trillen stuur koppeling benzine verbruik
Geplaatst: 09.02.2009 - 19:09
Een vraag , heb vandaag mijn Volvo S40 sport van de dealer terug gekregen na 4 dagen in reparatie te zijn geweest.
Ging er heen met als ergste probleem trillen auto.
Het zou komen doordat al de banden gecupt waren en door nieuwe banden te monteren zou het over moeten zijn.
Er zijn 4 nieuwe Michelins om gegaan ( onder garantie ) en er is een verandering in de achterwiel ophanging aangebracht i.v.m. de camber.
Resultaat is dat de auto een stuk beter aanvoelt maar er nog een trilling in het stuur zit, dit merk je het beste als je recht uit rijdt en dan het stuur een beetje uit het midden haalt ( dit is overigens bij alle snelheden).
De auto heeft overigens 32000 km gereden.
De schokbrekers zijn gecontroleerd en ok.
Nu heb ik gehoord dat het ook de aandrijf assen kunnen zijn.
De auto heeft nog fabriek garantie en wil het graag opgelost zien voor deze over is ( ben er al vanaf november mee bezig ).
Tevens kraakte het koppeling pedaal en hier is een update( nieuwe veer of zo ) voor uitgevoerd, wat nu tot gevolg heeft dat het lijkt dat het pedaal zwaarder gaat, verder omhoog komt en als je hem helemaal laat opkomen je een tik hoort alsof hij iets raakt.
wellicht dat iemand hier nog een idee over heeft.
Mijn laatst vraag is over benzine verbruik ik heb de 1.8 motor waarvan ik vindt dat hij erg veel verbruikt.
Eerst dacht ik dat het zo hoorde maar na met een volle tank te zij gestart staat na 100km de benzine meter 1 lijntje boven het midden.
Als je naar de meter kijkt zie je hem zakken tijdens het rijden .
De boord computer geeft ook rare meldingen ik begin met 700km en na 100km staat er nog 460km over.
Zou er een lek kunnen zijn waardoor ik benzine verlies en of wellicht iemand hier ook last van heeft.
Heb overigens 2 leen volvo's gehad waarvan na 100km de meter nog netjes bovenin staat en waarbij ik na af tanken voor het terugbrengen nog geen € 10 hoef bij te gooien.
Bij mijn eigen auto na 390km € 55,-.
Hoop dat iemand iets weet
Groeten
P.Schepers
Ging er heen met als ergste probleem trillen auto.
Het zou komen doordat al de banden gecupt waren en door nieuwe banden te monteren zou het over moeten zijn.
Er zijn 4 nieuwe Michelins om gegaan ( onder garantie ) en er is een verandering in de achterwiel ophanging aangebracht i.v.m. de camber.
Resultaat is dat de auto een stuk beter aanvoelt maar er nog een trilling in het stuur zit, dit merk je het beste als je recht uit rijdt en dan het stuur een beetje uit het midden haalt ( dit is overigens bij alle snelheden).
De auto heeft overigens 32000 km gereden.
De schokbrekers zijn gecontroleerd en ok.
Nu heb ik gehoord dat het ook de aandrijf assen kunnen zijn.
De auto heeft nog fabriek garantie en wil het graag opgelost zien voor deze over is ( ben er al vanaf november mee bezig ).
Tevens kraakte het koppeling pedaal en hier is een update( nieuwe veer of zo ) voor uitgevoerd, wat nu tot gevolg heeft dat het lijkt dat het pedaal zwaarder gaat, verder omhoog komt en als je hem helemaal laat opkomen je een tik hoort alsof hij iets raakt.
wellicht dat iemand hier nog een idee over heeft.
Mijn laatst vraag is over benzine verbruik ik heb de 1.8 motor waarvan ik vindt dat hij erg veel verbruikt.
Eerst dacht ik dat het zo hoorde maar na met een volle tank te zij gestart staat na 100km de benzine meter 1 lijntje boven het midden.
Als je naar de meter kijkt zie je hem zakken tijdens het rijden .
De boord computer geeft ook rare meldingen ik begin met 700km en na 100km staat er nog 460km over.
Zou er een lek kunnen zijn waardoor ik benzine verlies en of wellicht iemand hier ook last van heeft.
Heb overigens 2 leen volvo's gehad waarvan na 100km de meter nog netjes bovenin staat en waarbij ik na af tanken voor het terugbrengen nog geen € 10 hoef bij te gooien.
Bij mijn eigen auto na 390km € 55,-.
Hoop dat iemand iets weet
Groeten
P.Schepers