Pagina 1 van 1

ziek van V50

Geplaatst: 16.02.2009 - 08:51
door markiemark
sinds december ben ik trotse eigenaar van een volvo v50 2.0D uit 2005 maar na amper 2 weken wordt ik al behoorlijk ziek van deze op het oog prachtige wagen. In deze korte tijd heeft hij al drie maal bij de dealer gestaan omdat hij er gewoon spontaan mee uit scheid. Ik heb nu inmiddels twee keer op de snelweg stilgestaan en een keer voor mijn deur. Tijdens het rijden stop de auto spontaan zonder enige melding what so ever..... de motor begint te horten en stoten en rattelt als een kinderfiets met een stuk karton tussen de spaken.... de dealer heeft al een nieuwe computer geplaatst omdat hij de ontsteking niet goed aanstuurde, daarna nog eens een software update gehad maar het mocht niet baten. Sta nu dus weer met een defecte auto..... lijkt er op alsof vocht eventueel een boosdoener is... maar kan dat niet geheel op feiten staven. zijn er meerderen die deze ervaring hebben. mijn rotsvast vertrouwen in volvo is danig tanende want een auto die spontaan ermee stopt is m.i. niete cht veilig meer te noemen...

Geplaatst: 16.02.2009 - 10:00
door Jolly Breeze Racing
Dat is balen! Heb je hem gekocht via een Volvo-dealer?

Geplaatst: 16.02.2009 - 10:11
door Paul
Dat is heel vervelend zeg! Maar als je dealer er niet uit komt moeten ze overleggen met Keulen, ben benieuwd wat die ervan vinden.

Geplaatst: 16.02.2009 - 17:18
door stevan
Hoi, bij mij is het ook gebeurt dat hij spontaan uitviel. Kon na aantal keer proberen de auto weer te starten. Bleek de brandstof pomp te zijn, dat vervangen is. Volvo heeft hiervoor een brief aan de bezitters gestuurd om deze te laten vervangen. Miscchien dat dit een oorzaak is?

Geplaatst: 16.02.2009 - 21:06
door Nightfire
Sterkte in ieder geval, mooi balen als je V50 zulke 'kuren' krijgt. Hoop dat ze het netjes afhandelen......

Geplaatst: 17.02.2009 - 15:41
door MartijnEV
Paul schreef:Dat is heel vervelend zeg! Maar als je dealer er niet uit komt moeten ze overleggen met Keulen, ben benieuwd wat die ervan vinden.
Hoezo Keulen?!?

Geplaatst: 17.02.2009 - 15:43
door Paul
Ja daar gaan al die foutrapporten heen. Zeggen ze tenminste altijd tegen mij ;-)

Geplaatst: 17.02.2009 - 17:17
door hadico
Ja en daarna begint het lange wachten :lurk: :occasion5:

Geplaatst: 17.02.2009 - 22:23
door fjrene
misschien een verstopt filtertje in een aanzuigleiding bv in de tank ?

Geplaatst: 18.02.2009 - 12:57
door ExSkoda
Een collega van mij had een soortgelijk iets; tijdens het rijden opeens horten en stoten waarna hij met moeite de vluchtstrook op kon komen.

Oorzaak: de ontluchting in de tankdop zat verstopt waardoor de tank vacuum trok. De brandstofpomp kon hierdoor de brandstof niet meer aangevoerd krijgen. Oplossing: nieuwe tankdop.

Geplaatst: 18.02.2009 - 13:02
door pieter007
in belgie moet volvo ook altijd keulen contacteren ..

dat kan inderdaad wel even duren eer je antwoord krijgt

Geplaatst: 18.02.2009 - 13:14
door Popoll
Ik heb vanaf november 2008 ook een volvo V50, deze is in 4 maanden ook al meer in de garage geweest dan mijn vorige V40 in 5 jaar.

Ik heb ook altijd gezegd, een volvo doe je niet weg omdat hij versleten is, maar omdat je hem beu bent.

Maar ik denk dat ik mijn mening toch zal moeten herzien.

Geplaatst: 18.02.2009 - 17:59
door Blade
stevan schreef:Hoi, bij mij is het ook gebeurt dat hij spontaan uitviel. Kon na aantal keer proberen de auto weer te starten. Bleek de brandstof pomp te zijn, dat vervangen is. Volvo heeft hiervoor een brief aan de bezitters gestuurd om deze te laten vervangen. Miscchien dat dit een oorzaak is?
2.0D heeft geen Brandstof pomp. Bij vervanging van het brandstoffilter moet er dus ook ontlucht worden. Bij de D5's zit een opvoerpomp.

M'n eerste V50 had er ook last van

Geplaatst: 18.02.2009 - 20:49
door gnd
M'n eerste V50, een 2.0.d uit 2005 was een echt maandagochtend auto.
Om de haverklap stil vallen.
Ik had in 2005 meer dat 70 dagen vervangend vervoer.
Hij is zelfs 3 weken op bezoek geweest in Beesd.

Terug naar het uitvallen.
De EGR klep was vervangen, maar ook de dieselpomp.
Hierna viel de motor niet meer uit.
Toen begonenn de airco problemen.... maar laat ik on topic blijven.

Er waren nogal wat problemen met de 2004 en 2005 2.0 dieseltje.
Je dealer zou dit m.i. op moeten kunnen lossen.
Alle problemen van weleer zouden nu known issues moeten zijn.

Suc 6

Cheers,

GND

Geplaatst: 19.02.2009 - 00:26
door Ramon&Ramon
2.0D heeft geen brandstofpomp?
Natuurlijk heeft deze een brandstofpomp,vaak is het dat de druk op de commonrail wegvalt,oorzaak de drukregelaar op de pomp of de pomp zelf.
Dat is een vaak voorkomend euvel wat bekend is bij de importeur.
Er waren in die tijd ook problemen met het electrische gedeelte van het contactslot..

Geplaatst: 19.02.2009 - 13:09
door Blade
Een hogedrukpomp zeker wel. Ik dacht aan een andere pomp. Excuses.

Geplaatst: 21.02.2009 - 21:01
door Paul
Hebben ze de sensor van de brandstofpomp al vervangen?