De zoektocht is begonnen!
Geplaatst: 01.03.2009 - 08:40
Hallo mede Volvo liefhebbers!
Ben redelijk nieuw hier op het forum en op zoek naar een V70. Na een tijdje het forum in de gaten te hebben gehouden heb ik een goed idee waar ik op moet letten en ook ben ik er inmiddels zelf uit wat ik wil. De eisen zijn : een benzine V70 / Turbo (2.4T of T5) / max. 200.000 km op de teller / liefst zoveel mogelijk opties / budget: EUR 10.000,--
Heb een aantal interessante auto's gevonden - allen particulier op marktplaats en/of speurders:
1) V70 T5 - licht grijs - handgeschakeld - bj. 2001 - 175.000 km - schuifdak/leer - vraagprijs EUR 9.500,--
2) V70 2.4T - donkerblauw - automaat - bj. 2000 - 185.000 km - schuifdak/leer/RTI - vraagprijs EUR 9.900,--
3) V70 T5 - donker grijs - automaat - bj. 2001 - 122.000 km - schuifdak/leer/RTI - vraagprijs EUR 10.450,--
Gisteren heb ik de eerste 2 auto's bekeken en een proefrit gemaakt. Wow: wat rijdt dat lekker!! Zowel de T5 als de 2.4T bevallen mij zeer en ik vond het vermogensverschil van 50 pk niet heel duidelijk merkbaar - wel is het heel duidelijk dat bij de 2.4T het vermogen al heel vroeg los komt en de T5 meer op toeren los komt. Mijn bevindingen tot nu toe:
1) V70 T5 : de auto rijdt heerlijk en onderhoudshistorie is bekend. De auto is vorig jaar geimporteerd uit Monaco. Mooie auto alleen wel met (typisch Zuid Europeese) parkeerschadetjes. Het zelfde geldt voor het interieur : prachtig leer - maar met name de kofferbak veel schades aan plastic delen. Ik ben nogal perfectionistisch en zuinig op mijn auto's en heb besloten om niet voor deze auto te gaan: moet te veel geld nog uitgeven aan uitdeuken/spuiten en nieuwe plastic onderdelen.
2) V70 2.4T : prachtige auto met zo'n beetje alle opties: o.a. RTI, HU803, telefoon etc. De eigenaar wilde de auto 's morgens nog even door de wasstraat halen en vertelde mij dat deze tijdens deze rit de melding "Motormanagementservice vereist" op het display verscheen. Hij kwam op mij betrouwbaar over en hij vertelde dat hij onmiddelijk naar de dealer is gereden : deze constateerde een storing aan een sensor bij het linkervoorwiel (ABS of remblokslijtage?). Mocht zelf een rondje rijden en heb hierbij de auto van top tot teen bekeken: kon naast de melding op display alleen ontdekken dat de bovenste motorsteun gescheurd is en had het idee dat soms de motor niet helemaal mooi stationair liep. Verder een keurige auto, nieuwe ETM (gele sticker). Had ook een goed gevoel bij de verkoper (eerlijk) en deze gaf aan de motorsteun te laten vervangen.
3) V70 T5 automaat : probeerde gisterenmiddag een afspraak te maken maar er blijkt deze morgen al iemand anders te komen. :? Hoor later vanmorgen of ik deze auto vandaag nog kan komen bekijken.
Zo dat is een heel verhaal geworden...
Ik zal jullie op de hoogte houden van speurtocht en hoop snel hier een post te kunnen plaatsen van mijn V70! Ben trouwens sowiezo van plan om de auto die ik wil gaan aanschaffen te laten checken door de dealer. Zag dat er voor EUR 95 een uitgebreide inspectie gedaan kan worden.
Heb alleen 1 vraag: is het logisch dat bij een melding "Motormanagementservice vereist" de storing wordt veroorzaakt door een sensor bij het wiel??
groet, Arnold
Ben redelijk nieuw hier op het forum en op zoek naar een V70. Na een tijdje het forum in de gaten te hebben gehouden heb ik een goed idee waar ik op moet letten en ook ben ik er inmiddels zelf uit wat ik wil. De eisen zijn : een benzine V70 / Turbo (2.4T of T5) / max. 200.000 km op de teller / liefst zoveel mogelijk opties / budget: EUR 10.000,--
Heb een aantal interessante auto's gevonden - allen particulier op marktplaats en/of speurders:
1) V70 T5 - licht grijs - handgeschakeld - bj. 2001 - 175.000 km - schuifdak/leer - vraagprijs EUR 9.500,--
2) V70 2.4T - donkerblauw - automaat - bj. 2000 - 185.000 km - schuifdak/leer/RTI - vraagprijs EUR 9.900,--
3) V70 T5 - donker grijs - automaat - bj. 2001 - 122.000 km - schuifdak/leer/RTI - vraagprijs EUR 10.450,--
Gisteren heb ik de eerste 2 auto's bekeken en een proefrit gemaakt. Wow: wat rijdt dat lekker!! Zowel de T5 als de 2.4T bevallen mij zeer en ik vond het vermogensverschil van 50 pk niet heel duidelijk merkbaar - wel is het heel duidelijk dat bij de 2.4T het vermogen al heel vroeg los komt en de T5 meer op toeren los komt. Mijn bevindingen tot nu toe:
1) V70 T5 : de auto rijdt heerlijk en onderhoudshistorie is bekend. De auto is vorig jaar geimporteerd uit Monaco. Mooie auto alleen wel met (typisch Zuid Europeese) parkeerschadetjes. Het zelfde geldt voor het interieur : prachtig leer - maar met name de kofferbak veel schades aan plastic delen. Ik ben nogal perfectionistisch en zuinig op mijn auto's en heb besloten om niet voor deze auto te gaan: moet te veel geld nog uitgeven aan uitdeuken/spuiten en nieuwe plastic onderdelen.
2) V70 2.4T : prachtige auto met zo'n beetje alle opties: o.a. RTI, HU803, telefoon etc. De eigenaar wilde de auto 's morgens nog even door de wasstraat halen en vertelde mij dat deze tijdens deze rit de melding "Motormanagementservice vereist" op het display verscheen. Hij kwam op mij betrouwbaar over en hij vertelde dat hij onmiddelijk naar de dealer is gereden : deze constateerde een storing aan een sensor bij het linkervoorwiel (ABS of remblokslijtage?). Mocht zelf een rondje rijden en heb hierbij de auto van top tot teen bekeken: kon naast de melding op display alleen ontdekken dat de bovenste motorsteun gescheurd is en had het idee dat soms de motor niet helemaal mooi stationair liep. Verder een keurige auto, nieuwe ETM (gele sticker). Had ook een goed gevoel bij de verkoper (eerlijk) en deze gaf aan de motorsteun te laten vervangen.
3) V70 T5 automaat : probeerde gisterenmiddag een afspraak te maken maar er blijkt deze morgen al iemand anders te komen. :? Hoor later vanmorgen of ik deze auto vandaag nog kan komen bekijken.
Zo dat is een heel verhaal geworden...
Ik zal jullie op de hoogte houden van speurtocht en hoop snel hier een post te kunnen plaatsen van mijn V70! Ben trouwens sowiezo van plan om de auto die ik wil gaan aanschaffen te laten checken door de dealer. Zag dat er voor EUR 95 een uitgebreide inspectie gedaan kan worden.
Heb alleen 1 vraag: is het logisch dat bij een melding "Motormanagementservice vereist" de storing wordt veroorzaakt door een sensor bij het wiel??
groet, Arnold