Pagina 1 van 1

Aankooptips gevraagd

Geplaatst: 01.03.2009 - 18:35
door caroden
Het begint weer te kriebelen....na jaren klassiekerloos te zijn geweest ben ik nu weer op zoek. Als Volvo liefhebber is de merkkeuze snel gemaakt. Maar welk type moet ik nemen? Ik heb al eens een 740 2.3 gehad, vond ik een geweldige auto maar ik neig nu meer naar een 244 van eind jaren '70. Alhoewel een 760 ook erg mooi is. Je ziet, ik hop van het ene type naar het andere type. Ik ga de auto dagelijks gebruiken, wel als 2e auto. LPG is zeer gewenst!

Ik zoek in ieder geval een betrouwbare automobiel en hij moet het liefst belastingvrij zijn. 4 of 5 deuren is een must en ook (rol)gordels achterin voor kinderzitjes.

Alle tips zijn welkom!

Geplaatst: 01.03.2009 - 19:09
door whitehorsekart
Tjsa, wat wil je nu weten?
Ga gewoon met een aantal die je niet kent proefrijden: een 850T5 en een 480 turbo zijn nogal wat anders dan een 1976 244.
En dan zeg ik het voorzichtig!

Veel succes met je zoektocht, gordels achter zitten in de auto's die je noemt altijd al standaard in, dusss.... en behalve de hogedruk turbo's willen alle Volvo's wel min of meer goed op LPG lopen.

Geplaatst: 01.03.2009 - 19:15
door Msuidgeest
Een late 240 zou mijn voorkeur zijn.
Behoorlijk courant en goed door-ontwikkeld. Op een of andere manier blijven die auto's maar rijden en rijden.

Geplaatst: 01.03.2009 - 19:20
door whitehorsekart
Dat is absoluut waar, maar dat geldt nog meer voor de 940. Of je dan al van een klassieker spreekt? In mijn ogen niet, maar....

Geplaatst: 01.03.2009 - 20:04
door caroden
whitehorsekart schreef:Tjsa, wat wil je nu weten?
Ga gewoon met een aantal die je niet kent proefrijden: een 850T5 en een 480 turbo zijn nogal wat anders dan een 1976 244.
En dan zeg ik het voorzichtig!

Veel succes met je zoektocht, gordels achter zitten in de auto's die je noemt altijd al standaard in, dusss.... en behalve de hogedruk turbo's willen alle Volvo's wel min of meer goed op LPG lopen.
Bedankt voor je reactie. Ik zie de 850 T5 en de 480 Turbo inderdaad niet als vergelijk, haha. Is inderdaad heel wat anders! Maar ik heb naast mijn 'moderne' auto's altijd klassieke auto's gereden: diverse Fiat 500tjes, Fiat 126, veeeel Eendjes en aanverwanten, een Citroen DS etc. dus ik weet dat een oldtimer heel anders is. Het is i.i.g. echt autorijden en dat kun je van veel moderne auto's niet zeggen.


@Msuidgeest: een late 240 vind ik zeker een goede keuze maar ik zoek toch meer een oldtimer. Val heel erg voor een 244 met de oude ronde koplampen (70-er jaren). Maar zijn die aan te raden als dagelijkse auto? En waar moet ik op letten. Ik weet dat de techniek over het algemeen betrouwbaar is maar zijn er zaken waar het vaak misgaat?

Geplaatst: 01.03.2009 - 23:04
door jos245
caroden schreef:
whitehorsekart schreef: Val heel erg voor een 244 met de oude ronde koplampen (70-er jaren). Maar zijn die aan te raden als dagelijkse auto? En waar moet ik op letten. Ik weet dat de techniek over het algemeen betrouwbaar is maar zijn er zaken waar het vaak misgaat?
De oudere 244 is prima geschikt als dagelijkse auto naar mijn (lange) ervaring; vooral de carburateurmodellen hebben heel weinig problemen ook niet i.c.m. LPG wat je er zeker in moet leggen om betaalbaar te rijden.Stuurbekrachtiging erin is ook zeker een aanrader om comfortabel te rijden.
Roest kan soms wel een probleem zijn maar in geen verhouding tot de eerdere oldtimers die je gehad hebt :D

Geplaatst: 02.03.2009 - 06:58
door mightyspawn
Ik blijf uit de 2 serie toch de modellen van 83/84/85 het mooist vinden met de rechte neus. Heb er eentje gehad. Rijd super, lust alleen wel wat benzine.

Nu een 740, dat is ook een fijne wagen. Vooral op de snelweg doet die zn werk.

Geplaatst: 02.03.2009 - 20:47
door caroden
Ik moet toch maar eens echt gaan voelen en rijden. Weet iemand een betrouwbaar adres (Nordicar en Scandcar?)?

En wat mag een mooie en goede 2-serie kosten?

Geplaatst: 03.03.2009 - 13:30
door jos245
caroden schreef:Ik moet toch maar eens echt gaan voelen en rijden. Weet iemand een betrouwbaar adres (Nordicar en Scandcar?)?

En wat mag een mooie en goede 2-serie kosten?
Bij dergelijke Volvospecialisten koop je voor 5000 euro een wagen waar aan gebeund is, zo heb ik na bestudering van een aantal auto's op de Volvobeurs gezien. Voor een originele vragen die al gauw prijzen vanaf 7000 euro. VEEL te duur voor een Volvo 200 naar mijn mening

Op Marktplaats staan regelmatig ingevoerde Volvo's te koop van "particulieren" voor rond de 3.500-4000 waar niet aan gerotzooid is.

Als je iemand meeneemt die verstand heeft van de carrosserie kun je op MP een goed exemplaar voor een fatsoenlijke prijs op de kop tikken.

Geplaatst: 03.03.2009 - 20:12
door imker
Misschien moet je deze eens bekijken, tis wel een Belgische 240 maar als ik de prijzen bij jullie in Nederland bekijk is dit toch wel echt een koopje.
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/157201 ... staat.html
GR, Koen

Geplaatst: 03.03.2009 - 20:52
door volvov40t4
Op zich fraaie auto, maar natuurlijk nog net niet belasting vrij op dit moment. Dat maakt volgens mij invoer ook wat ongunstiger.

Wellicht nu kopen en een jaartje laten staan en perfectioneren, LPG inbouwens ed..Daarna naar de invoeren/keuren en je hebt geen wegenbelasting meer te betalen...Maar ja dan moet je weer een jaar wachten.

Gr, Jules

Geplaatst: 03.03.2009 - 20:57
door whitehorsekart
Invoeren vanuit een EU-land is tegenwoordig alleen maar een kentekenkeuring, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Je moet zorgen dat alle belgische papieren bij de auto zitten en dan krijg je bij het RDW keuringstation zo een nederlands kenteken.

We hebben dat vorig jaar gedaan met een 144, een dagkenteken aangevraagd met de keuringsdag op de zelfde dag: kopen in Belgiƫ, doorrijden naar Den Bosch waar om 14.30 uur een afspraak was en met hetzelfde kenteken naar huis!

En schorsen voor een jaar kost toch ook niet de wereld?

Geplaatst: 03.03.2009 - 21:58
door imker
Tis zeker en vast een betere belegging dan fortis aandelen. :lol:
volvov40t4 schreef:Op zich fraaie auto, maar natuurlijk nog net niet belasting vrij op dit moment. Dat maakt volgens mij invoer ook wat ongunstiger.

Wellicht nu kopen en een jaartje laten staan en perfectioneren, LPG inbouwens ed..Daarna naar de invoeren/keuren en je hebt geen wegenbelasting meer te betalen...Maar ja dan moet je weer een jaar wachten.

Gr, Jules

Geplaatst: 03.03.2009 - 22:03
door whitehorsekart
AUW!!!

Geplaatst: 04.03.2009 - 12:29
door jos245

Geplaatst: 05.03.2009 - 20:03
door caroden
Bedankt voor de tips. De Belgische 240 ziet er goed uit maar jammer dat ie (nog) niet belastingvrij is. Maar als de prijs laag is dan heft dat het betalen van een jaartje belastng ook weer op :D

De 245 uit 1975: vind ik persoonlijk een prachtig model met die ronde koploampen! Leuke prijs ook (als ie goed is natuurlijk...)

Ik vond ook deze:

http://www.auto-eminent.nl/index.php?su ... detail=261

en

http://www.auto-eminent.nl/index.php?su ... detail=266

en

http://www.auto-eminent.nl/index.php?su ... detail=275


Kent iemand dit bedrijf?

Geplaatst: 05.03.2009 - 20:43
door imker
Ik vind die wagens meer dan behoorlijk geprijsd.

Geplaatst: 05.03.2009 - 21:03
door Stinky
oei! die middelste heeft knopjes!! :drinking: :drinking: :drinking:

Afbeelding

Geplaatst: 05.03.2009 - 21:22
door caroden