Pagina 1 van 1
Verlichting / remlicht V40 1998
Geplaatst: 10.11.2005 - 09:52
door jgmiddel
Mijn nieuwe V40 is fantastisch, al zijn er wat probleempjes.
De verlichting doet m.i. vreemd: bij de stand 0 blijven de lichten aan; soms zelfs als ik de motor helemaal uitgeschakeld heb. Soms gaat het ook wel goed, maar meestal moet ik ook met stand op 0 gewoon met de lichten aan rijden. Is dit een bekend probleem?
Het tweede is het controlelampje van het remlicht: dat gaat pas uit na de eerste keer remmen. Is dat normaal??
Geplaatst: 10.11.2005 - 10:14
door V480-S60
Bedoel je dat je verlichting ook blijft branden als je de sleutels uit het contact hebt. Dat zou heel vreemd zijn. Dan klopt er iets niet.
Zodra je je contact hebt aangezet gaan de lichten altijd branden. Ook in stand 0. De motor hoeft dan niet te lopen.
In deze stand werkt echter het grootlicht niet. (Behalve voor seinen)
En het is een "veiligheidsitem" van VOLVO dat je lampje pas uitgaat nadat je een keer geremd hebt.
Als je geremd hebt en het gaat niet uit dan heb je een kapot remlicht.
Veel plezier met je aankoop.
Geplaatst: 10.11.2005 - 10:26
door jgmiddel
Het is inderdaad zo dat de verlichting soms blijft branden als ik de auto heb uitgeschakeld. En soms gaat de verlichting ook niet aan bij de stand op 0. Vreemd...
Ik vermoed dat er een storing is in het electrisch systeem; van de week stonden ook ineens mijn klok en dagteller op 0.
Geplaatst: 10.11.2005 - 12:09
door V480-S60
Oei, Oei,
Elektrische storingen. Zeer moeilijk, ik kan je niet helpen. Sorry.
Zit er nog garantie op, even langsgaan.
Suc6
Geplaatst: 10.11.2005 - 12:19
door jgmiddel
Ja, er is nog garantie op en die heb ik helaas al enkele keren moeten aanspreken. Hier zullen ze niet blij mee zijn...
Geplaatst: 11.11.2005 - 10:19
door V480-S60
jgmiddel schreef:Ja, er is nog garantie op en die heb ik helaas al enkele keren moeten aanspreken. Hier zullen ze niet blij mee zijn...
Nee, maar dan moeten ze de auto maar goed afleveren. En niet op de mooie blauwe ogen van de vorige eigenaar afgaan die heeft aangegeven dat er niets mis mee is. (Ik heb de indruk dat dat namelijk nogal eens gebeurt bij tweedehands, zeker als de auto niet bij het betreffende bedrijf in onderhoud is geweest.)
Geplaatst: 12.11.2005 - 17:15
door danny V40
Heb ik ook 1 x gehad dat mijn dagteller en klok op 0 stonden zomaar, zeer vreemd
weet nog niet wat het geweest is iemand wel????
Geplaatst: 13.11.2005 - 13:05
door sjoebert
kijk even onde de motorkap naar de zekeringkast. haal de deksel eraf en vind de dikke rode kabel die met een "OOG" dmv een torx schroef verbonden zit aan de zekeringkast. die kabel wil nog wel eens losraken waardoor die een enkele keer geen goed genoeg contact maakt en de tellers op nul resetten.
Geplaatst: 13.11.2005 - 13:34
door Turbodesk
Pas op met de schakelaar van de verlichting!!! Deze is bij mij een keer spontaan gaan fikken. Kon gelukkig net op tijd naar de vluchtstrook en de boel uitzetten.
Op de een of andere manier (waarschijnlijk om de schakelaar te weinig wordt gebruikt) kan hij kortsluiting veroorzaken.
Omdat bij jou de verlichting soms blijft branden nadat je de auto hebt uitgezet vermoed ik dat de schakelaar niet goed functioneerd.
Laat hem voor de zekerheid eruit halen en controleren.
Geplaatst: 13.11.2005 - 13:53
door menjo
Zou best kunnen zijn dat je kortsluiting krijgt tussen het contact van het stadslicht (kan altijd aan, ook met motor uit) en contact van de nul-stand. Deze zitten vlak naast elkaar en ik kan me voorstellen dat dit gebeurt als een van de sleepcontactjes in de knop los is geschoten. Gewoon even voorzichtig die schakel unit uit elkaar halen en kijken of de contacten in die knop nog op de goede plek zitten.
Een goede schoonmaakbeurt van al die contacten aan de binnenkant van de schakelaar kan ook geen kwaad. Dat wordt allemaal erg vies als je de schakelaar vaak gebruikt.