Pagina 1 van 1

480 cabrio

Geplaatst: 20.02.2009 - 10:54
door Iroll
kent iemand deze cabrio? Vind het echterspoilertje wel kek staan, ik had ´m nog niet eerder gezien.

Geplaatst: 20.02.2009 - 18:21
door rene en erica
dit is de eerste foto van eentje met het dak erop die hier voorbij komt.

Geplaatst: 20.02.2009 - 19:57
door Driving_Volvo
die is van een Volvo specialist uit Engeland. Die hebben de wagen omgebouwd naar Cabrio.


Behoorlijk goed gelukt :D

Geplaatst: 20.02.2009 - 23:19
door Iroll
@ Driving_Volvo,
klopt is idd van een engelse specialist. Ik heb de foto's op het Volvo community forum gevonden. In deze thread.
Ik ben niet zo gek op die cabrio's, maar deze is wel erg geslaagd vind ik.
Er zijn maar een paar cabrio's waar ik in gezien wil worden, Triumph T5 bijv. In 99% van de cabrio's hoort gewoon een vrouw te rijden, en deze behoort daartoe. Maar leuk istie.

Geplaatst: 21.02.2009 - 11:09
door V480-S60
Als ik nog eens veel geld en tijd krijg 8) heb ik nog altijd het plan om een 480 om te (laten) bouwen tot cabrio.

Dat zal dan een Turbo moeten zijn.
Deze auto staat daarvoor al een tijdje model bij mij. Ik zal dan ook zeker afreizen naar de eigenaar van deze auto, om alle aanpassingen te bekijken.

Eén probleem.
Om een kenteken te verkrijgen zal ik hem dan eerst in Engeland met een SVA (single vehicle approval) moeten laten keuren (lefthand drive (moeilijk maar niet zo moeilijk en duur als in NL)) en dan met een extra keuring door de RDW. Anders krijg je geen NL kenteken.

Maar ja. EERST maar eens geld en tijd krijgen 8)

Dit is echt een droomauto voor mij.

Geplaatst: 21.02.2009 - 11:32
door 4pr80
V480-S60 schreef:[...]
Eén probleem.
Om een kenteken te verkrijgen zal ik hem dan eerst in Engeland met een SVA (single vehicle approval) moeten laten keuren (lefthand drive (moeilijk maar niet zo moeilijk en duur als in NL)) en dan met een extra keuring door de RDW. Anders krijg je geen NL kenteken.

[...]
das niet helemaal meer t geval, je kan in NL ook een kenteken krijgen zonder de GB-omweg (of via B, of via D). In NL bestaat ook de mogelijkheid om een individuele goedkeuring te verkrijgen. De wagen wordt dan aangeboden in Lelystad bij de RDW waar de wagen diverse sterkteproeven zal ondergaan. Voor details zie site RDW. het grootste struikelblok in NL zal de bovenste bevestiging van de veiligheidsgordels worden. Deze hebben een minimale sterkte nodig die ook daadwerkelijk mechanisch getest zal worden, met alle risico's van dien. ik ken iig 1 carrosseriebouwer bij mij in de buurt die deze klus zelfs met 100% garantie op een geldig NL kenteken wil ombouwen. t kost geld, veel geld zelfs die de theoretische waarde van de nieuw ontstane wagen ver zal overstijgen. (op t kenteken mag de nieuwe wagen overigens géén Volvo meer heten) t is maar net waar je voor wilt kiezen

Geplaatst: 25.02.2009 - 18:26
door R.M.B.
Ik was laatst bij Marans in veldhoven en daar staat een cabrio buiten weg te rotten. De auto is zonder dak maar verder behoorlijk compleet. (hele nette achterlichten) De eigenaar zat er over te twijfelen de 480's allemaal te verkopen ivm ruimtegebrek. Misschien leuk voor iemand hier die er wat inziet?

Geplaatst: 25.02.2009 - 21:18
door V480-S60
Zit daar een kenteken bij R.M.B.?

Helaas heb ik geen schuur. Anders was het misschien de moeite waard.

Geplaatst: 08.04.2009 - 12:31
door telegraphroad
@R.M.B.
Was het een originele carroserie van volvo of knutselwerk (dak eraf gezaagd)
Heb je foto's gemaakt?
Meer info?

Geplaatst: 08.04.2009 - 14:08
door Auk
Het is knutselwerk, maar meneer Marans is er erg gehecht aan want hij wil hem zelf af maken zoals hij mij wist te vertellen.

Het project is ooit gestart door een aantal medewerkers van een Volvo dealer uit de buurt maar nooit afgemaakt. Sindsdien staat hij daar onder een zeil weg te vermuffen.

Stelt helaas niks voor.