Sinds een tijdje heb ik af en toe dat er geen rembekrachtiging is na het starten. Moet me dan helemaal het ongans trappen om hem tot staan te krijgen. Op het moment dat ik dan in de "N" de toeren op laat lopen dan gaat het prima. Ook op de snelweg geen enkel probleem. Het lijkt me dus iets hydaulisch, alsof er te weinig druk is in het systeem.
Iemand wel eens eerder zoiets bij de hand gehad?
Gaat om een V70 2.5 uit 99
Geen rem bekrachtiging na starten
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Op een B18 U zit geen vacuumpomp,komt op een benzine motor ook niet voor een vacuumpomp
- LeonW
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
- Locatie: Drenthe
Idemarjen-440 schreef:heb je ook een tik in de motor? dan zou het je vacuum pomp kunnen zijn
maar kan ook een lekke vacuum slang zijn
of het terugslag klepje van je bekrachtiger blijft hangen
Volvo S70 2.5T
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Ik heb het ook heel af en toe, ' s morgens na het starten dat ik geen rem heb. Maar na 1 of 2 keer intrappen is het weer in orde...
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Heb ooit eens willen stoppen met mijn 850 TDI voor een stoplicht. Toen dit gelijk groen werd uiteraard gelijk op het gas. Daarna moest ik vrijwel direct een noodstop maken voor een overstekende auto welke door rood reed.
Hierbij ging ik rakelings achter die auto langs de berm in; mijn remsysteem kwam niet snel genoeg op druk en ging te zwaar om zonder de bekrachtiging in te trappen.
Oorzaak: versleten rubbers in de vacuum-rembekrachtingspomp. Duur onderdeeltje van zo'n 450 euro excl. Op het volvo850forum.nl heeft ooit iemand iets gepost over het zelf renoveren van het ding... wellicht interessant?
Hierbij ging ik rakelings achter die auto langs de berm in; mijn remsysteem kwam niet snel genoeg op druk en ging te zwaar om zonder de bekrachtiging in te trappen.
Oorzaak: versleten rubbers in de vacuum-rembekrachtingspomp. Duur onderdeeltje van zo'n 450 euro excl. Op het volvo850forum.nl heeft ooit iemand iets gepost over het zelf renoveren van het ding... wellicht interessant?
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel