onderhoud Bi-Fuel

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
avstrate
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09

onderhoud gasinstalatie en Bi-Fuel heb ik al een paar keer voorbij zien komen. Ik heb nu al 19 jaar gas en 12 jaar gas in Volvo. Dit is mijn eerste bi-feul en weet dat als je onderhoud nodig hebt je niet bij de dealer moet zijn. De erkende gasdealer heeft het zo druk dat je soms een maand moet wachten.

Ik ben tegen een hele handige kerel opgelopen. Die kerel heeft echt gouden vingers. Ik had weer een welbekend probleem met inhouden en stotteren en niet lekker lopen. Dus ik dacht ga weer voor een beurt.

nergens binnen 2 weken een afspraak te maken. Vervolgens ben ik via een forum bij deze man uitgekomen. Hij zit in Helvoirt en ik betaalde echt 2 keer minder als bij de gasboer.

Nadat hij mijn gasklephuis had gereinigd, en het droogfilter had vervangen n later constateerde dat mijn verdamper kapot was en die ook direct uitwisselde met een gereviseerde die hij zo op de plank had liggen reed mijn auto als nooit tevoren.

ik zal de website vermelden van de man. http://www.verdampere.nl/

Deze man is echt een aanrader voor elke gasrijder.
sailant detail, de vorige keer heb ik een revisie betaald plus ultrasone reiniging van het gasverdeelhuis bij de erkende gasboer. Bleek dat deze nooit van zijn plaats is geweest. De originele klemmen zaten nog op de slangen.

veel succes.
Gebruikersavatar
Casimir
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 03.02.2009 - 11:24
Locatie: Kempen

Bleek dat deze nooit van zijn plaats is geweest. De originele klemmen zaten nog op de slangen.
Dit is gewoon oplichting :shock:
Ik dacht dat deze cowboymentaliteit bij de dealers intussen toch wel verleden tijd was...
Dries77
3rd Gear member
Berichten: 416
Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
Locatie: NH

Txs goeie info!

Jammer alleen dat het altijd zo ver van mijn huis is..... :-(
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
Dries77
3rd Gear member
Berichten: 416
Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
Locatie: NH

Kan je die slangenklemmen niet gewoon terugplaatsen?
Ik gloei man koperen ringetje van mijn carter plug ook nog steeds uit.
Zonde om er steeds een nieuwe op te zetten.
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
Gebruikersavatar
avstrate
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09

Het zijn geen slangenklemmen, maar een soort knijpkoppelingen. Echt maar een keer te gebruiken. En geloof me! het is de moeite waard ondanks dat het ver is. Weet je nog Dries77? wat van ver komt is lekker, maar dus ook GOED. Er was na mij een kerel die was uit Emmeloord gekomen. Ook niet dicht bij huis! groet

Ik heb gasverdeelhuis gereviseerd, verdamper een gereviseerde ruilverdamper, nieuwe klemmen, droog gasfilter en wat slangen plsu 2,5 uur werk 193 euro. En heb 200 achtergelaten.

groet Anton
Dries77
3rd Gear member
Berichten: 416
Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
Locatie: NH

TopTip!

txs!
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
Gebruikersavatar
avstrate
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09

graag gedaan groet
Gebruikersavatar
avstrate
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09

Nou onlangs wederom een probleem. De auto viel zonder aanleiding uit en wilde niet meer op gas rijden. Uiteindelijk Kees van verdampere gebeld, en hij had gelijk het antwoord. De stappenmotor van het gasverdeelhuis. Duur onderdeel. Van necam 75 euro, en bij de dealer 360 euro. Die van Necam is exact hetzelfde, maar er zit andere electronica in. Volo heeft de electronica gemodificeerd zodat je het alleen bij Volvo kan verkrijgen.

Ik naar Helvoirt, en één uur later reed ik weer. Gebeld en de andere dag komen. Als je dit leest Kees, bedankt je bent echt een genie en bovenal een bijzonder aardig mens.
Gast

avstrate schreef:Nou onlangs wederom een probleem. De auto viel zonder aanleiding uit en wilde niet meer op gas rijden. Uiteindelijk Kees van verdampere gebeld, en hij had gelijk het antwoord. De stappenmotor van het gasverdeelhuis. Duur onderdeel. Van necam 75 euro, en bij de dealer 360 euro. Die van Necam is exact hetzelfde, maar er zit andere electronica in. Volo heeft de electronica gemodificeerd zodat je het alleen bij Volvo kan verkrijgen.

Ik naar Helvoirt, en één uur later reed ik weer. Gebeld en de andere dag komen. Als je dit leest Kees, bedankt je bent echt een genie en bovenal een bijzonder aardig mens.
Ik ben niet verbaast over het laatste. :P

Vraagje, heeft Kees een stappenmotor liggen die wel communiceert met "Volvo" of heeft hij een andere gemonteerd en de oude ivm elektronica er tussen gehangen?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40677
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

mods break

topic verplaatst naar het bi-fuel hoofdstuk
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
avstrate
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09

Kees had er inderdaad één op reserve origineel in volvo doos
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”