Pagina 1 van 1

Volvo 480 Turbo op lpg?

Geplaatst: 17.02.2009 - 15:43
door irwin480
Hoi allemaal..

Ik zit er aan te denken om maar weer eens te gaan kijken naar een 480 Turbo. Aangezien ik ongeveer 50.000km per jaar rijd moet het voor mij wel een auto worden op lpg. Hoe zou een 480 turbo met lage km stand zich gedragen op lpg? Natuurlijk een ordinaire G2 instalatie.

Ben benieuwd.

Gr Irwin.

Geplaatst: 17.02.2009 - 15:46
door Auk
Ik heb vaker gehoord dat dat geen goed plan is.

De motoren kunnen al moeilijk hun warmte kwijt, dat zal met een Turbo op LPG nog moeilijker worden.

Er zijn hier wel een aantal mensen op het forum die ervaring hebben met een 480 op LPG, die kunnen je daar alles over vertellen.

Geplaatst: 17.02.2009 - 15:50
door irwin480
Hmm ok. 2.0 dan een optie?

Geplaatst: 17.02.2009 - 16:08
door Auk
De Renault motor over het algemeen. De 2liter is een opgeboorde 1.7 / 1.7t

Geplaatst: 17.02.2009 - 17:58
door Iroll
De 2liter is een opgeboorde 1.7 / 1.7t
Dat is iets te kort door de bocht, er zijn toch wel een hele hoop verschillen en aanpassingen tussen de B18/B20. Boring EN slag zijn anders, verbrandingskamers zijn totaal verschillend( heron t/o partagee)kop en zuigers zijn daardoor totaal verschillend, compressie verhouding is anders etc.etc. Voor gas is de B20 een betere optie als de B18. De B20 heeft flink meer koppel als de B18 165nm t/o van 140 a 145nm voor de B18 en dat bij een lager toerental 3500 t/o 4200 toeren. En dat is wel zo prettig als je er LPG inbouwd vanwege iets vermogens verlies daardoor. Je kan daardoor ook zuiniger rijden met een B20 als met een B18, maar dat ligt uiteraard geheel aan je rijstijl!
De B20F heeft het meest gemeen met de B18U die zijn naast elkaar ontwikkeld, maar die is nooit in de 480 geleverd.

Geplaatst: 17.02.2009 - 18:25
door Auk
Iroll schreef:
De 2liter is een opgeboorde 1.7 / 1.7t
Dat is iets te kort door de bocht, er zijn toch wel een hele hoop verschillen en aanpassingen tussen de B18/B20
Dat moge duidelijk zijn ja :wink:

Geplaatst: 17.02.2009 - 20:00
door 4pr80
480 turbo op gas: ab-so-luut NIET doen (ervaring met de 480 turbo op gas bij nieuw levering in 1991, 2x nieuwe kop, 1x nieuwe set zuigers en vroegtijdige beeindiging leasecontract ivm absurde kosten)

ALS je al op LPG wilt rijden, dan de latere 2 liter (groene peilstok)

succes

Geplaatst: 18.02.2009 - 10:33
door telegraphroad
Is het inbouwen van een G3 installatie geen optie, minder vermogensverlies dan met een G2 installatie.

Maar Gas inbouwen in een auto die minimaal 14 jaar oud is....
Er staat een blauwe ES met gas op marktplaats

Geplaatst: 18.02.2009 - 17:06
door 4pr80
alleen de 440/460 heeft G3 mogelijkheid, de 480 niet (heeft te maken met t specifieke motortype dat niet in de 480 geleverd is geweest

Geplaatst: 04.06.2010 - 23:59
door maljaars
Tja, het is geen Turbo die ik heb, maar wel een 480 2 liter automaat.
Op LPG G3 en het rijdt gewoon heel goed.
De auto is ook nog te koop. Motorisch helemaal gerevviseerd.
Doe eens een leuk bod.