Hallo,
Wederom een vraagje,gisteren is er wat aan mijn koppelingspedaal gedaan i.v.m. kraken.
De veren zijn vervangen en kraken is weg.
Maar het volgende probleem is dat nu het pedaal hoger staat als de ander pedalen ( komt ook hoger op ).En als hij geheel boven is hoor je een tik alsof hij in de bovenste stand ergens tegenaan komet.
Volgens de dealer valt hier niets aan af te stellen omdat het hydraulisch is.
Wellicht dat iemand een idee heeft wat het is en of er een oplossing voor is.
Bij voorbaat dank.
Gr Schepers
koppelingspedaal
- hadico
- 5th Gear member
Het modeficatie setje bevat twee veren ,een 'hulpveer' die het pedaal help bij het intrapen en een veer die het pedaal omhoogtrekt.
Deze laatste is de veer die je pedaal zo hoog zet ,heb je hier last van dan kan je er voor kiezen om deze niet te monteren of te demonteren alleen zal je pedaal bij intrapen lichter aanvoelen.
Was de veer die het pedaal tilt al gebroken bij jou, meestal vind je deze in delen op de mat?
Deze laatste is de veer die je pedaal zo hoog zet ,heb je hier last van dan kan je er voor kiezen om deze niet te monteren of te demonteren alleen zal je pedaal bij intrapen lichter aanvoelen.
Was de veer die het pedaal tilt al gebroken bij jou, meestal vind je deze in delen op de mat?
-
- 1st Gear member
Hallo,
Dank voor het antwoord, heb begrepen dat ze dit vervangen hebben i.v.m. rare kraak in het pedaal.
Er was niets gebroken voor zover ik weet, maar nu ik dit zo hoor moet ik zeggen dat het pedaal ook zeker zwaarder is dan voorheen.
Denk dat als ik even tijd heb de afdekking bij de pedalen is verwijder om is precies te zien hoe het zit en wat er exact veranderd is ( ik heb hier een Vadis dus zou het zo moeten kunnen zien).
Voor zover ik van u begrijp kan ik deze veer dus ook verwijderen,ik heb de afgelopen maand al 2,5 weken bij de dealer gestaan voor meerdere mankementen en om eerlijk te zeggen hadden alle leen auto's dit probleem niet .
Bij voorbaat dank alvast en ik laat horen hoe het afloopt.
Vriendelijke groet
Ben Schepers
Dank voor het antwoord, heb begrepen dat ze dit vervangen hebben i.v.m. rare kraak in het pedaal.
Er was niets gebroken voor zover ik weet, maar nu ik dit zo hoor moet ik zeggen dat het pedaal ook zeker zwaarder is dan voorheen.
Denk dat als ik even tijd heb de afdekking bij de pedalen is verwijder om is precies te zien hoe het zit en wat er exact veranderd is ( ik heb hier een Vadis dus zou het zo moeten kunnen zien).
Voor zover ik van u begrijp kan ik deze veer dus ook verwijderen,ik heb de afgelopen maand al 2,5 weken bij de dealer gestaan voor meerdere mankementen en om eerlijk te zeggen hadden alle leen auto's dit probleem niet .
Bij voorbaat dank alvast en ik laat horen hoe het afloopt.
Vriendelijke groet
Ben Schepers
volvo S40 1.8 Sport 2007 (426) zilver
- hadico
- 5th Gear member
Veer kan er zonder problemen af ,pedaal word dan wat soepeler met intrappen ,de onderste veer is degeen die het werk moet doen en als het zo is de kraakende geluiden veroorzaakt.
Verwijder NIET de onderste veer (met het plastic huis) om deze te monteren heb je een stukje speciaal gereedschap nodig.
Verwijder NIET de onderste veer (met het plastic huis) om deze te monteren heb je een stukje speciaal gereedschap nodig.
- leonboersma
- 3rd Gear member
Euhm ik hoor hier modificatie kitje ? dus dit zit er standaard niet op ?
Nou heb ik er sowiezo geen last van ( ook niet intrap kracht , heb hiervoor een lupo met koppelings kabel gereden
das werken!! ) maar alle extra comfort is lekker natuurlijk! grt leon!
Nou heb ik er sowiezo geen last van ( ook niet intrap kracht , heb hiervoor een lupo met koppelings kabel gereden

History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
- leonboersma
- 3rd Gear member
aah oke! dat vroeg ik me even af, bedankt!
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05