025
Geartronic - 2.650
D5 180 pk - 57.875
Geartronic - standaard

Geplaatst: 09.11.2005 - 12:14
door V480-S60
Yeah,

Maar het blijven prijzen hoor!

En nouw die D5 ook in de V50 gaan douwen met automaat. Dan is tie voor mij. 8) 8)

Geplaatst: 10.11.2005 - 11:05
door Ben
Dit zegt Autoweek over de nieuwe C70

Geplaatst: 10.11.2005 - 11:36
door Walter
ter vergelijk:

Audi A4 (oud model) - nieuw model start op ong. E 46.750,00
benzine motor
2.0 130hp 4 cilinder E 43.990,00
1.8T 163hp 4 cilinder turbo E 46.390,00
2.4 170hp 6 cilinder E 49.490,00
3.0 220hp 6 cilinder E 56.490,00
diesel
2.5TDI 163hp 6 cilinder E 52.590,00

BMW 3-serie
benzine
318CI 143hp 4 cilinder E 47.500,00
320CI 170hp 6 cilinder E 53.100,00
330CI 231hp 6 cilinder E 60.400,00

Saab 9-3
benzine
1.8T 150hp 4 cilinder E 45.290,00
2.0T 175hp 4 cilinder E 48.290,00
2.0 Turbo 210hp 4 cilinder E 54.590,00

Geplaatst: 14.11.2005 - 14:00
door bart15
Ik vind hem veel te duur. Ik hoef hem natuurlijk niet te kopen maar vind het wel erg veel geld voor zo'n auto hoor!!

Is de C70 wel vergelijkbaar met de A4 en BMW 3 serie. Hij zit denk meer richting segment van Peugot 307CC en toekomstige Focus CC. Natuurlijk dat ook niet helemaal maar je betaald wel bijna evenveel als voor een Audi A4 en hij is volgens mij wel kleiner. Dat is misschien allemaal iets te snel geoordeeld ik heb hem ook nog niet in het echt gezien.

Geplaatst: 14.11.2005 - 14:01
door bart15
Ben schreef:Dit zegt Autoweek over de nieuwe C70
Autoweek zegt trouwens niet zo heel veel het is meer een opsomming van prijzen van motoren en pack's die te bestellen zijn. Stelt niet erg veel voor dat artikel.

Prijzen nieuwe C 70 bekend

Geplaatst: 14.11.2005 - 14:38
door Volvist
Hier krijgt Volvo vermoedelijk weer hetzelfde probleem als bij de positionering van de V50/S40: feitelijk gebouwd op het vloerplan van de Focus, maar gepositioneerd als concurrent van de A4/BMW 3/ Ford Mondeo: ook nu zal het commentaar dus vermoedelijk zijn: goede auto, maar te krap voor zijn prijs. Geen winnaar dus, helaas :( .

Geplaatst: 15.11.2005 - 11:06
door RrRrR
NVT

Geplaatst: 15.11.2005 - 11:37
door V480-S60
bart schreef:Ik vind hem veel te duur. Ik hoef hem natuurlijk niet te kopen maar vind het wel erg veel geld voor zo'n auto hoor!!

Is de C70 wel vergelijkbaar met de A4 en BMW 3 serie. Hij zit denk meer richting segment van Peugot 307CC en toekomstige Focus CC. Natuurlijk dat ook niet helemaal maar je betaald wel bijna evenveel als voor een Audi A4 en hij is volgens mij wel kleiner. Dat is misschien allemaal iets te snel geoordeeld ik heb hem ook nog niet in het echt gezien.
Het is echt een concurrent voor de A4 en BMW 3 serie, Deze zijn net zo "ruim" of krap als de C70.
In Autovisie wordt de nieuwe A4 al duidelijk minder spannend genoemd als de C70.
De A4 en de 3 serie zijn op ongeveer dezelfde wielbasis gebouwd. als de C70.
Ik zal het nog even nakijken. Maar een C70 in het segment van een 307 of Focus plaatsen? Dat klopt niet. (kijk alleen maar naar de motorisering.)

Edit mode
Wielbasis A4 = 2,65 m
Wielbasis C70 = 2,63 m
Wielbasis 3 serie = 2,73 (oké duidelijk meer)
Maar wel degelijk concurenten van elkaar.

PS.
Een Mondeo en voor mijn part Vectra zijn dan groter maar moet je toch heel anders positioneren. (Ze zijn dan ook goedkoper dan een premium merk)

Geplaatst: 15.11.2005 - 11:47
door RrRrR
NVT

Geplaatst: 15.11.2005 - 16:56
door bart15
Dat is dus echt gelul. De C70 is helemaal geen waardige opvolger van de oude C70 het is een totaal andere veel kleinere auto. De vorige C70 zat (zeker kwa formaat) boven de Audi A4 en BMW 3 serie. Met de nieuwe C70 was het dus de bedoeling om hem iets kleiner te maken door hem op die manier beter in de markt te plaatsen tegenover zijn concurenten.

Alleen ik ben benieuwd hoe groot de nieuwe cabrio's zullen zijn van BMW en Audi. Audi is volgens mij al bekend alleen BMW nog niet. Heb me er niet echt in verdiept maar ik denk nu dus dat die een stuk groter zullen zijn en dat daardoor de C70 tussen het segment van de 307 en Focus CC (zodra die er is) zit. Dat hoeft zeker geen ongunstige positie te zijn maar dan moet de prijs er ook tussen in zitten en niet even hoog zijn als die van bijvoorbeeld de audi A4.

Vergelijk het maar met de V70 die zit ook tussen Audi A4 en Audi A6 in en tussen de BMW 3 serie en 5 serie. Hij is niet direct te vergelijken met 1 model. Dat is denk ik wel een goede marketing strategie want dan kan Volvo met 1 model concureren tegen 2 modellen van een ander merk. De prijs zit er bij de V70 ook netjes tussen in. Bij de C70 is dat dus volgens mij niet zo. Ik denk niet dat er verder nog veel over te zeggen is maar het is gewoon afwachten merk het wel zodra ze alle 3(Focus, 3 serie en C70) op de markt zijn

Geplaatst: 16.11.2005 - 08:42
door V480-S60
bart schreef:Dat is dus echt gelul. De C70 is helemaal geen waardige opvolger van de oude C70 het is een totaal andere veel kleinere auto. De vorige C70 zat (zeker kwa formaat) boven de Audi A4 en BMW 3 serie. Met de nieuwe C70 was het dus de bedoeling om hem iets kleiner te maken door hem op die manier beter in de markt te plaatsen tegenover zijn concurenten.
Ik maak bezwaar tegen de term gelul op een forum. We zijn volwassenen onder elkaar en kunnen ons dan ook volwassen gedragen a.u.b.

Oké de nieuwe C70 is 14 centimeter korter dan de oude C70. Dat is waar.
Maar hoogte en breedte komen vrijwel overeen.

De Nieuwe C70 is qua buitenmaten nog altijd groter dan de Audi A4 en zeker de BMW 3 (ook de nieuwe) Dus wel degelijk een concurent voor deze types. Hoe je het ook wend of keert.

Goed de basis van de Focus en de S40/V50 dus ook C70 (en ook de Mazda3) zijn gelijk. Maar dat zijn toch totaal verschillende auto's in een totaal verschillend segment.
Dus de C70 zit niet in één segment met de focus en 307
Dat jij teleurgesteld bent over de nieuwe C70 is jou mening. Maar blijf er wel objectief tegenover staan.

Geplaatst: 24.11.2005 - 21:29
door RrRrR
NVT

Geplaatst: 25.11.2005 - 08:37
door V480-S60
RrRrR schreef:Mijn vrouw kwam vandaag aanzetten, met het feit dat ze toch even 'verder' wou kijken wat de markt nog meer te bieden had. :? En dat ze toch nog even erover na moest denken wat ze in januari gaat aanschaffen... :roll:

Nou... lekker is dat dan! Maar goed, ik praat wel op haar in... :twisted:

WAT IK WIL DIE T5!!! Maar goed, het blijft mijn vrouws keuze... :wink:
Als jij die nou zo graag wilt geef je hem toch gewoon kado. Een gegeven paard etc. \:D/ :wink:

Geplaatst: 25.11.2005 - 10:03
door RrRrR
NVT

Geplaatst: 25.11.2005 - 10:11
door V480-S60
Wel snel beslissen trouwens anders kan je volgend jaar niet meer rijden.

Zie andere topic (er komen maar 500 C70 naar NL volgend jaar) 8)

Geplaatst: 25.11.2005 - 10:30
door bart simpson
V480-V40 schreef:Wel snel beslissen trouwens anders kan je volgend jaar niet meer rijden.

Zie andere topic (er komen maar 500 C70 naar NL volgend jaar) 8)
Maar modeljaar 2008 (vanaf juni 2007) biedt weer nieuwe kansen.... :wink:

Geplaatst: 29.01.2006 - 20:29
door EvolvE
de nieuwe c70 is toch zeker zo ruim als de oude.

ben naar de dealerintroductie geweest in beesd en heb er even in gezeten.
hij zit achter toch beter als een oude c70

en hij lijkt helemaal opzich helemaal niet zo op de s50/v50.
de lampunits voor en bumper, enz zijn toch anders

Nog meer C70 nieuws

Geplaatst: 29.01.2006 - 20:46
door Ikrol
Net gezien bij het autoprogramma "Auto experience" coronel in gesprek met Ton Roks van het gerenomeerde autoblad "autovisie": En Ton wat voor motoren komen er in de nieuwe C70?

Nou Tim/Tom dat is de bekende aandrijflijn uit de S60 namelijk de 2.4 V6 !!! :tongue3:

De V6, juist ja...

Geplaatst: 30.01.2006 - 13:29
door Volvist
Zeg RrRrRr, wat bedoel jij toch steeds met die NVT-posts van je?

Vind je bijdragen van anderen Niet Van Toepassing (dus eigenlijk off topic) of heeft een moderator jouw opmerkingen verwijderd als zijnde Niet Van Toepassing? ;-)