Pagina 1 van 2
Nu een XC60 D5 of wachten op de Powershift?
Geplaatst: 17.02.2009 - 10:32
door Paul
Vraagje als je nu moet kiezen voor een XC60 met de nieuwe D5 GT, zou je dan wachten op de powershift die misschien nog gaat komen?
Vrienden van me zijn in overweging hun XC90 D5 weg te doen en een XC60 hiervoor in de plaats te nemen.
Geplaatst: 17.02.2009 - 11:00
door Walter
komt die powershift op de 5 cilinders dan?
Geplaatst: 17.02.2009 - 11:05
door Paul
Dat weet ik dus niet, maar er waren wel vermoedens...
Geplaatst: 17.02.2009 - 11:06
door Stevys88
Ik zou persoonlijk niet wachten. Ik vind de GT (gewone automaat) veel fijner dan de PowerShift. Als de PS de zelfde kwaliteit zou hebben als de DSG van Volkswagen zou ik wel wachten, maar aangezien dat niet het geval is.
Daarbij komt dat de nieuwe D5 twee turbo's heeft, dat past dus perfect bij het karakter van de GT.
Geplaatst: 17.02.2009 - 11:46
door spooky202
Lastige keuze. De Powershift schakelt erg prettig, maar volgens mij is nog niet bekend of en wanneer die bak ingezet gaat worden bij andere motoren dan de 2.0D.
Ik zou gewoon een testrit maken. Als de GT bevalt zou ik er gewoon voor gaan.
Stevys88 schreef:.... Als de PS de zelfde kwaliteit zou hebben als de DSG van Volkswagen zou ik wel wachten, maar aangezien dat niet het geval is...
Wat is er mis met de kwaliteit van de PS volgens jou?
Geplaatst: 17.02.2009 - 12:30
door Stevys88
Wat is er mis met de kwaliteit van de PS volgens jou?
Ik bedoel meer de souplesse, de snelheid e.d. Niet zozeer de technische kwaliteit, beetje half omschreven door mij inderdaad.
Geplaatst: 17.02.2009 - 13:31
door Walter
mijne heren, laten we deze discussie maar stoppen: de powershift is voor de viercilinders en niet voor de vijfcilinders. De geruchten zijn nergens op gestoeld.
Geplaatst: 17.02.2009 - 14:27
door Paul
Okey, mijn welgemeende excuses Walter.
Ging om een gerucht en een verwachting dat die Geartronic gewoon een keer vernieuwd zou worden door een Powershift.
Geplaatst: 17.02.2009 - 15:09
door Thuurc
Laat ik dan mijn verwachting maar uitspreken; powershift (of op zijn minst een vorm van dubbele koppeling systeem) zal zeker voor 5 cilinders beschikbaar komen tenzij deze op zeer korte termijn (1 jaar) verdwijnen. De dubbel koppeling versnellingsbakken zullen verbeteren, waardoor hogere krachten verwerkt kunnen worden (Dus 5 cilinders of krachtige 4 cilinders)
Geplaatst: 17.02.2009 - 15:39
door Walter
Thuurc, heb je een bronvermelding?
Geplaatst: 17.02.2009 - 16:24
door Thuurc
Nee, dit is mijn verwachting. Hopelijk wordt het dus ook aangenomen als persoonlijke verwachting en niet anders (roddels, ongefundeerde poep). Ik vraag me af hoelang een conventionele automaat nog standhoudt (waarschijnlijk totdat de dubbel koppeling automaten genoeg kracht aankunnen).
Geplaatst: 17.02.2009 - 21:48
door HV
Thuurc, alhoewel Volvo op dit vlak niet bepaald snel is, lijkt mij de verwachting op zich reeel. Kijk maar naar Audi (en VW), die biedt al op veel sterkere motoren S tronic, ook een dubbele koppelingsbak. Het kan dus al enige tijd, alleen heeft Volvo er nog altijd geen beschikking over.
On topic: wil je een XC60 met automaat, ga dan inderdaad gewoon proefrijden. Ik denk dat wanneer de powershift-bak op de XC60 komt, je wellicht al weer aan inruil toe bent (beetje sceptisch wellicht, maar anderzijds, je leeft nu!). De XC60 met T6 en geartronic bevalt mij op zich prima. In sportstand (pook een zetje naar rechts - dit heeft naar mijn idee overigens alleen de T6) schakelt de bak ook extra snel en blijft hij langer in de hogere toeren hangen voor een sportiever rijgedrag. T6 is dus een aanrader, alleen moet je niet (zoals ik als rechtgeaarde Hollander niet kan laten) de BC standaard op momentaan verbruik instellen (die term zelf is overigens wat on-Hollands..).
Geplaatst: 17.02.2009 - 22:21
door XC30
Ik zou nog wel wachten op de nieuwe D5-motoren, of de dealer verleiden tot een reuze-aanbod met de huidige serie. Die PS zal nog wel even onderweg zijn, dus die zou ik laten gaan.
Geplaatst: 17.02.2009 - 22:52
door Paul
Denk ik ook, hij moet gewoon nu zijn XC90 inruilen en de nieuwe D5 bestellen

Geplaatst: 17.02.2009 - 22:58
door XC30
Ik ben alleen wel benieuwd wat de XC90 nog op gaat leveren. Volgens mij ligt de handel in dit type behoorlijk op z'n gat.
Geplaatst: 17.02.2009 - 22:59
door Paul
3 jaar oud, nieuw 85000euro.
Ben ook benieuwd. Kijk maar naar je C30, is ongeveer 50% minder waard geworden in 1,5 jaar tijd.
Geplaatst: 17.02.2009 - 23:05
door XC30
Laten we een quiz ervan maken en de inruilwaarde gaan schatten. Ik begin met 36.000 euro. En dan wel een inruil op een stevige XC60 van minimaal 72.000 euro. Wie biedt meer?
Geplaatst: 17.02.2009 - 23:09
door Paul
ik hoop op 40...
Geplaatst: 18.02.2009 - 10:15
door bart simpson
ga uit van max € 30.000,--, ze staan er tenslotte al voor te koop
Geplaatst: 18.02.2009 - 19:42
door Paul
Had dat ook gezien, het is een 2006 model, D5, Summum, Blis, Season-Line hele rotzooi.