Volvo 480 Turbo op lpg?

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
irwin480
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 09.12.2006 - 15:11
Locatie: wernhout
Contacteer:

Hoi allemaal..

Ik zit er aan te denken om maar weer eens te gaan kijken naar een 480 Turbo. Aangezien ik ongeveer 50.000km per jaar rijd moet het voor mij wel een auto worden op lpg. Hoe zou een 480 turbo met lage km stand zich gedragen op lpg? Natuurlijk een ordinaire G2 instalatie.

Ben benieuwd.

Gr Irwin.
Er is gewoon niets beters, of ben ik nou naief.
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Ik heb vaker gehoord dat dat geen goed plan is.

De motoren kunnen al moeilijk hun warmte kwijt, dat zal met een Turbo op LPG nog moeilijker worden.

Er zijn hier wel een aantal mensen op het forum die ervaring hebben met een 480 op LPG, die kunnen je daar alles over vertellen.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
irwin480
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 09.12.2006 - 15:11
Locatie: wernhout
Contacteer:

Hmm ok. 2.0 dan een optie?
Er is gewoon niets beters, of ben ik nou naief.
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

De Renault motor over het algemeen. De 2liter is een opgeboorde 1.7 / 1.7t
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

De 2liter is een opgeboorde 1.7 / 1.7t
Dat is iets te kort door de bocht, er zijn toch wel een hele hoop verschillen en aanpassingen tussen de B18/B20. Boring EN slag zijn anders, verbrandingskamers zijn totaal verschillend( heron t/o partagee)kop en zuigers zijn daardoor totaal verschillend, compressie verhouding is anders etc.etc. Voor gas is de B20 een betere optie als de B18. De B20 heeft flink meer koppel als de B18 165nm t/o van 140 a 145nm voor de B18 en dat bij een lager toerental 3500 t/o 4200 toeren. En dat is wel zo prettig als je er LPG inbouwd vanwege iets vermogens verlies daardoor. Je kan daardoor ook zuiniger rijden met een B20 als met een B18, maar dat ligt uiteraard geheel aan je rijstijl!
De B20F heeft het meest gemeen met de B18U die zijn naast elkaar ontwikkeld, maar die is nooit in de 480 geleverd.
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Iroll schreef:
De 2liter is een opgeboorde 1.7 / 1.7t
Dat is iets te kort door de bocht, er zijn toch wel een hele hoop verschillen en aanpassingen tussen de B18/B20
Dat moge duidelijk zijn ja :wink:
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
4pr80
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 12.06.2006 - 12:16

480 turbo op gas: ab-so-luut NIET doen (ervaring met de 480 turbo op gas bij nieuw levering in 1991, 2x nieuwe kop, 1x nieuwe set zuigers en vroegtijdige beeindiging leasecontract ivm absurde kosten)

ALS je al op LPG wilt rijden, dan de latere 2 liter (groene peilstok)

succes
telegraphroad
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44

Is het inbouwen van een G3 installatie geen optie, minder vermogensverlies dan met een G2 installatie.

Maar Gas inbouwen in een auto die minimaal 14 jaar oud is....
Er staat een blauwe ES met gas op marktplaats
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Gebruikersavatar
4pr80
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 12.06.2006 - 12:16

alleen de 440/460 heeft G3 mogelijkheid, de 480 niet (heeft te maken met t specifieke motortype dat niet in de 480 geleverd is geweest
maljaars
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20.07.2008 - 00:33

Tja, het is geen Turbo die ik heb, maar wel een 480 2 liter automaat.
Op LPG G3 en het rijdt gewoon heel goed.
De auto is ook nog te koop. Motorisch helemaal gerevviseerd.
Doe eens een leuk bod.
Plaats reactie

Terug naar “De 480”