Pagina 1 van 1
redelijke prijs?
Geplaatst: 26.02.2009 - 11:17
door jerryx
mijn trouwe vierwieler (v460 1.8 1995, 155.000 km) gaat naar de garage. De volgende dingen gaan gebeuren:
- distributie + spanrollen
- nieuw luchtfilter
- nieuwe bougies
- nieuwe olie + filter
- AKP keuring.
Garage mannetje vraagt hiervoor € 425.-
Dit is de eerste x dat ik mijn 460 naar de garage breng, klopt die prijs een beetje??
Geplaatst: 26.02.2009 - 11:39
door RobsterS70R
Lijkt mij zeer netjes! Is het inclusief uurloon?
Geplaatst: 26.02.2009 - 11:47
door jerryx
Robster480 schreef:Lijkt mij zeer netjes! Is het inclusief uurloon?
ja
Geplaatst: 26.02.2009 - 13:12
door Blade
koopje..
Geplaatst: 26.02.2009 - 16:33
door philippevk
de prijs voor deze ondehoudsbeurt is niet te duur, maar het kan goedkoper.
-distributie etc. kan voor 150 (zie marktplaats) inc rollen en werk
-bougies+luchtfilter is 30 (dealer is niet moeilijk zelf doen, 15 minuten)
-olie +filter= 30 (volvo filter+action olie, dan zelf doen. of 50 euro laten doen)
-apk is (mits goedgekeurd) 18 euro bij de speedy
totaal: 228-250 euro
Geplaatst: 26.02.2009 - 17:12
door Nessie
action olie ? :roll: dat lust die van mij niet..
Geplaatst: 26.02.2009 - 17:30
door lesterh2
Volgens mij is dat een nette prijs hoor, op olie zou ik overigens nooit beknibbelen.
Geplaatst: 26.02.2009 - 18:48
door Ron440Fleet
niet op de olie bezuinigen, dan maar iets meer betalen maar echt beter voor je auto, ik heb 10W40 van Shell half synthetisch. echt merkbaar beter dan bv die goedkope zooi, ik kan het weten vorige ook altijd goedkoop gedaan met olie en benzine....
succes ron
Geplaatst: 26.02.2009 - 21:35
door philippevk
Mijn 440 loopt beter op de action olie dan op shell helix.
Naar wat het schijnt komt deze olie uit de castol fabrieken.
Geplaatst: 26.02.2009 - 22:56
door Wiebe
Action Olie ](*,)
Geplaatst: 26.02.2009 - 23:01
door Pas259
Olie heeft toch wettelijke eisen dus kan het nooit echt slecht voor je motor zijn?
Geplaatst: 26.02.2009 - 23:30
door mightyspawn
Zeker als je het vergelijkt met de olie van 15 a 20 jaar geleden. Dus denk niet dat het allemaal veel uitmaakt.
Gebruik zelf al jaren kroon olie, maar meer omdat ik er voordelig aan kan komen. En dan ook koelvloeistof, rem en stuurbekrachtigingsvloeistof. Heb ik tenminste alle sapjes van 1 merk erin zitten.
Verder vind ik het best prijzig, luchtfilter en bougies is klusje van 5 minuten. Olie verversen een half uur, inclusief warm rijden en tijdje laten staan zodat alles er ook uit gedrupt is.
Distru zal ik wel laten doen, maar meer dan 150 mag het eigenlijk niet kosten met onderdelen. Heb een 740, waren de onderdelen 60 euro (origineel volvo) en manuren 80 euro. En bij een 740 moet dan ook nog eens de koeler gedemonteerd worden, omdat het blok er in de lengte in ligt.
Geplaatst: 27.02.2009 - 07:52
door jerryx
ik wil idd de olie + filter zelf vervangen. Kan iemand me vertellen hoe ik dat het makkelijkste doe?
Geplaatst: 27.02.2009 - 09:49
door Iroll
Je hebt voor de olieaftaplug een speciale sleutel nodig. Het is een vierkante inbus van ik geloof 7mm. Maar een deurkruk past er perfect in als je wilt besparen. Je moet de plastic afdekplaat onder het blok verwijderen, anders wordt het een zooitje. Rij de auto warm, hou een opovangbak erbij voor de olie en draai de plug eruit. Doe huishoudhandschoenen aan om je handen te beschermen, olie is heet en giftig. Draai het oliefilter los met een oliefilter verwijderaar, brezan ed. Haal daar ook het koperen afdichtringetje voor de aftapplug en een nw oliefilter. Hou een oude lap onder het filter, er loopt wat olie uit. Smeer de rubberenafdichtring onder het filter in met een laagje olie om hem te smeren, anders draai je het rubber kapot. Het filter met de hand vastdraaien, niet overdrijven! Noteer van te voren met een permanent marker op het nwe filter de datum, kmstand en soort olie kan je altijd zien wanneer de olie vervangen is en wat erin moet bij bijvullen. Na een minuut of tien aftapplug en nw ringetje monteren, draai het vast maar overdrijf niet. Auto moet wel vlak hebben gestaan zodat alle olie eruit kan lopen. Vul met nwe olie, check het oliepeil, ga een stukje rijden en check het peil opnieuw, eventueel bijvullen. En controleer of de aftapplug lekt, eventueel iets strakker draaien bij lekkage. Alles bijelkaar een minuut of 30 werk zoals mightyspawn aangeeft. Iets langer als je het voor het eerst doet.
Geplaatst: 13.03.2009 - 13:24
door jerryx
en.. de draagarmrubbers moesten vervangen worden voor de APK, lagen helemaal los..
dus.. het volgende is nu gebeurd:
- distributieriem vervangen
- nieuw luchtfilter + bougies
- dichtlassen uitlaat
- draamarmrubbers vervangen
- APK keuring
(olie ga ik zelf vervangen)
en ik was € 350.- euri kwijt..
niet vaker meegemaakt dat ik minder kwijt was dan op de offerte!
en het vervangen van die draagarmrubbers was echt wel een goede zet... hij rijdt een stuk strakker en klinker weggetjes zijn minder vervelend dan voorheen!
Geplaatst: 13.03.2009 - 13:27
door Shockwave
en ik was € 350.- euri kwijt..
Dat is idd niet echt duur ofzo

Geplaatst: 13.03.2009 - 15:02
door mightyspawn
dan had ik ook de luchtfilter en bougies zelf gedaan, das is toch geen 5 minuten werk.
Geplaatst: 13.03.2009 - 18:26
door 440 Turbo
Om de 'Action' discussie maar meteen te beeindigen: Heb daar laatst een busje 'back-to-black' gekocht. Toen ik vervolgens het etiket eraf haalde kwam er een etiket van 'Motip' tevoorschijn...
Zo zie je maar.. dat kinderen in sinterklaas geloven is zo vreemd nog niet..